eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Google uczy się geografii

Google uczy się geografii

2003-09-24 01:30

W ostatnich miesiącach prawdziwym "świętym Graalem" technologii wyszukiwawczych stała się personalizacja wyników. Obecnie firma Google rozpoczęła eksperymenty z selekcjonowaniem materiałów na podstawie geograficznej lokalizacji użytkownika.

Przeczytaj także: Piąte urodziny Google

Google testuje program umożliwiający wprowadzenie do wyszukiwarki adresu i kodu pocztowego użytkownika (w chwili obecnej usługa jest ograniczona do terytorium USA). Krok ten został poniekąd wymuszony prze konkurencję: zaawansowane prace nad podobnymi technologiami prowadzi główny konkurent Google - firma Overture, przejęta w październiku za sumę 1,7 mld USD przez Yahoo. Zbliżone rozwiązania testuje też AltaVista.

Personalizacja wyników na podstawie fizycznego położenia Internauty ma ułatwić dostęp do informacji lokalnych, a przy np. poszukiwaniu sklepów i punktów usługowych kapitalnie ułatwi dostęp do informacji. Oczywiście chodzi nie tylko o wygodę Internautów, ale też możliwość precyzyjnego dotarcia do określonej grupy odbiorców reklam.

Aby dostarczać informacji poukładanych według klucza geograficznego, wyszukiwarka zbiera i analizuje dane pod kątem fizycznej lokalizacji serwera. Następnie dopasowuje wyniki do wyszukiwanych słów i adresów użytkowników.

Jak wiele poprzednio testowanych rozwiązań "sekcja geograficzna" może, ale wcale nie musi trafić do głównego menu najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej świata.

oprac. : 4Press

Więcej na ten temat: google
Księgarnia z e-bookami

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: