eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Profil Polaka-internauty 2006

Profil Polaka-internauty 2006

2006-02-16 14:04

Przeczytaj także: Polskich internautów portret własny


Profil internauty a zakupy w internecie

Jednak internet to nie tylko informacja, rozrywka i komunikacja. To także coraz częściej miejsce zakupów. Korzystanie z e-commerce, w tym m. in. szukanie ofert i opisów produktów w internecie, dokonywanie zakupów online oraz korzystanie z konta bankowego za pośrednictwem sieci, jest cechą uzupełniającą charakterystykę poszczególnych segmentów internautów. Jak wynika z raportu Gemius, niezależnie od wyróżnionych segmentów, ciągle jeszcze istnieje znacząca różnica między poszukiwaniem informacji o produktach w sieci, a ich zakupami za pośrednictwem internetu. Najbardziej skłonni do zakupów są Odkrywcy (67,9 proc.), Maniacy komputerowi (62,8 proc.) oraz Pragmatycy (61,5 proc.). Wśród zaawansowanych użytkowników sieci dominują także korzystający z konta bankowego za pośrednictwem internetu – Pragmatycy (62,0 proc.) oraz Odkrywcy (55,2 proc.). Jak czytamy w raporcie Gemius, podejście do e-commerce jest w znacznym stopniu odzwierciedleniem stopnia zaawansowania internautów. Stanowczo słabiej w analizowanych aspektach korzystania z e-commerce wypadają segmenty Gaduł, Laików i Rozrywkowych.

fot. mat. prasowe

Korzystanie z e-commerce w poszczególnych segmentach

Korzystanie z e-commerce w poszczególnych segmentach



"Profilowanie przekazów reklamowych i biznesowych pod kątem preferencji danych grup odbiorców jest niewątpliwie jedną z naczelnych zasad. Internet, w przeciwieństwie do innych mediów, umożliwia jednak wyjście poza standardową, demograficzną kwalifikację grup celowych, i warto tę szansę wykorzystać" - podsumowuje Eliza Bujnowska z Gemius SA, współautorka raportu.

Charakterystyka segmentów

fot. mat. prasowe

Charakterystyka segmentów

Charakterystyka segmentów



O badaniu
Badanie przeprowadzono na losowej próbie użytkowników internetu za pomocą ankiety internetowej emitowanej na witrynach objętych bezpłatnym audytem stat.pl/PBI (badanie gemiusAdHoc). Do analizy wykorzystano odpowiedzi 4 984 respondentów w wieku powyżej 10 lat. W celu zaprezentowania udziału poszczególnych grup internautów wykorzystano wagę analityczną skonstruowaną na podstawie danych o strukturze społeczno-demograficznej użytkowników internetu pochodzących z wyników badania Interbus (TNS OBOP). Segmentacji użytkowników internetu dokonano z zastosowaniem hierarchicznej analizy skupień, wykorzystującej metodę doboru liczby skupień Warda oraz metodę najmniejszych kwadratów przyporządkowania obserwacji do skupień.


Przeczytaj także: Internet a polska gospodarka Internet a polska gospodarka

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: