Rynek usług finansowych 2006
2006-02-16 13:56
Przeczytaj także: Polskie banki przyćmiewają Zachód
Eksperci Unisys wyróżnili pięć czynników, których zidentyfikowanie ułatwi bankom i instytucjom ubezpieczeniowym odbudowanie zaufania klientów i uzyskanie przewagi na rynku w roku 2006 i później:1. Liczba oszustw, związanych z fałszowaniem tożsamości będzie się systematycznie zwiększać. Spowoduje to wzrost zainteresowania państw kwestią bezpieczeństwa w sektorze finansowym. Korzystając ze swoich uprawnień, państwa będą wywierać nacisk na banki, by wypracowały jednolite standardy zapobiegania i wykrywania tego rodzaju przestępstw.
Nie chodzi tylko o zwiększenie się liczby przypadków kradzieży danych. Należy liczyć się z powstaniem przestępczości zorganizowanej, która wytworzy i zastosuje swoje własne metody oszustw na szeroką skalę. Zaufanie klientów będzie się systematycznie zmniejszać i zjawisko to osiągnie tak duże rozmiary, że państwa poczują się zmuszone do interwencji. Już dziś nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i Europie, a także Azji i Ameryce Łacińskiej coraz częściej mówi się o potrzebie wprowadzenia dwustopniowej autoryzacji w przypadku usług online. Ponieważ podobne zmiany wymagają opracowania nowych standardów, banki będą musiały współpracować, by sprostać wyższym wymaganiom. Będą poszukiwać partnerów, którzy pomogą im opracować metody zapobiegania oszustwom i dostarczą odpowiednich technik do ich wprowadzenia. Tylko w ten sposób będą w mogły odbudować zaufanie swoich klientów.
2. Kontynuowany będzie proces konsolidacji w sektorze bankowym. Oznacza to, że integracja systemów informatycznych, projektowanych z myślą o lokalnych uwarunkowaniach ekonomicznych i prawnych wciąż będzie stanowiła poważne wyzwanie.
Nie chodzi tylko o zwiększenie się liczby przypadków kradzieży danych. Należy liczyć się z powstaniem przestępczości zorganizowanej, która wytworzy i zastosuje swoje własne metody oszustw na szeroką skalę. Zaufanie klientów będzie się systematycznie zmniejszać i zjawisko to osiągnie tak duże rozmiary, że państwa poczują się zmuszone do interwencji. Już dziś nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale i Europie, a także Azji i Ameryce Łacińskiej coraz częściej mówi się o potrzebie wprowadzenia dwustopniowej autoryzacji w przypadku usług online. Ponieważ podobne zmiany wymagają opracowania nowych standardów, banki będą musiały współpracować, by sprostać wyższym wymaganiom. Będą poszukiwać partnerów, którzy pomogą im opracować metody zapobiegania oszustwom i dostarczą odpowiednich technik do ich wprowadzenia. Tylko w ten sposób będą w mogły odbudować zaufanie swoich klientów.
3. Firmy z sektora finansowego będą dostrzegać coraz więcej korzyści, wynikających z zastosowania architektury zorientowanej na usługi (SOA – service-orinted architecture).
W 2006 r. banki i ubezpieczyciele będą chętnie inwestować w aktualizację swoich systemów. Zwiększać się będzie także zainteresowanie SOA, ponieważ tego rodzaju architektura czyni upgrade mniej ryzykownym. Jest także zdecydowanie bardziej wydajna – pozwala efektywniej reagować na specyficzne potrzeby klientów. Biznes w sektorze finansowym w coraz większym stopniu opiera się na zaspokajaniu indywidualnych oczekiwań klientów, tak więc rozwój SOA wydaje się zjawiskiem jak najbardziej naturalnym.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Związki zawodowe w bankach nie są stanie bronić praw pracowników?
-
Bankowość korporacyjna hamuje. Co czeka banki?
-
Czy kryzys na rynku nieruchomości komercyjnych uderzy w banki w Polsce?
-
Jak Dyrektywa CCD II wpłynie na sektor bankowy?
-
Banki i ubezpieczyciele: pod nadzorem i przed wyzwaniami
-
Jak generatywna sztuczna inteligencja może zmienić kształt bankowości?
-
Praca w finansach: tu też nie istnieje równość i jawność wynagrodzeń?
-
Cyberbezpieczeństwo w firmach ciągle kuleje
-
4 kroki do bezpieczeństwa w sieci