eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach I 2006

Branża PR w mediach I 2006

2006-02-10 02:01

Branża PR w mediach I 2006

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W styczniowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 98 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. Najczęściej o public relations pisały dzienniki: Puls Biznesu i Gazeta Wyborcza. Uwaga mediów skupiła się głównie na temacie kształtowania wizerunku lekarzy i wykorzystania narzędzi PR przez premiera Kazimierza Marcinkiewicza.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach III 2005

Badanie przekazów o branży PR w styczniu 2006 r. objęło 98 materiałów. 29 z nich dotyczyło porad związanych z kształtowaniem wizerunku rozmaitych sektorów rynku, 16 publikacji opisywało wykorzystanie narzędzi public relations w polityce, a tyle samo materiałów było poświęconych branży PR. Połowa analizowanych przekazów była neutralna, natomiast stosunkowo dużo publikacji w styczniu miało wydźwięk negatywny - 25%; taki sam odsetek materiałów był nacechowany pozytywnie.

Najwięcej materiałów o negatywnym wydźwięku pojawiło się w kontekście kształtowania wizerunku lekarzy. W styczniu znacznie wzrosła liczba publikacji dotyczących PR w mediach innych niż prasa. W telewizji pojawiło się 30, a w radiu 12 materiałów.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (51%) oraz poświęcone tematyce biznesowej (35%). Wśród mediów najczęściej poruszających tę tematykę na pierwszym miejscu znajduje się Puls Biznesu, który dzięki 12 publikacjom powrócił na pozycję lidera, spychając Gazetę Wyborczą na drugie miejsce.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 87 przekazów. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. Wśród osób najczęściej wzmiankowanych pierwszą pozycję zajęła Joanna Sokalszczuk-Delbar z Telma Group Communications (5 przekazów). Najczęściej cytowanymi/wzmiankowanymi w kontekście PR firmami, organizacjami i instytucjami zostały ex quo: FOB, PSPR i ZFPR. Każdą z tych organizacji wzmiankowano czterokrotnie. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęła Lighthouse Consultants, której specjaliści czterokrotnie wypowiadali się na temat kształtowania wizerunku lekarzy.

W porównaniu ze styczniem 2005 roku w mediach pojawiło się o 38% więcej materiałów dotyczących branży PR.

fot. mat. prasowe

Liczba przekazów dotycząca branży PR w poszczególnych miesiącach

Liczba przekazów dotycząca branży PR w poszczególnych miesiącach



Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto
Niebezpieczne wydruki

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: