eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Poczta Polska: jakość usług w 2008

Poczta Polska: jakość usług w 2008

2009-06-01 13:34

Poczta Polska: jakość usług w 2008

Liczba reklamacji usług powszechnych w obrocie krajowym w 2008 r. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badań jakości powszechnych usług pocztowych w zakresie wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek oraz w zakresie informacji o ilości i rodzajach zgłoszonych reklamacji oraz sposobie ich rozpatrzenia w 2008 roku.

Przeczytaj także: Terminowość przesyłek listowych 2008

W roku 2008 Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wypełniając obowiązek wynikający z art. 55 ust. 1 ustawy Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.) przeprowadził badania jakości powszechnych usług pocztowych uzyskanej przez operatora publicznego - p.p.u.p. Poczta Polska, w tym m.in. w zakresie:
  • wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek listowych zwykłych,
  • wskaźnika terminowości doręczania paczek pocztowych,
  • trybu i sposobu rozpatrywania reklamacji powszechnej usługi pocztowej.
Terminowość doręczeń przesyłek listowych zwykłych na terenie kraju w 2008 r.

Badanie zostało przeprowadzone w terminach: od 1 stycznia do 8 czerwca 2008 r. (I etap badania oraz od 15 września do 31 grudnia 2008 r. - II etap badania). Wykonawcami badania były firmy zewnętrzne, niezależne od operatora i organu regulacyjnego. W trakcie badania przesyłki nadawano wyłącznie od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, zgodnie z przygotowanym szczegółowym harmonogramem.

fot. mat. prasowe

Ogólnopolskie wskaźniki terminowości w roku 2008 dla przesyłek priorytetowych obliczone na podstawie

Ogólnopolskie wskaźniki terminowości w roku 2008 dla przesyłek priorytetowych obliczone na podstawie danych zbiorczych

Na podstawie wyników badania jakości powszechnych usług pocztowych w zakresie wskaźnika terminowości doręczeń przesyłek listowych zwykłych stwierdzono, że w całym badanym okresie w obrocie krajowym nie były zrealizowane cele dotyczące terminowości doręczeń przesyłek listowych priorytetowych określone (w Załączniku Nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków wykonywania powszechnych usług pocztowych) jako D+1 i D+2 oraz cele dotyczące terminowości doręczeń przesyłek listowych ekonomicznych określone jako D+3 i D+5. Natomiast w pełni zrealizowany został cel dotyczący terminowości doręczeń przesyłek listowych priorytetowych określony jako D+3.

W trakcie przeprowadzonego badania zaobserwowano następujące nieprawidłowości w opracowywaniu i doręczaniu przesyłek listowych zwykłych (ekonomicznych i priorytetowych):
  • nieterminowe opróżnianie pocztowych skrzynek nadawczych oraz nieterminowe ostemplowanie przesyłek pochodzących z opróżnień nadawczych skrzynek pocztowych,
  • brak codziennej obsługi rejonu doręczeń przez listonosza,
  • ustawienie błędnej daty na datowniku,
  • brak ostemplowania lub niewłaściwe ostemplowanie przesyłek (odcisk datownika jest nieczytelny, co nie pozwala jednoznacznie ustalić daty i godziny ostemplowania),
  • przypadki pogniecenia lub zniszczenia przesyłek.

 

1 2 3

następna

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: