Opinie internautów a decyzje zakupowe
2009-10-16 13:55
Przeczytaj także: Internauci a opinie o produktach
Marketing szeptany, czy koleżeńska pomoc
fot. mat. prasowe
Czy kupujący w sieci uważają, że informacje o produktach i usługach zamieszczanych w Internecie są w
Aktywna postawa prosumencka osób, które mają częsty kontakt z e-handlem, może wynikać przede wszystkim z ich dużego bagażu doświadczeń. Wiedzą czego mogą się spodziewać po takiej formie kupna, a także mają możliwość zweryfikowania prawdziwości tych komentarzy osobiście.
Internet i co więcej
fot. mat. prasowe
Gdzie osoby korzystające z e-handlu poszukują informacji o produktach i usługach przed zakupem?
Jaka książka, film, płyta z muzyką?
Książki, filmy i muzyka są najczęstszymi produktami, na temat których informacji poszukują internauci, zadeklarowało tak 57 proc. badanych. Nieco rzadziej poszukują danych na temat sprzętu i akcesoriów komputerowych (49 proc.), akcesoriów RTV/AGD (48 proc.), a także samochodów (44 proc.) i usług telekomunikacyjnych (44 proc.). Najrzadziej internauci wyszukują informacji na tematy związane z prowadzeniem domu – żywnością oraz chemią gospodarczą (7 proc.), a także informacji o materiałach budowlanych (14 proc.) oraz usług finansowych i ubezpieczeń (15 proc.).
Informacje o badaniu
Badanie zrealizowano za pomocą ankiet emitowanych na witrynach internetowych, korzystających z bezpłatnej wersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Emisja ankiet została przeprowadzona w okresie 10-17 czerwca 2009 roku. Do analizy włączono 1000 wypełnionych do końca kwestionariuszy, zebranych od internautów w wieku 15 lat i więcej. Aby dane były reprezentatywne dla całej populacji internautów, odpowiedzi analizowano z wykorzystaniem wagi analitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci, wieku internautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetu w Polsce, pochodzących z badania Omnibus PBS (VIII-IX 2008).
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najpopularniejsze w Internecie marki RTV
-
Siła reklamy a potrzeba konsumenta
-
Omnibus, czyli koniec z fake reviews
-
Opinie konsumentów istotne dla firmy
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
-
Najpopularniejsi posłowie X kadencji Sejmu wg internautów
-
Kto i kiedy odwiedza portale randkowe?
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie