eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Denerwujące reklamy

Denerwujące reklamy

2004-03-08 14:58

Denerwujące reklamy

© fot. mat. prasowe

W ciągu ostatniej dekady obserwujemy nasilające się zjawisko zmieniania kanałów w trakcie trwania bloku reklamowego. Według badania Ipsos-ASI [wym.: ipsos ei-es-ai] z lutego br. już blisko połowa (47%) Polaków w wieku w wieku 15 lat i więcej przyznaje, że gdy tylko w telewizji pojawia się blok reklamowy, zazwyczaj sprawdza, co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach.

Przeczytaj także: Cztery kółka na szklanym ekranie

Odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego jest, według ostatniego badania wyższy o 10% w stosunku do roku 2000 roku i aż o 30% wyższy w porównaniu z rokiem 1995. Częściej w trakcie reklam kanały zmieniają mężczyźni (55%) (u kobiet odsetek ten wynosi 39 proc.), osoby z wyższym wykształceniem (63%) oraz młodzi ludzie w wieku od 20 do 24 lat (63%).

Co Pan(i) zazwyczaj robi, gdy w telewizji pojawia się blok reklam?

fot. mat. prasowe


Powodem nasilania się tego zjawiska w Polsce jest w dużej mierze coraz większa liczba odbiorników telewizyjnych z pilotem oraz rosnąca z roku na rok liczba dostępnych w telewizji kanałów.

Jest to również reakcja na ogólny poziom reklam emitowanych w polskiej telewizji, odbieranych przez Polaków jako wywołujące znudzenie (42%) bądź irytację (36%), a tylko w niewielkim stopniu zainteresowanie (4%). O znudzeniu oglądaniem reklam mówią częściej ludzie młodzi ludzie w wieku od 15 do 29 lat, uczniowie i studenci, o irytacji częściej Polacy powyżej 40 roku życia oraz osoby z wyższym wykształceniem.

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: