eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Netflix i inni. Subskrypcje zyskują popularność

Netflix i inni. Subskrypcje zyskują popularność

2018-11-07 10:53

Netflix i inni. Subskrypcje zyskują popularność

Połowa polskich internautów korzysta z usług subskrypcyjnych © Mediteraneo - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Różnego rodzaju subskrypcje cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. W abonamencie najczęściej wybieramy usługi medyczne, dostęp do treści wideo, oprogramowania oraz tekstów prasowych. To niektóre wnioski, do których prowadzi zrealizowane przez Blue Media badanie “Jak korzystamy z usług subskrypcyjnych”.

Przeczytaj także: 2/3 Polaków ma subskrypcje

Jak wynika z badania, dziś z subskrypcji korzysta już niemal połowa z nas, co oznacza wzrost o 8 punktów procentowych względem poprzedniego, kiedy to 62 proc. ankietowanych deklarowało niekorzystanie z tego rodzaju usług. Kobiety częściej decydują się na subskrypcje usług medycznych, a z kolei panowie chętnie płacą za dostęp do serwisów z e-bookami. Dostęp do filmów czy seriali wykupują przeważnie ankietowani z młodszej grupy wiekowej (17 proc.). Dla porównania, wśród starszych respondentów odsetek ten sięga jedynie 6 proc.

Co nas przekonuje?


Dlaczego interesują nas subskrypcje? Najistotniejsze powody są zupełnie prozaiczne - ankietowanym chodzi przede wszystkim o wygodę (40 proc.), łatwość korzystania (37 proc.). Istotna jest również cena, która jest niższa niż w przypadku każdorazowego płacenia (30 proc.).

Dostęp do unikalnych towarów lub usług wskazane było zaledwie przez 15 proc. Polaków, choć wydaje się, że właśnie ta cecha jest szczególna dla subskrypcji. Walor nowości, który może skłaniać do testowania takich usług został wskazany przez 14 proc. respondentów, którzy wybrali odpowiedź “Jest to coś nowego”.

fot. mat. prasowe

Usługi w formie abonamentu

Kobiety częściej korzystają z subskrypcji usług medycznych


42 proc. Polaków nie korzysta z usług abonamentowych, bo nie widzi takiej potrzeby. Odsetek osób podzielających to zdanie maleje - w zeszłym roku w ten sposób odpowiedziała ponad połowa pytanych. 28 proc. nie zna tego typu usług, a niewiele więcej niż co piąty (22 proc.) odpowiada, że nie chce niepotrzebnie wydawać pieniędzy.

To, co jeszcze w ubiegłym roku było obawą co dziesiątego respondenta – utrata kontroli nad finansami – w tegorocznym badaniu okazało się powodem dla dwukrotnie mniejszej grupy respondentów.

fot. mat. prasowe

Dlaczego korzystamy z usług w modelu abonamentowym/subskrypcyjnym?

Decyzja o skorzystaniu z usług w modelu abonamentowym/subskrypcyjnym podyktowana jest najczęściej wygodą.


Jak płacimy?


Podobnie jak przed rokiem, najczęściej opłacamy subskrypcję samodzielnie wykonując przelew. Robi tak prawie trzy piąte z nas. Co piąty uiszcza należności poprzez operatorów płatności, a co dziesiąty poprzez doliczenie do rachunku telefonicznego/RTV. Zauważalny wzrost - o 5 punktów proc. - nastąpił w przypadku płatności kartą.

- Płatności zmierzają w stronę bycia coraz bardziej niewidocznymi. Co naturalne, konsumenci lubią kupować, ale uiszczanie należności z pewnością nie sprawia im już takiej przyjemności. Dlatego coraz częściej realizowane są projekty mające na celu umożliwienie płatności w tle, mało odczuwalne przez klientów - komentuje Miłosz Kurzawski, ekspert Blue Media.

Informacje o badaniu
Badanie przeprowadzono metodą CAWI z wykorzystaniem internetowego panelu badawczego, na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej osób w wieku 18-65 lat. Zrealizowano łącznie 1057 wywiadów. Pełen raport z badania dostępny jest na stronie biura prasowego Blue Media.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: