eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › GPS obiera kierunek "media społecznościowe"

GPS obiera kierunek "media społecznościowe"

2016-06-07 13:46

Przeczytaj także: Nawigacja GPS – czym kierujemy się przy wyborze?


Najczęstsze interakcje w dyskusjach o monitorowanych markach to polubienia – wynika z analityki w IMM. Publikacje o sprzęcie GPS rzadziej są komentowane i udostępniane.

fot. mat. prasowe

Interakcje w social media

Najczęstsze interakcje w dyskusjach o monitorowanych markach to polubienia


Monitorowanie dyskusji i opinii w mediach społecznościowych służy markom w takich sytuacjach jako - nomen omen - nawigacja i źródło wiedzy na temat potrzeb i problemów użytkowników tego rodzaju sprzętu. Dzięki temu firmom i specjalistom łatwiej włączyć się w dyskusję i np. udzielić eksperckiej porady. Stało się to przede wszystkim dobrą metodą na szybką, proaktywną obsługę klienta, z której coraz częściej korzystają także producenci sprzętu elektronicznego.

Dyskusje w dobrym kierunku


Polacy lubią korzystać z nawigacji podczas jazdy autem lub uprawiania sportu, ale nie boją się wypominać wad i usterek sprzętu, z którego korzystają. Blisko 80% nacechowanych emocjami komentarzy w social media ma pozytywny wydźwięk wobec komentowanych marek. Pozostałe 20% to krytyka – wynika z danych zagregowanych w Module Analitycznym IMM.

Najczęściej pojawiającą się we wszystkich mediach marką producenta GPS jest Garmin. Co więcej, aż 80% komentarzy internautów na jej temat to publikacje pozytywne. W sieci najwięcej publikacji wspominających markę Garmin w kontekście GPS pojawia się na Facebooku i forum dyskusyjnym Garniak.pl („Forum Maniaków Garmina”). W mediach tradycyjnych Garmin wymieniany był najczęściej m.in. w magazynach „T3”, „Mobility”, „Przeglądzie Lotniczym” , na antenie radiowej Trójki i w telewizji TVN Turbo.

fot. https://www.instagram.com/p/BBps9FkB6YP/)

Garmin na Instagramie

Najczęściej pojawiającą się we wszystkich mediach marką producenta GPS jest Garmin


Jak wynika z danych w Module Analitycznym IMM, na drugim miejscu pod względem medialności w Polsce znajduje się TomTom. W internecie to zasługa publikacji na Facebooku, Instagramie i Twitterze, a w mediach tradycyjnych – w czasopismach „Świat Motocykli” i „Auto Świat, a także w audycjach lokalnych oddziałów Polskiego Radia. Na szklanych ekranach, TomTom najczęściej pojawiał się w telewizji TVN Turbo.

fot. https://www.instagram.com/p/9bLrEGqr5T/

TomTom na Instagramie

Dużo mówi się również o urządzeniach marki TomTom.


Podium w rankingu popularności należy także dla marki NaviExpert, o której najgłośniej było na Twitterze, Facebooku i forach związanych z telekomunikacją i technologią mobilną (m.in. Telepolis.pl czy Android.com.pl). O NaviExper w mediach tradycyjnych najczęściej wspominali dziennikarze na łamach „Pulsu Biznesu”, a także w telewizji Polsat News.

Metodologia badania
Monitoring social media, portali internetowych, prasy, radia i telewizji w IMM w okresie 01.01.2015 - 31.05.2016. Badano najczęściej pojawiające się w mediach marki producentów urządzeń i oprogramowania GPS. Monitorowano publikacje, w których pojawiła się nazwa firmy wraz ze słowami „GPS” oraz „nawigacja”. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM.

Łukasz Jadaś,
Przeczytaj także: Nawigacja Blue&Me - TomTom Nawigacja Blue&Me - TomTom

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: