eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polski Internet: najpopularniejsi celebryci

Polski Internet: najpopularniejsi celebryci

2013-08-12 10:44

Polski Internet: najpopularniejsi celebryci

Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy © pressmaster - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Piękni i młodzi? Nie zawsze! Popularni i bogaci? Z pewnością tak! Miesięcznik Forbes przedstawił właśnie listę najcenniejszych gwiazd polskiego show biznesu. W setce znaleźli się sportowcy, dziennikarze, aktorzy i celebryci, którzy w minionym roku byli najcenniejsi dla reklamodawców. IMM postanowił sprawdzić, czy popularność przekłada się na skalę medialności w Internecie. Okazuje się, że popularność wśród reklamodawców sobie, a popularność w sieci… sobie. Cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana... w serwisach plotkarskich.

Przeczytaj także: Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?

Na początek jednak badaniu poddano pierwszych 15 osób z rankingu Forbesa.

fot. mat. prasowe

Ranking popularności w Internecie

Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy – zajęli wszystkie miejsca na podium. Pierwsze miejsce – bez zaskoczenia i deklasując konkurentów, zajął Robert Lewandowski z ponad 79 tysiącami wzmianek.


Lewandowski i… cała reszta

Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy – zajęli wszystkie miejsca na podium. Pierwsze miejsce – bez zaskoczenia i deklasując konkurentów, zajął Robert Lewandowski z ponad 79 tysiącami wzmianek, zaraz za nim uplasowała się Agnieszka Radwańska z ponad 44,5 tysiącami informacji, a trzecie miejsce zajął Jerzy Janowicz z 35 tysiącami wystąpień. Kolejne miejsca również należą do sportowców. Dopiero na 7 miejscu pojawia się showman Kuba Wojewódzki, a za nim aktorzy i celebryci.

Co ciekawe w rankingu Forbesa Marek Kondrat czy Jerzy Owsiak zajmują wysokie 2 i 3 miejsce – a w sieci jest odwrotnie - Marek Kondrat zajmuje 14, a Jerzy Owsiak 12 miejsce.

Zatem można być bardzo cennym dla reklamodawców nie budząc – wydawałoby się obecnie niezbędnego - dużego zainteresowania pośród internautów.

fot. pressmaster - Fotolia.com

Największe zainteresowanie internautów w ostatnim roku wzbudzali sportowcy

Pierwsze miejsce zajął Robert Lewandowski z ponad 79 tysiącami wzmianek, zaraz za nim uplasowała się Agnieszka Radwańska z ponad 44,5 tysiącami informacji, a trzecie miejsce zajął Jerzy Janowicz z 35 tysiącami wystąpień.


Jak wynika z analizy IMM równie niskim zainteresowaniem Internautów cieszy się najbardziej ceniona na świecie polska top modelka Anja Rubik – „tylko” 7 tysięcy wzmianek w ciągu roku. Niewiele lepszy wynik osiągnęła jej koleżanka po fachu - Joanna Krupa – niecałe 10 tysięcy wzmianek. Niskie pozycje w naszym zestawieniu zajmują również przedstawiciele świata muzyki i filmu.

Celebrytyzm od kuchni – Magda Gessler bezkonkurencyjna w sieci

IMM zbadał również zainteresowanie coraz popularniejszymi w ostatnim czasie celebrytami kulinarnymi. Do badania wybrano gwiazdy pojawiające się w rankingu Forbesa, czyli Magdę Gessler, Pascala Brodnickiego, Karola Okrasę i Roberta Makłowicza, jak również cztery nie notowane tam osoby czyli: Annę Starmach, Adama Gesslera, Martę Grycan i Michaela Morana. Podobnie jak w rankingu Forbesa i w raporcie IMM pośród kulinarnych celebrytów najwyższą pozycję zajęła Magda Gessler z prawie 22,4 tysiącami wzmianek. Mimo takiej popularności w polskim internecie, w rankingu Forbesa zajęła dopiero 37 miejsce.

fot. mat. prasowe

Ranking popularności kuchennych celebrytów w Internecie

Podobnie jak w rankingu Forbesa i w raporcie IMM pośród kulinarnych celebrytów najwyższą pozycję zajęła Magda Gessler z prawie 22,4 tysiącami wzmianek. Mimo takiej popularności w polskim internecie, w rankingu Forbesa zajęła dopiero 37 miejsce.


Kolejny jest Robert Makłowicz - już tylko 3,2 tysiąca wzmianek.
Co interesujące - popularni i cenieni przez reklamodawców Karol Okrasa i Paskal Brodnicki okazali się mniej popularni w internecie od Marty Grycan, która nie była notowana w rankingu Forbesa, za to często notowana… w serwisach plotkarskich.

Podsumowując widać wyraźnie, że poza nielicznymi przypadkami, jak Robert Lewandowski działa zasada „reklamodawcy sobie, a Internauci sobie”. Okazuje się, że największego zainteresowania w mediach i internecie wcale nie budzą osoby, które postrzegane są jako cenne przez reklamodawców. Może zatem warto zastanowić się nad zmianą strategii i wyborem nowych twarzy w kampaniach reklamowych? To pytanie pozostawiamy bez odpowiedzi…

O badaniu:
Analizę wykonano na podstawie 374 501 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat wybranych gwiazd polskiego show-biznesu. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 7 sierpnia 2012 a 7 sierpnia 2013 roku i zawierały frazę będącą pełnym imieniem i nazwiskiem badanej osoby.

Agnieszka Kalbarczyk,

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Banki w sieci

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: