eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Promocja w internecie: lepszy Twitter czy Facebook?

Promocja w internecie: lepszy Twitter czy Facebook?

2015-10-29 12:41

Przeczytaj także: Media społecznościowe a wiek ich użytkowników


Algorytm EgeRank sprawia kłopoty


Co powoduje problemy z docieraniem treści do odbiorcy? Eksperci przypominają, że Facebook stawia mocno na ograniczanie organicznego ruchu, a algorytm EdgeRank nieubłaganie obcina zasięgi. Przekazywane na Facebooku treści docierają do około 15 proc. wszystkich obserwujących dany fanpage. Facebook dość silnie ingeruje także w konstrukcję postów sponsorowanych, decydując się zatem na płatne kampanie trzeba brać to pod uwagę. Twitter w tym zakresie pozwala na nieco więcej, choć oczywiście i możliwości kompozycyjne daje ograniczone.

fot. mat. prasowe

Facebook i Twitter - dynamika wzrostu

Wyniki Twittera trudno uznać za spektakularne, ale trzeba podkreślić, że jego zasięg regularnie wzrastał aż do października.


Możliwości serwisów należy połączyć


Z pewnością warto bacznie przyglądać się wzrostowi Twittera – biorąc pod uwagę jego zasięgi w Stanach Zjednoczonych można wnioskować, że czeka go i w Polsce świetlana przyszłość. Z kolei pogłoski o nadchodzącej śmierci Facebooka są z pewnością mocno przesadzone. Warto zatem skupić się na zaletach oferowanych przez oba serwisy.

O badaniu Megapanel PBI/Gemius
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują.

poprzednia  

1 2

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: