eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Ericsson: zachowania konsumentów z pandemii będą się utrwalać

Ericsson: zachowania konsumentów z pandemii będą się utrwalać

2021-06-12 00:30

Ericsson: zachowania konsumentów z pandemii będą się utrwalać

Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online © fot. mat. prasowe

Konsumenci do 2025 roku dodadzą do swoich aktywności wykonywanych online średnio 2,5 nowej usługi, a czas, który będą spędzać online wydłuży się przeciętnie o 10 godzin tygodniowo – wynika z najnowszego badania Ericsson ConsumerLab „The Future Urban Reality”. Pandemia przeniosła pokaźną część naszego życia do sieci i wszystko wskazuje na to, że jest to tendencja dość trwała.

Przeczytaj także: Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Czy na stałe?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Na jakie aktywności konsumenci mają zamiar poświęcać więcej czasu?
  • Z czym ma wiązać się podwyższony poziomu stresu w społeczeństwie?
  • Kosztem czego wzrastać będzie nasza wygoda?
  • Które z zachowań konsumentów nabytych w pandemii będą się utrwalać?


Ericsson opublikował swoje największe badanie konsumenckie, obejmujące opinie 2,3 mld konsumentów z 31 rynków, których zapytano o przewidywania odnośnie tego, co będzie działo się po pandemii aż do roku 2025.

Wynika z niego, że konsumenci nie tylko będą nadal wykonywać rutynowe aktywności - takie jak praca zdalna, e-nauka, e-zdrowie i internetowe zakupy spożywcze - online, ale jeszcze dodadzą do nich średnio 2,5 nowej usługi. Autorzy raportu przewidują, że zamiast tego konsumenci będą priorytetowo traktować przeznaczanie czasu wolnego na podróże, praktykowanie mindfulness oraz spędzanie czasu z przyjaciółmi i rodziną.

fot. mat. prasowe

Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online

Konsumenci nie tylko będą nadal wykonywać rutynowe aktywności - takie jak praca zdalna, e-nauka, e-zdrowie i internetowe zakupy spożywcze - online, ale jeszcze dodadzą do nich średnio 2,5 nowej usługi.


Przewiduje się, że gdy nowa norma stanie się rzeczywistością, konsumenci będą spędzać w sieci średnio o dziesięć godzin w tygodniu więcej. Zmiana ta prawdopodobnie zmniejszy też lukę pomiędzy umiarkowanymi i zaawansowanymi użytkownikami usług online, ponieważ więcej użytkowników zaczęło podczas pandemii wprowadzać więcej usług online do swojego codziennego życia.

Zeynep Ahmet, Starszy Analityk, ConsumerLab, Ericsson Research, mówi:
Podczas pandemii technologie informatyczno-komunikacyjne stały się kluczowymi sposobami radzenia sobie z wieloma aspektami życia codziennego. Nasze najnowsze ustalenia sugerują, że sytuacja ta stanie się „nową normą” i będzie utrzymywać się w przyszłości. Ten trend może pomóc konsumentom skoncentrować się na ważnych elementach życia - takich jak spędzanie większej ilości czasu z bliskimi lub prowadzenie zdrowszego trybu życia. Zarówno sieci mobilne, jak i starania mające na celu zwiększenie włączenia cyfrowego, jako czynniki wspierające nowe zwyczaje w zakresie aktywności online, będą odgrywać kluczową rolę w budowaniu elastycznych, otwartych i równych społeczeństw przyszłości.

Zachowania konsumentów: kluczowe wnioski płynące z raportu:


  • Do 2025 roku wszelkie rutynowe aktywności będzie można realizować online: jeden na dwóch konsumentów spodziewa się skorzystać z możliwości e-nauki w celu rozwijania swoich umiejętności. Ponad połowa konsumentów na świecie uważa, że wszystkie ich aktywności rozrywkowe będą odbywać się online. Ponad jedna trzecia konsumentów będzie w przyszłości zamawiać zakupy spożywcze głownie online.
  • 64% konsumentów spodziewa się podwyższonego poziomu stresu w społeczeństwie: ponad trzech na pięciu konsumentów wierzy, że utrzymanie odpowiedniego dochodu będzie wymagało łączenia kilku prac. Jednocześnie siedmiu na dziesięciu konsumentów spodziewa się, że będzie prowadzić zdrowszy tryb życia.
  • Wygoda zwiększy się kosztem prywatności: choć 75% konsumentów przewiduje, że życiem w 2025 roku będzie kierować wygoda, siedmiu na dziesięciu spodziewa się również, że będzie trzeba zwracać większą uwagę na bezpieczeństwo i prywatność w sieci.
  • Lokalne zakupy wzmocnią swoją pozycję: po części ze względu na kwestie ochrony środowiska, połowa konsumentów na całym świecie spodziewa się, że w ramach nowej normy będzie kupować więcej produktów wytwarzanych lokalnie.
  • Połowa konsumentów wyraża obawy w związku ze zmianą klimatu, a jednocześnie 67% zamierza przeznaczać więcej wolnego czasu na podróże: choć większość konsumentów uważa, że dostępne powinny być bardziej zrównoważone opcje podróży, tylko jeden na trzech twierdzi, że w przyszłości powstrzyma się od lotów samolotem w przypadku podróży w celach rozrywkowych.
  • Do 2025 roku czas spędzany online zwiększy się średnio o 10 godzin tygodniowo: zależność od platform online będzie zgodnie z oczekiwaniami utrzymywać się również po pandemii, a konsumenci przewidują, że do 2025 roku średnio dodadzą 2,5 usługi do swojej codziennej aktywności online. Podkreśla to znaczenie włączenia cyfrowego dla zapewniania równości i elastyczności w ramach „nowej normy”.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Przeczytaj także


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: