eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Najczęściej cytowane media VI 2016

Najczęściej cytowane media VI 2016

2016-07-28 11:44

Najczęściej cytowane media VI 2016

Najczęściej cytowane media VI 2016 © alexzaitsev - Fotolia

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

W czerwcu bieżącego roku pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła Gazeta Wyborcza z dość dużą przewagą nad drugą Rzeczpospolitą. Trzecie miejsce przypadło rozgłośni RMF FM. Wśród stacji telewizyjnych triumfował TVN24, z kolei wśród portali internetowych onet.pl.

Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania V 2016

W czerwcu dominowały tematy polityczne związane z wnioskiem PO o dymisję Antoniego Macierewicza oraz rozmowami szefa polskiego MSZ w sprawie Brexitu z przedstawicielami Grupy Wyszehradzkiej w Pradze. Na pierwszym miejscu „Najbardziej opiniotwórczych mediów” znalazł się dziennik „Gazeta Wyborcza”, który wyprzedził „Rzeczpospolitą” oraz radio RMF FM – wynika z najnowszego raportu IMM. Kolejne miejsca zajęły telewizja TVN24 oraz dziennik „Fakt”.

W mediach nie zabrakło również komentarzy w sprawie opinii Komisji Europejskiej na temat sytuacji w Polsce, jak i zapowiadanej reformie III filaru ubezpieczeń. Głośno było także o wyjściu Wielkiej Brytanii z UE, wysłaniu przez Polskę kontyngentów wojskowych do wsparcia koalicji walczącej przeciwko tzw. Państwu Islamskiemu, a także o rządowym programie „Mieszkanie Plus”.

Prasa


Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera „Gazeta Wyborcza”. Zaraz za nią znalazła się „Rzeczpospolita”, a na kolejnej pozycji „Fakt”. Pierwsze miejsce dziennik zawdzięcza publikacjom na temat wniosku klubu parlamentarnego PO o dymisję ministra obrony narodowej Antoniego Macierewicza. Wysoką pozycję zanotował również „Fakt” w związku z artykułem dotyczącym dymisji wiceministra zdrowia Krzysztofa Łandy oraz informacjom poświęconym życiu gwiazd polskiego showbiznesu.

Wśród tygodników ex aqueo na pierwszym miejscu znalazły się „Do Rzeczy” oraz „Newsweek”, które wyprzedziły „wSieci” i „Politykę”. Najbardziej popularnymi tematami okazały się przyjęcie przez KE opinii w sprawie praworządności w Polsce, jak również oświadczenia majątkowe ministra środowiska Jana Szyszki.

Najczęściej cytowanym miesięcznikiem w czerwcu były „Perspektywy” - za sprawą publikacji rankingu szkół wyższych, a drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Forbes” oraz „Pani”.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Na czele rankingu Gazeta Wyborcza z liczbą cytowań równą 531


fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Do Rzeczy i Newsweek zajęły w czerwcu pozycję lidera z liczbą cytowań równą 86


fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotórcze miesięczniki

Na szczycie listy tym razem znalazł się miesięcznik Perspektywy z dużą przewagą nad konkurencją


Telewizja


Wśród stacji telewizyjnych dominowała TVN24, na podium znalazło się też TVP Info oraz TVN. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję m.in. informacjom na temat apelu protestujących pielęgniarek z warszawskiego Centrum Zdrowia Dziecka w sprawie podwyżek płac.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Stacja TVN24 po raz kolejny nie dała konkurencji szans


Radio


Liderem cytowalności wśród stacji radiowych ponownie zostało RMF FM. Tym razem za sprawą doniesień o opinii KE na temat sytuacji w Polsce. Na kolejnym miejscu znalazło się Radio ZET, a za nim radiowa Jedynka w związku z informacjami o sprawie ekstradycji Romana Polańskiego.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

RMF FM utrzymało w czerwcu pierwszą pozycję, Radio ZET nadal na miejscu drugim


Portale internetowe


Najpopularniejszym portalem w czerwcu został Onet.pl za sprawą publikacji na temat życia i kariery piosenkarki Kory. Na drugim miejscu znalazły się SportoweFakty.WP.pl w związku z informacją o śmierci Andrzeja Niemczyka, legendarnego trenera polskiej kadry siatkarek. Podium zamyka portal WirtualneMedia.pl, m.in. z publikacją o zniknięciu po trzech latach z anteny telewizyjnej Dwójki Świętokrzyskiej Gali Kabaretowej.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

W czerwcu pod względem liczby cytowań zwyciężył portal onet.pl


Media ekonomiczne


„Dziennik Gazeta Prawna”, m.in. dzięki artykułowi o wyjściu Wielkiej Brytanii z UE, ponownie dominował wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Wyprzedził m.in. „Puls Biznesu” oraz „Forbesa”.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne

Na pierwszym miejscu w zestawieniu ponownie znalazł się Dziennik Gazeta Prawna


Media regionalne


Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio PiK w związku z publikacją na temat pobicia przez grupę Polaków 22-letniego studenta z Turcji, który w Toruniu przebywał w ramach wymiany z programu Erasmus. Na drugim miejscu znalazło się Radio Kraków. Pierwszą trójkę zamyka Radio Merkury z informacjami odnośnie reform w systemie oświaty.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Wśród mediów regionalnych najczęściej powoływano się na Radio PIK


fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media

Gazeta Wyborcza wróciła na pozycję lidera z liczbą cytowań równą 531


Informacje o badaniu


Badanie przeprowadzono na podstawie 4 304 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 30 czerwca 2016 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 383 razy (2 774 razy w prasie, 1 004 w telewizji i 605 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).

UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.



oprac. : Agata Fąs / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: