eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach VII 2007

Branża PR w mediach VII 2007

2007-08-27 01:27

Branża PR w mediach VII 2007

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W lipcowym zestawieniu publikacji na temat public relations na pierwszym miejscu uplasowały się materiały dotyczące zagadnień ogólnych z branży. Na ten temat ukazało się 50 informacji. Większość z nich dotyczyła rosnącej liczby ofert pracy dla PR-owców. Poruszane były również zagadnienia związane z coraz lepszą kondycją PR-u w Polsce, a także wiadomości dotyczące nowych podmiotów oraz awansów w branży PR - wynika z najnowszego raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach VI 2007

W lipcu 2007 roku opublikowano 146 artykułów dotyczących branży public relations. 12 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe to publikacje prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza (wraz z wydaniami regionalnymi). Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 75 wiadomości zamieszczono w mediach regionalnych, pozostałe – w ogólnopolskich.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.





W lipcu media najwięcej uwagi poświęciły zagadnieniom z branży PR. Dominowały publikacje dotyczące korzystnej sytuacji PR-owców na rynku pracy, co podyktowane jest coraz wyższą rangą działań PR-owskich w Polsce. Firmy dostrzegają potrzebę tworzenia w swych strukturach działów zajmujących się komunikacją bądź zatrudniania specjalistów z branży. W temacie „Branża PR” pojawiły się również artykuły dotyczące zwiększającej się oferty kierunków studiów dla osób pragnących specjalizować się w public relations, a także informacje dotyczące awansów i zmian na stanowiskach oraz nowych firm zajmujących się obsługą PR-owską.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane/wzmiankowane firmy w kontekście PR.

Najczęściej cytowane/wzmiankowane firmy w kontekście PR.

W badanym okresie najczęściej cytowano Annę Fibak z agencji Fibak PR, która wypowiadała się na temat rynku pracy dla PR-owców, zarobków w branży i cech osobowości predestynujących do wykonywania tego zawodu. „Elastyczność i cierpliwość – to moim zdaniem najważniejsze cechy dobrego PR-owca. Przydadzą się też: spostrzegawczość, pomysłowość, umiejętności analityczne, zdolność do przekładania złożonych kwestii na prosty język. PR-owiec powinien być sprawnym organizatorem. Świetnie, jeśli ma lekkie pióro”.

Ze względu na eksponowany temat rozwoju branży PR i dobrej passy dla PR-owców, najczęściej wzmiankowaną firmą został wortal PRoto.pl, autor raportu o pracy, na który wiele mediów się powoływało.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: