eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?

Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?

2021-09-11 00:20

Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?

Największą popularnością cieszą się serwisy oferujące dostęp do filmów © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (5)

Subskrypcje różnorakich usług internetowych zaskarbiły sobie wyraźnie sympatię Polaków. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez Blue Media badania, z którego wynika, że korzysta z nich już 6 na 10 z nas. Popularność usług subskrypcyjnych jest zatem bezdyskusyjna i w błędzie jest ten, kto myśli, że chodzi tu głównie o najpopularniejszą w naszym kraju platformę streamingu wideo, choć trzeba przyznać, że to właśnie na tego rodzaju treści jest największy popyt.

Przeczytaj także: Netflix i inni. Subskrypcje zyskują popularność

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Które z usług subskrypcyjnych online cieszą się największą popularnością?
  • Z jakich powodów sięgamy po subskrypcje?
  • Jak płacimy za usługi subskrypcyjne?

Podczas pandemii internetowe usługi subskrypcyjne zyskały na popularności, szczególnie te, które oferują dostęp do rozrywki bez konieczności wychodzenia z domu.

Z tegorocznej edycji badania Blue Media “Finanse Polaków w czasach pandemii” wynika, że niezmiennie największą popularnością cieszą się serwisy oferujące dostęp do filmów i seriali – wybiera je czterech na dziesięciu badanych. Dość chętnie subskrybujemy także dostęp do muzyki (15 proc. zadeklarowanych subskrybentów), do gier (11 proc.) oraz do prasy online (11 proc.)

O ile jednak odnotować można tendencję wzrostową wśród subskrypcji gier, zauważalny jest niewielki spadek zainteresowania subskrybentów dostępem do słowa pisanego – zarówno prasy, jak i e-booków.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z usług subskrypcyjnych online

Największą popularnością cieszą się serwisy oferujące dostęp do filmów i seriali.

Popularność nieinternetowych usług subskrypcyjnych utrzymuje się od lat na podobnym poziomie - z jakiejś formy subskrypcji offline korzysta jedna trzecia badanych. Do tych najczęściej wybieranych należą abonamenty medyczne (12 proc.), jedzenie, posiłki dostarczane do domu (9 proc.) oraz dieta pudełkowa (5 proc). Na wzrost popularności tych dwóch ostatnich bez wątpienia wpływ miała trwająca pandemia. W jej efekcie, w ciągu ostatniego roku zauważalny jest także spadek liczby wykupywanych abonamentów na wejścia na siłownię.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z nieinternetowych usług subskrypcyjnych

Z jakiejś formy subskrypcji offline korzysta jedna trzecia badanych.


Preferujemy cykliczne opłaty za te usługi internetowe, które dostarczają nam szeroki wachlarz rozrywki. To stąd tak duża popularność platform streamingowych wśród opłacanych przez Polaków usług online. Z drugiej strony, wśród tradycyjnych usług cyklicznych wybieramy raczej usługi podstawowe i praktyczne, takie jak te związane z naszym zdrowiem czy odżywianiem – zauważa Sylwia Frydel z Blue Media.

Wygoda i kuszące dodatki


Głównym czynnikiem decydującym o wyborze usług subskrypcyjnych przez Polaków jest ich wygoda, którą deklaruje połowa użytkowników. W dalszej kolejności istotne są łatwość korzystania oraz atrakcyjniejsza cena usługi niż w przypadku pojedynczego zakupu. W stosunku do roku ubiegłego, rosnące znaczenie dla subskrybentów ma także dostęp do unikalnych usług lub produktów – o czynniku tym wspomina niemal jedna czwarta Polaków opłacających choć jedną usługę abonamentową, z czego najczęściej na ten aspekt wskazują najmłodsi respondenci.

fot. mat. prasowe

Przyczyny korzystania z usług subskrypcyjnych online

Czynnikiem decydującym o wyborze usług subskrypcyjnych przez Polaków jest ich wygoda.

Subskrypcje nie są już dla nas nowością, więc wybieramy je w pełni świadomi ich zalet. Oprócz standardowej wygody i łatwości dostępu usługi, oczekujemy specjalnej oferty na wyłączność dla grona stałych użytkowników. To właśnie unikalność produktów lub usług to powód, dla którego coraz częściej decydujemy się na wybór usługi subskrypcyjnej zamiast pojedynczego zakupu – komentuje Sylwia Frydel z Blue Media.

Opłacanie subskrypcji


Mimo zauważalnego od kilku lat spadku popularności przelewu tradycyjnego, metoda ta wciąż jest najczęściej wybieranym sposobem zapłaty za usługi abonamentowe, szczególnie w przypadku najstarszej grupy wiekowej (osób powyżej 55. roku życia). Za subskrypcje coraz częściej płacimy jednak kartą kredytową (26 proc.) oraz BLIK-iem (22 proc.). Ta ostatnia metoda jest zdecydowanie najczęściej wybierana przez najmłodszych respondentów (tj. osób w wieku 16-34 lata).

fot. mat. prasowe

Opłacanie subskrypcji

Za subskrypcje coraz częściej płacimy kartą kredytową.


Przeczytaj także: 2/3 Polaków ma subskrypcje 2/3 Polaków ma subskrypcje

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: