Rynek HoReCa w Polsce 2009
2009-02-11 00:49
Wartość (mld zł) i dynamika (%) rynku restauracyjnego w Polsce, 2005-2010 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Rynek HoReCa w Polsce 2012
fot. mat. prasowe
Wartość (mld zł) i dynamika (%) rynku restauracyjnego w Polsce, 2005-2010
Czynniki rozwoju
W okresie 2005-2008, polski rynek restauracyjny wzrósł o 19%. Najważniejsze czynniki jego rozwoju wg PMR to:
- rosnące wynagrodzenia,
- zmiana przyzwyczajeń żywieniowych konsumentów, wynikająca z szybszego trybu życia Polaków, co związane jest z brakiem czasu i chęci do przygotowywania posiłków w domu,
- rosnąca liczba singli,
- wzrost optymizmu konsumenckiego,
- małe nasycenie rynku,
- ekspansja centrów handlowych i w związku z tym rosnąca liczba atrakcyjnych lokalizacji,
- nowe okazje do spędzania czasu poza domem - zakupy w centrach handlowych jako nowa okazja do korzystania z placówek gastronomicznych, a także ogólna tendencja spędzania coraz więcej czasu w tzw. trzecim miejscu, między domem, a pracą.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze czynniki rozwoju dla firm obecnych na rynku gastronomicznym w Polsce, październik 2008
Firmy wymieniały również sporadycznie następujące czynniki mające przyczynić się do rozwoju działalności gastronomicznej:
- zwiększenie liczby lokali w atrakcyjnych lokalizacjach
- mniejsze problemy z personelem – firmy liczą na powrót części Polaków z emigracji, a także napływ cudzoziemców – potencjalnych pracowników – do Polski w związku z rozszerzeniem UE
- rozwój turystyki
- rozwój zaplecza gastronomicznego w Polsce w związku z organizacją Euro 2012.
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
HoReCa 2021: niższa sprzedaż, wyższe koszty i brak pracowników
-
Restauracje stawiają na jakość obsługi i rozwój
-
Co i gdzie jedzą Polacy?
-
Branża HoReCa perspektywiczna
-
Lokale gastronomiczne zwiększają obroty
-
Autogrill w Polsce
-
Nieuczciwe obiekty gastronomiczne
-
Lokale gastronomiczne w Polsce 2005
-
HoReCa w długach. Największe ma gastronomia