eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Konsumenci wolą marki lokalne?

Konsumenci wolą marki lokalne?

2007-04-26 02:14

Przeczytaj także: Przy wyborze auta najważniejsza cena


Konsumenci na rynkach rozwijających się uważają zgodnie, że Nokia i Motorola są najlepszymi markami telefonów komórkowych. Również w Polsce Nokia jest wymieniana jako najchętniej użytkowany telefon komórkowy, ale drugie miejsce przypadło ex –equo kilku markom: Siemensowi, Sony oraz Sony Ericsson.

Duże różnice występują, jeśli chodzi o wskazanie najlepszego producenta wielko/płasko - ekranowych telewizorów. Mieszkańcy Azji i Europy Wschodniej, w tym Polacy, wskazują Sony, jako ulubioną markę. Mieszkańcy Ameryki Łacińskiej wolą marki Philips i Panasonic. Samsung był wskazywany, jako ulubiona marka najczęściej przez konsumentów rosyjskich i węgierskich.

„Wyniki pokazują, że konsumenci na wszystkich rynkach są świadomi i mają pozytywne odczucia w stosunku do marek globalnych, ale na rynkach rozwijających się marki te są synonimem jakości. Globalne marki mają mocne funkcjonalne fundamenty, a także określone programy marketingowe. Lokalni wytwórcy będą musieli ciężko walczyć, aby dogonić postrzeganą przez konsumentów jakość produktów globalnych. Globalne marki jednakże nie powinny osiadać na laurach, ponieważ poziom wytwórców regionalnych podnosi się, ich doświadczenie marketingowe rośnie, a one same znajdują się w dobrym punkcie wyjścia, aby zdobyć licznych konsumentów z rynków rozwijających się, którzy bardzo chętnie rozważą lokalną alternatywę" – zauważa Hofmyer.

Informacje o badaniu
Synovate przebadało ponad 13 000 konsumentów z 20 rynków krajów – „gorących punktów” (ang. hot spot) na całym świecie, aby zrozumieć ich relacje z markami oraz preferencje dla poszczególnych marek z szerokiej gamy produktów. Wśród krajów – „gorących punktów” badanych przez Synovate znalazły się: Argentyna, Brazylia, Bułgaria, Chiny, Egipt, Węgry, Indie, Indonezja, Arabia Saudyjska, Meksyk, Maroko, Polska, Rumunia, Rosja, Serbia, RPA, Tajlandia, Turcja, Ukraina oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie. W celach porównawczych przebadano również konsumentów trzech rozwiniętych rynków – USA, Wielkiej Brytanii oraz Japonii.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: