Netflix i inni. Subskrypcje zyskują popularność
2018-11-07 10:53
Połowa polskich internautów korzysta z usług subskrypcyjnych © Mediteraneo - Fotolia.com
Przeczytaj także: 2/3 Polaków ma subskrypcje
Jak wynika z badania, dziś z subskrypcji korzysta już niemal połowa z nas, co oznacza wzrost o 8 punktów procentowych względem poprzedniego, kiedy to 62 proc. ankietowanych deklarowało niekorzystanie z tego rodzaju usług. Kobiety częściej decydują się na subskrypcje usług medycznych, a z kolei panowie chętnie płacą za dostęp do serwisów z e-bookami. Dostęp do filmów czy seriali wykupują przeważnie ankietowani z młodszej grupy wiekowej (17 proc.). Dla porównania, wśród starszych respondentów odsetek ten sięga jedynie 6 proc.Co nas przekonuje?
Dlaczego interesują nas subskrypcje? Najistotniejsze powody są zupełnie prozaiczne - ankietowanym chodzi przede wszystkim o wygodę (40 proc.), łatwość korzystania (37 proc.). Istotna jest również cena, która jest niższa niż w przypadku każdorazowego płacenia (30 proc.).
Dostęp do unikalnych towarów lub usług wskazane było zaledwie przez 15 proc. Polaków, choć wydaje się, że właśnie ta cecha jest szczególna dla subskrypcji. Walor nowości, który może skłaniać do testowania takich usług został wskazany przez 14 proc. respondentów, którzy wybrali odpowiedź “Jest to coś nowego”.
fot. mat. prasowe
Usługi w formie abonamentu
42 proc. Polaków nie korzysta z usług abonamentowych, bo nie widzi takiej potrzeby. Odsetek osób podzielających to zdanie maleje - w zeszłym roku w ten sposób odpowiedziała ponad połowa pytanych. 28 proc. nie zna tego typu usług, a niewiele więcej niż co piąty (22 proc.) odpowiada, że nie chce niepotrzebnie wydawać pieniędzy.
To, co jeszcze w ubiegłym roku było obawą co dziesiątego respondenta – utrata kontroli nad finansami – w tegorocznym badaniu okazało się powodem dla dwukrotnie mniejszej grupy respondentów.
fot. mat. prasowe
Dlaczego korzystamy z usług w modelu abonamentowym/subskrypcyjnym?
Jak płacimy?
Podobnie jak przed rokiem, najczęściej opłacamy subskrypcję samodzielnie wykonując przelew. Robi tak prawie trzy piąte z nas. Co piąty uiszcza należności poprzez operatorów płatności, a co dziesiąty poprzez doliczenie do rachunku telefonicznego/RTV. Zauważalny wzrost - o 5 punktów proc. - nastąpił w przypadku płatności kartą.
- Płatności zmierzają w stronę bycia coraz bardziej niewidocznymi. Co naturalne, konsumenci lubią kupować, ale uiszczanie należności z pewnością nie sprawia im już takiej przyjemności. Dlatego coraz częściej realizowane są projekty mające na celu umożliwienie płatności w tle, mało odczuwalne przez klientów - komentuje Miłosz Kurzawski, ekspert Blue Media.
Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono metodą CAWI z wykorzystaniem internetowego panelu badawczego, na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 18-65 lat. Zrealizowano łącznie 1057 wywiadów. Pełen raport z badania dostępny jest na stronie biura prasowego Blue Media.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?
-
Spada popyt na subskrypcje. Czy to efekt inflacji lub oszczędności?
-
Streaming i VOD. Kto walczy o popularność z Netflixem?
-
VOD to już nie tylko seriale, ale wielkie kino?
-
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
-
Subskrypcja VOD: czy Netflix kończy erę tradycyjnej telewizji?
-
Pokolenie Z o sobie: czego pragną Zetki?
-
Polacy a transformacja energetyczna. Są szanse na sukces?
-
Czego szuka Polak na zakupach i czy to dostaje?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)