Finansowanie zakupu mieszkania: 63% to kredyt
2010-05-28 13:20

Udział wybranych źródeł finansowania w cenie nieruchomości © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kredyt na zakup mieszkania nie taki straszny
Nie jest tajemnicą, że boom na rynku mieszkaniowym, którego apogeum przypadło na lata 2006-2007, został wywołany przez powszechną dostępność kredytów mieszkaniowych. Dziś transakcji jest mniej, ale kredyt wciąż pozostaje podstawowym sposobem finansowania zakupu własnego M. Potwierdza to najnowsze badanie ankietowe przeprowadzone przez Home Broker.Przemyślany sposób finansowania
Zostało ono przeprowadzone w dniach 20.04-28.04 w placówkach pośrednika w całej Polsce. Badaniu poddano 932 klientów zainteresowanych zakupem nieruchomości. W większości wypadków (96% ankietowanych) ankieta była wypełniania po spotkaniu z doradcą finansowym. Oznacza to, że klient odpowiadający na pytania zwarte w ankiecie, miał już przynajmniej wstępny obraz dotyczący sposobu finansowania zakupu. Trzy czwarte badanych (74%) opierało się na poszukiwanej wartości nieruchomości, a jedna czwarta na faktycznej cenie (26%).
Dwie trzecie z kredytu a jedna piąta w gotówce
fot. mat. prasowe
Udział wybranych źródeł finansowania w cenie nieruchomości
Udział wybranych źródeł finansowania w cenie nieruchomości
fot. mat. prasowe
Wskaźnik LTV w wybranych krajach UE
Wskaźnik LTV w wybranych krajach UE
Sytuacja wygląda różnie w poszczególnych krajach. Bardzo liberalne podejście mają Holandia (106-110%) czy Niemcy (80-110%). Na drugim biegunie mamy Finlandię (60-70%).
![Zakup mieszkania na kredyt. Jak długo trzeba oszczędzać? [© Freepik] Zakup mieszkania na kredyt. Jak długo trzeba oszczędzać?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakup-mieszkania/Zakup-mieszkania-na-kredyt-Jak-dlugo-trzeba-oszczedzac-266851-150x100crop.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?
-
KLM wprowadza taryfę "basic" bez bagażu podręcznego - podróż tylko z małą torbą pod fotel
-
Pokolenie Z w pracy: jak różnią się priorytety i oczekiwania młodych pracowników w Polsce
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?