GPS obiera kierunek "media społecznościowe"
2016-06-07 13:46
Przeczytaj także: Nawigacja GPS – czym kierujemy się przy wyborze?
Najczęstsze interakcje w dyskusjach o monitorowanych markach to polubienia – wynika z analityki w IMM. Publikacje o sprzęcie GPS rzadziej są komentowane i udostępniane.
fot. mat. prasowe
Interakcje w social media
Monitorowanie dyskusji i opinii w mediach społecznościowych służy markom w takich sytuacjach jako - nomen omen - nawigacja i źródło wiedzy na temat potrzeb i problemów użytkowników tego rodzaju sprzętu. Dzięki temu firmom i specjalistom łatwiej włączyć się w dyskusję i np. udzielić eksperckiej porady. Stało się to przede wszystkim dobrą metodą na szybką, proaktywną obsługę klienta, z której coraz częściej korzystają także producenci sprzętu elektronicznego.
Dyskusje w dobrym kierunku
Polacy lubią korzystać z nawigacji podczas jazdy autem lub uprawiania sportu, ale nie boją się wypominać wad i usterek sprzętu, z którego korzystają. Blisko 80% nacechowanych emocjami komentarzy w social media ma pozytywny wydźwięk wobec komentowanych marek. Pozostałe 20% to krytyka – wynika z danych zagregowanych w Module Analitycznym IMM.
Najczęściej pojawiającą się we wszystkich mediach marką producenta GPS jest Garmin. Co więcej, aż 80% komentarzy internautów na jej temat to publikacje pozytywne. W sieci najwięcej publikacji wspominających markę Garmin w kontekście GPS pojawia się na Facebooku i forum dyskusyjnym Garniak.pl („Forum Maniaków Garmina”). W mediach tradycyjnych Garmin wymieniany był najczęściej m.in. w magazynach „T3”, „Mobility”, „Przeglądzie Lotniczym” , na antenie radiowej Trójki i w telewizji TVN Turbo.
fot. https://www.instagram.com/p/BBps9FkB6YP/)
Garmin na Instagramie
Jak wynika z danych w Module Analitycznym IMM, na drugim miejscu pod względem medialności w Polsce znajduje się TomTom. W internecie to zasługa publikacji na Facebooku, Instagramie i Twitterze, a w mediach tradycyjnych – w czasopismach „Świat Motocykli” i „Auto Świat, a także w audycjach lokalnych oddziałów Polskiego Radia. Na szklanych ekranach, TomTom najczęściej pojawiał się w telewizji TVN Turbo.
fot. https://www.instagram.com/p/9bLrEGqr5T/
TomTom na Instagramie
Podium w rankingu popularności należy także dla marki NaviExpert, o której najgłośniej było na Twitterze, Facebooku i forach związanych z telekomunikacją i technologią mobilną (m.in. Telepolis.pl czy Android.com.pl). O NaviExper w mediach tradycyjnych najczęściej wspominali dziennikarze na łamach „Pulsu Biznesu”, a także w telewizji Polsat News.
Metodologia badania
Monitoring social media, portali internetowych, prasy, radia i telewizji w IMM w okresie 01.01.2015 - 31.05.2016. Badano najczęściej pojawiające się w mediach marki producentów urządzeń i oprogramowania GPS. Monitorowano publikacje, w których pojawiła się nazwa firmy wraz ze słowami „GPS” oraz „nawigacja”. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM.
Łukasz Jadaś,
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Szymon Hołownia - marszałek Sejmu, król mediów
-
Olimp Laboratories ukarany za kryptoreklamę w mediach społecznościowych
-
Energetyka jądrowa w mediach. Wzrost publikacji po wybuchu wojny w Ukrainie
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
-
Politycy w mediach w 2021 roku: liderami Morawiecki, Duda i Dworczyk
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)