eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach VIII 2007

Branża PR w mediach VIII 2007

2007-09-17 11:30

Branża PR w mediach VIII 2007

Najczęściej cytowane/wzmiankowane firmy w kontekście PR. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W sierpniowym zestawieniu publikacji na temat public relations na pierwszym miejscu uplasowały się materiały dotyczące zagadnień ogólnych z branży. Jednym z głównych tematów poruszanych przez media była korzystna dla PR-owców sytuacja na rynku pracy - wynika z raportu opublikowanego przez PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach VII 2007

W sierpniu media najwięcej uwagi poświęciły zagadnieniom z branży PR. Dominowały publikacje dotyczące korzystnej sytuacji PR-owców na rynku pracy, co podyktowane jest coraz wyższą rangą działań PR-owskich w Polsce. Jak poinformowała Rzeczpospolita, "Nawet pracodawcy, którzy do tej pory w ogóle nie zatrudniali osób od komunikacji, teraz widocznie się nimi interesują". Ze względu na eksponowany temat hossy na rynku pracy dla PR-owców, najczęściej wzmiankowaną firmą był wortal PRoto.pl (dziewięć razy), autor cyklicznego raportu o pracy, na który powoływało się wiele mediów.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane/wzmiankowane firmy w kontekście PR.

Najczęściej cytowane/wzmiankowane firmy w kontekście PR.

W temacie "branża PR" ukazały się również materiały dotyczące raportu przygotowanego przez brytyjską organizację The Holmes Group, które wskazują na wzrost wydatków na public relations o 8,5 proc. w 2006 r. w porównaniu z rokiem 2005. Komentowanym w mediach wydarzeniem było ponadto opublikowanie przez The Holmes Group rankingu 251 światowych firm public relations, w którym znalazło się 5 polskich agencji: Sigma International, Partner of Promotion, On Board PR, First Public Relations oraz Profile.

W badanym okresie najczęściej cytowaną osobą był specjalista ds. kreowania wizerunku Piotr Tymochowicz. Poza wypowiedziami dotyczącymi wizerunku osób publicznych, cytowano go również w kontekście utworzenia spółki Tymochowicz and Rutkowski. Political and Business Style Creation. "To była inicjatywa Krzysztofa, z którym od dawna się przyjaźnię - przyznaje Tymochowicz. - Jemu także chcę poprawić wizerunek. Został pomówiony i niesłusznie aresztowany. Podobne kłopoty mogą spotkać każdego z tak zwanego świecznika. Rodzi się pytanie: jak osiągnąć sukces w polityce lub biznesie i nie paść ofiarą fałszywych oskarżeń? Dlatego chcemy stworzyć zespół wysokiej klasy trenerów i doradców, którzy będą stanowić antidotum na takie sytuacje".

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.


W sierpniu 2007 roku opublikowano 155 artykułów dotyczących branży public relations. 11 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe to publikacje prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza (wraz z wydaniami regionalnymi). Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 76 wiadomości zamieszczono w mediach regionalnych, pozostałe - w ogólnopolskich.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: