Polski konsument a formy promocji
2010-10-18 13:30

Znajomość i skorzystanie z różnych form promocji - 2010 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Fałszywe promocje, czyli jak się chronić przed sztuczkami marketingowymi?
fot. mat. prasowe
Znajomość i skorzystanie z różnych form promocji - 2010
Znajomość i skorzystanie z różnych form promocji - 2010
Po znacznym zeszłorocznym wzroście znajomości promocji nastawionych na zakup łączony – pakiet usług za niższą cenę, w tym roku zauważalny jest jej spadek. Może być to związane z powszechnym stosowaniem tego narzędzia szczególnie na rynku usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych (triple/quadra play), co powoduje, że konsumenci przechodzą nad nimi do porządku dziennego – często nawet ich nie zauważając.
W tegorocznym badaniu zanotowano stosunkowo niższą atrakcyjność okresowej obniżki cenowej jako zachęty do zakupu w wielu badanych branżach, przy jednoczesnym wzroście przychylności dla promocji opartych o mechanizm rabatów, większej ilości produktu oraz produktów dołączanych do zakupu głównego. „Może to odzwierciedlać coraz bardziej sceptyczne podejście konsumentów do promocji cenowych”, mówi Marzena Białasek. W roku bieżącym więcej osób niż w roku ubiegłym zgodziło się ze stwierdzeniem że produkty objęte promocją są niższej jakości. A jednocześnie nieznacznie wzrosła liczba osób, które deklarują, iż promocja zupełnie na nich nie działa oraz, że zawsze wybierają ten sam produkt, niezależnie od promocji.
Informacje o badaniu
Badanie BTL Monitor 2010 zostało przeprowadzone na reprezentatywnej, miejskiej próbie ludności Polski w wieku 15 - 49 lat (N=800) w terminie od 26 lipca do 11 sierpnia 2010. Próba do badania miała charakter losowo-kwotowy i była reprezentatywna ze względu na: alokację terytorialną w postaci województwa/płeć/wiek (7 kategorii wiekowych: 15-19, 20-24, 25-29, 30-34, 35-39, 40-44, 45-49 lat)/wykształcenie (podstawowe, średnie, wyższe).
![Obniżki cen tracą popularność [© pixabay.com] Obniżki cen tracą popularność](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/konsumenci/Obnizki-cen-traca-popularnosc-240308-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl