eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Netflix inwestuje w Polsce

Netflix inwestuje w Polsce

2022-03-29 11:15

Netflix inwestuje w Polsce

Netflix ©  pixabay.com

Na przestrzeni lat 2020-2021 Netflix zainwestował w polskie produkcje 490 milionów złotych, co wiązało się z powstaniem 2600 nowych miejsc pracy. Kolejnym krokiem aktywności firmy nad Wisłą ma być otwarcie warszawskiego biura, które ma pełnić rolę hubu na cały region CEE.

Przeczytaj także: Lokowanie miast w serialach w II połowie 2015 roku

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Które z polskich produkcji Netflixa zyskały międzynarodową popularność?
  • W jakie inwestycje pozaprodukcyjne angażuje się Netflix?
  • Na czym polega współpraca platformy ze Szkołą Filmową w Łodzi?
Globalny zasięg Netflixa przyczynił się do międzynarodowej popularyzacji polskich produkcji. Warto wspomnieć chociażby o serialu „Sexify” ,który nie tylko znalazł się w Top 10 najchętniej oglądanych tytułów w ponad 80 krajach, ale zajął też pierwszą pozycję min. we Włoszech, Indiach, Egipcie i Dominikanie.

Z kolei świąteczna komedia „Dawid i elfy” utrzymywała się w globalnym rankingu Top 10 przez trzy tygodnie. Szczególną popularność zdobyła w 24 krajach i zajął 2 miejsce na Malcie oraz 4 miejsce w Niemczech.

„W głębi lasu” – drugi polski serial oryginalny Netflix stworzony na podstawie bestsellerowej powieści kryminalnej Harlana Cobena – trafił na listy Top 10 w około 40 krajach m.in.: Brazylii, Francji, Grecji, Polska, Argentynie, Wielkiej Brytani i Irlandii.

Film „W lesie dziś nie zaśnie nikt 2” utrzymywał się w czołówce światowego rankingu przez dwa tygodnie i pokochali go widzowie z 31 krajów.

Natomiast film „Jak pokochałam gangstera” przez 5 tygodni nieprzerwanie utrzymywał się na globalnej liście Top 10, a przez pierwsze 3 tygodnie był w pierwszej trójce najpopularniejszych filmów nieanglojęzycznych.

Warto podkreślić, że inwestycje Netflix na polskim rynku to nie tylko kooperacja produkcyjna – w 2020 r. Netflix rozpoczął wieloetapową współpracę z Krajową Izbą Producentów Audiowizualnych (KIPA). Pierwszym jej etapem było ogłoszenie na początku maja 2020 r. nowego funduszu pomocowego dla najbardziej poszkodowanych pracowników branży telewizyjnej i filmowej w związku z wstrzymaniem produkcji z powodu pandemii koronawirusa. Na jego działalność serwis przeznaczył 2,5 miliona złotych.

W kolejnej odsłonie współpracy eksperci Netflix prowadzili szkolenia w ramach Netflix Day podczas KIPA Film Financial Lab, kursu poświęconego obsłudze serwisowej międzynarodowych produkcji filmowych oraz koprodukcjom, z naciskiem na kwestie finansowe. W maju 2021 roku z kolei wystartował cykl szkoleń “Kompetencje przyszłości”, rozwijający wśród młodych twórców profesjonalne umiejętności niezbędne do pracy w nowoczesnej branży audiowizualnej.

W 2022 r. Netflix rozpoczął oficjalnie długofalową współpracę ze Szkołą Filmową w Łodzi, która opiera się na cyklu warsztatów dla studentów szkoły. Celem inicjatywy jest odkrywanie i wspieranie młodych talentów, a także umożliwienie im doskonalenia praktycznych kompetencji zawodowych, które ułatwią rozpoczęcie kariery na zmieniającym się rynku filmowym.
Polska stała się dla nas kluczowym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę polskich produkcji, nadszedł właściwy moment, aby jeszcze bardziej zbliżyć się do lokalnej branży kreatywnej i filmowej. Biuro Netflix w Warszawie to naturalny krok w naszym rozwoju, który znacznie ułatwi budowanie długoterminowej współpracy w regionie i wzmocni istniejące relacje, tworząc szerokie możliwości dla twórców i producentów. Kreatywność i potencjał branży sprawiają, że Warszawa jest doskonałym punktem do prowadzenia biznesu na całą Europę Środkowo-Wschodnią – mówi Larry Tanz, Vice President, Head of Original Series, EMEA at Netflix.

fot. pixabay.com

Netflix

Na przestrzeni lat 2020-2021 Netflix zainwestował w polskie produkcje blisko 0,5 mld złotych


Otwarcie stałego biura w Warszawie jednego z światowych liderów OTT oznacza, że Polska jest jednym z bardziej rozwojowych rynków produkcji audiowizualnych w Europie. Traktowana jest jako poważny, długofalowy partner. Będzie lokalizacją większej ilości realizowanych projektów. A nowe projekty to miejsca pracy, większy transfer środków, nowe możliwości kreatywne. Cieszymy się, że rynek polski, polscy producenci, mają coraz więcej partnerów finansujących produkcję z rynków zagranicznych – to pobudza gospodarkę oraz rozwój sektora jako takiego. To ważny sygnał dla nas wszystkich ugruntowujący pozycję rodzimego sektora audiowizualnego w naszym regionie Europy – mówi Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: Netflix, media, streaming video, seriale

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: