Profil Polaka-internauty 2006
2006-02-16 14:04
Przeczytaj także: Polskich internautów portret własny
Profil internauty a zakupy w internecie
Jednak internet to nie tylko informacja, rozrywka i komunikacja. To także coraz częściej miejsce zakupów. Korzystanie z e-commerce, w tym m. in. szukanie ofert i opisów produktów w internecie, dokonywanie zakupów online oraz korzystanie z konta bankowego za pośrednictwem sieci, jest cechą uzupełniającą charakterystykę poszczególnych segmentów internautów. Jak wynika z raportu Gemius, niezależnie od wyróżnionych segmentów, ciągle jeszcze istnieje znacząca różnica między poszukiwaniem informacji o produktach w sieci, a ich zakupami za pośrednictwem internetu. Najbardziej skłonni do zakupów są Odkrywcy (67,9 proc.), Maniacy komputerowi (62,8 proc.) oraz Pragmatycy (61,5 proc.). Wśród zaawansowanych użytkowników sieci dominują także korzystający z konta bankowego za pośrednictwem internetu – Pragmatycy (62,0 proc.) oraz Odkrywcy (55,2 proc.). Jak czytamy w raporcie Gemius, podejście do e-commerce jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem stopnia zaawansowania internautów. Stanowczo słabiej w analizowanych aspektach korzystania z e-commerce wypadają segmenty Gaduł, Laików i Rozrywkowych.
fot. mat. prasowe
Korzystanie z e-commerce w poszczególnych segmentach
"Profilowanie przekazów reklamowych i biznesowych pod kątem preferencji danych grup odbiorców jest niewątpliwie jedną z naczelnych zasad. Internet, w przeciwieństwie do innych mediów, umożliwia jednak wyjście poza standardową, demograficzną kwalifikację grup celowych, i warto tę szansę wykorzystać" - podsumowuje Eliza Bujnowska z Gemius SA, współautorka raportu.
Charakterystyka segmentów
fot. mat. prasowe
Charakterystyka segmentów
O badaniu
Badanie przeprowadzono na losowej próbie użytkowników internetu za pomocą ankiety internetowej emitowanej na witrynach objętych bezpłatnym audytem stat.pl/PBI (badanie gemiusAdHoc). Do analizy wykorzystano odpowiedzi 4 984 respondentów w wieku powyżej 10 lat. W celu zaprezentowania udziału poszczególnych grup internautów wykorzystano wagę analityczną skonstruowaną na podstawie danych o strukturze społeczno-demograficznej użytkowników internetu pochodzących z wyników badania Interbus (TNS OBOP). Segmentacji użytkowników internetu dokonano z zastosowaniem hierarchicznej analizy skupień, wykorzystującej metodę doboru liczby skupień Warda oraz metodę najmniejszych kwadratów przyporządkowania obserwacji do skupień.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Wiek internautów a handel elektroniczny
-
Internet w regionie CEE 2010-2011
-
Polski Internet i internauci 2011
-
Czas wolny chętnie spędzamy w internecie
-
Okres świąteczny - czego szukali internauci?
-
Dostępność strony internetowej ważna dla 68% internautów w Polsce
-
Wakacje 2023: w internecie trwa dyskusja o kierunkach i liniach lotniczych
-
Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia