eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?

Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?

2015-09-09 09:48

Lokowanie miasta. Które seriale zapewniają najlepszą promocję?

Które seriale zapewniają najlepszą promocję? © guteksk7 - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

To już piąty raz, gdy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się promocji, jaką dają polskim miastom najpopularniejsze seriale telewizyjne. Analiza dowiodła m.in., że największym beneficjentem pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym jest Warszawa, promowana przez „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy Szczęścia” oraz „Nie rób scen”. Z kolei miastem, które najczęściej gościło na okładkach pism był Sandomierz, zawdzięczający reklamę „Ojcu Mateuszowi”.

Przeczytaj także: Lokowanie miast w serialach w II połowie 2015 roku

Analiza zrealizowana przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” dowodzi, że koniem pociągowym zestawienia obejmującego doniesienia medialne na temat miast w kontekście seriali z I połowy br. okazało się „Prawo Agaty”. Dzięki temu serialowi opublikowanych zostało 877 publikacji dla Warszawy oraz 502 dla Gdańska. Tym samym miastom tym udało się zająć odpowiednio pierwszą i trzecią lokatę w podsumowaniu. Drugie miejsce podium również należało do stolicy, tym razem dzięki promocji, jaką zapewniło jej „M jak Miłość” - 854 informacje i największa w całym podsumowaniu liczba doniesień prasowych – 291.

Już po raz kolejny Warszawa uzyskała również najwyższy wskaźnik dotarcia informacji - ponad 749 mln, a także ekwiwalent reklamowy publikacji – 23,6 mln zł. W obu przypadkach wartości okazały się wyższe wyższe niż w drugim półroczu ub.r., kiedy liczba potencjalnych kontaktów z informacjami wyniosła 545,5 mln, a AVE - 20,7 mln zł.

Fikcyjna Leśna Góra z wynikiem 457 doniesień tym razem znalazła się tuż za podium. Niższe względem poprzedniej edycji badania było również dotarcie materiałów (482,4 do 494,4 mln i AVE (5,6 do 8,2 mln zł).

Skuteczna promocja Żyrardowa


Pierwszą piątkę zestawienia najbardziej medialnych miejscowości w kontekście seriali zamyka Żyrardów, w którym rozgrywa się akcja „Strażaków” . Miasto przywołano w 455 informacjach, które wygenerowały dotarcie na poziomie 135,8 mln kontaktów i ekwiwalent reklamowy w wysokości 1,1 mln zł. Publikacje z mediów regionalnych stanowiły 92,7 proc..
Warszawa, drugie występujące w serialu „Strażacy” miasto, osiągnęło 317 doniesień, zajmując 12. miejsce w rankingu. Dotarcie informacji oszacowano na 83,1 mln kontaktów odbiorców z informacjami, a AVE materiałów na 1,3 mln zł.

Sandomierz najczęściej na okładkach


Na 13. miejscu zestawienia miasta w serialach znalazł się Sandomierz. W porównaniu z poprzednim okresem medialność miejscowości spadła aż o 10 oczek. W I półroczu 2015 roku nazwę miasta wymieniono tylko w 240 publikacjach (w poprzednim rankingu było to 863 doniesień). Najwięcej, bo 51 proc. przekazu stanowiły materiały z internetu.

Sandomierz gościł również często na łamach prasy – 41 proc. ogółu informacji i okazał się również miastem najczęściej wymienianym na pierwszych stronach prasy – 11 okładek. Na ośmiu jedynkach odnotowano informacje o Toruniu – mieście akcji serialu „Lekarze”, a na trzecim miejscu pod tym względem znalazły się Wrocław („Pierwsza Miłość”) i Bydgoszcz („Lekarze”) – po 3 okładki.

Jednocześnie spadło zainteresowanie Sandomierzem w mediach ogólnopolskich – z 78 do 58 proc.

fot. mat. prasowe

TOP 10 miejscowości w kontekście seriali pod względem dotarcia publikacji (prasa, Internet)

Najlepszą promocję zapewnia serial "Prawo Agaty", które zapewnia promocję Warszawie i Gdańsku.


Promocja miast głównie w mediach regionalnych


Biorąc pod uwagę wszystkie analizowane informacje dotyczące występowania miast w kontekście seriali telewizyjnych, znacznie spadł odsetek publikacji pochodzących ze źródeł ogólnokrajowych – z 75 do 52 proc. Łącznie liczba cytowań w mediach na ten temat wyniosła 7,5 tys. Informacje wyceniono na ponad 124 mln zł, a materiały mogły przynieść nawet 4,7 mld kontaktów z nazwami miejscowości.

fot. mat. prasowe

TOP 15 miast pod względem wartości ekwiwalentu reklamowego z dotarciem informacji

Pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym, najwięcej zyskuje Warszawa.


Największą przewagę w mediach regionalnych odnotowały: Gdańsk („Prawo Agaty”) – 93 proc., Warszawa („Strażacy”) – 93 proc., Warszawa („Prawo Agaty”) – 84 proc., Żyrardów („Strażacy”) – 83 proc. oraz Łódź („Komisarz Alex”) – 71 proc.

Pod względem wartości materiałów wyrażonej ekwiwalentem reklamowym, najwięcej zyskuje Warszawa, która zajmuje pierwszych pięć miejsc w zestawieniu AVE. Łącznie publikacje na temat stolicy w kontekście seriali „M jak Miłość”, „Klan”, „Na Wspólnej”, „Barwy Szczęścia” i „Nie rób scen” warte były blisko 62 mln zł.

oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: