Promocja w internecie: lepszy Twitter czy Facebook?
2015-10-29 12:41
Przeczytaj także: Media społecznościowe a wiek ich użytkowników
Algorytm EgeRank sprawia kłopoty
Co powoduje problemy z docieraniem treści do odbiorcy? Eksperci przypominają, że Facebook stawia mocno na ograniczanie organicznego ruchu, a algorytm EdgeRank nieubłaganie obcina zasięgi. Przekazywane na Facebooku treści docierają do około 15 proc. wszystkich obserwujących dany fanpage. Facebook dość silnie ingeruje także w konstrukcję postów sponsorowanych, decydując się zatem na płatne kampanie trzeba brać to pod uwagę. Twitter w tym zakresie pozwala na nieco więcej, choć oczywiście i możliwości kompozycyjne daje ograniczone.
fot. mat. prasowe
Facebook i Twitter - dynamika wzrostu
Możliwości serwisów należy połączyć
Z pewnością warto bacznie przyglądać się wzrostowi Twittera – biorąc pod uwagę jego zasięgi w Stanach Zjednoczonych można wnioskować, że czeka go i w Polsce świetlana przyszłość. Z kolei pogłoski o nadchodzącej śmierci Facebooka są z pewnością mocno przesadzone. Warto zatem skupić się na zaletach oferowanych przez oba serwisy.
O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.
1 2
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najpopularniejsze filmy o miłości na Walentynki 2023
-
W polskim internecie kwitnie dezinformacja nt. Ukrainy
-
Biedronka, Lidl, Żabka - o nich Polacy rozmawiają w internecie
-
Reklama piwa i wina bezalkoholowego w social mediach - czy ma jakieś ograniczenia?
-
Kryptowaluty w sieci 2022: o czym mówią internauci?
-
Pomoc dla Ukrainy. 900 tys. postów w mediach społecznościowych w 6 dni
-
Social media służbowo. Czy w pracy korzystamy z mediów społecznościowych?
-
Politycy w mediach społecznościowych: nie tylko Twitter
-
COVID-19 nasilił medialną dyskusję o fake newsach
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)