Duże marki silniejsze
2004-02-25 00:19
Przeczytaj także: Marki własne: ciągle za drogie, aby zdobyć rynek?
Na koniec 2002r. udział małych firm komputerowych w ogólnym rynku wyniósł 62,5%, podczas gdy rok później było to już tylko 57,6%. Zasadniczy wpływ na zmniejszenie udziałów w rynku miały ostra konkurencja cenowa oraz niedobory podzespołów, z którymi to problemami dużo lepiej radziły sobie silne firmy, o ugruntowanej pozycji na rynku. W opinii Gartnera, słaby wynik integratorów systemów może przyczynić się do ich konsolidacji w 2004r."Wiele lokalnych, niewielkich firm komputerowych broniło swoich pozycji, borykając się z problemami dalszej erozji marż i niedoborów kluczowych podzespołów komputerów, m.in. monitorów LCD" - powiedział Ranjit Atwal, analityk Gartnera ds. sprzętu komputerowego. "W czwartym kwartale najsilniejszy wzrost zanotowały firmy Acer, Fujitsu Siemens i IBM. Acer został w regionie EMEA liderem wśród sprzedawców komputerów dla przedsiębiorstw".
Warto zauważyć, że pomimo zmniejszenia udziałów w całym rynku, wynik sprzedaży małych firm komputerowych w czwartym kwartale minionego roku był większy o 8,1%, niż w roku 2002r. Co więcej, prognozy dotyczące pierwszego kwartału tego roku wskazują na utrzymanie się korzystnego trendu w sprzedaży, głównie dzięki zwiększeniu budżetów IT firm oraz wzmocnieniu sprzedaży dla klientów indywidualnych. Jak szacuje Gartner, na początku roku sprzedaż komputerów w regionie EMEA wyniesie 44 mln sztuk i będzie o 13,3% wyższa niż rok temu. "Silny wzrost obserwowany w drugiej połowie minionego roku, W regionie EMEA będzie miał swój ciąg dalszy w 2004r." – powiedział Atwal. Prognoza Gartnera dla całego świata zakłada, że sprzedanych zostanie 187 mln sztuk komputerów, czyli o 13,9% więcej niż w roku 2003. Firma przewiduje, że sprzedaż obejmująca wszystkie cztery kwartały 2004r. osiągnie dwucyfrowy wzrost.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Biedronka, Allegro i Lidl liderami YouGov Ad Awareness 2023
-
Ponad 1500 marek w polskich centrach handlowych
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
-
Najpopularniejsze marki w Polsce 2023: Allegro, Rossmann i Lidl
-
5 globalnych makrotrendów dla biznesu i konsumentów
-
Zachowania konsumentów: czy chcemy kupować ukraińskie marki?
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media
-
Polacy kochają marki własne
-
Marki odzieżowe i obuwnicze na celowniku hakerów