2014-10-23 09:21
Branża farmaceutyczna liderem wydatków reklamowych © Patryk Kosiński - Fotolia.com
Przeczytaj także: Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę 2013
W 2013 roku Polacy kupili prawie 1,2 mln opakowań leków. Więcej od nas w Unii Europejskiej kupują tylko mieszkańcy Francji, Grecji i Włoch – wynika z międzynarodowych danych IMS Health. Szczególnie chętnie sięgamy po preparaty bez recepty, a zwłaszcza po suplementy diety, które nie tylko obiecują rozwiązanie problemu medycznego, ale także poprawę samopoczucia. Z danych IMS Health wynika, że w 2013 roku wydaliśmy na takie preparaty 3 mld złotych.Branża farmaceutyczna jest jednym z największych reklamodawców na rynku, na jej kondycję nie wpłynął nawet kryzys gospodarczy. Od 2008 roku wydatki reklamowe systematycznie rosną. Porównując tylko okres od stycznia do sierpnia bieżącego roku z analogicznym okresem 2013 wzrost wynosi już 25% - podkreśla Piotr Bieńko, prezes niezależnej agencji mediowej Codemedia działającej w segmencie wspierania sprzedaży przy pomocy kanałów mediowych.Firmy farmaceutyczne najczęściej promują środki przeciw przeziębieniu witaminy, środki pobudzające i odpornościowe oraz przeciwbólowe – wynika z analizy Codemedia.
fot. Patryk Kosiński - Fotolia.com
Branża farmaceutyczna liderem wydatków reklamowych
Tylko do sierpnia bieżącego roku wydatki reklamowe sektora farmaceutycznego sięgnęły 500 milionów złotych - nie zawsze jednak są to dobrze wydane pieniądze.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe I-VIII 2014
Znakomita większość budżetów reklamowych firm farmaceutycznych przeznaczona jest na reklamę telewizyjną
Wydaje się, że skoro Polacy kupują na potęgę, to reklama jest skuteczna. Nie jest to jednak tak oczywiste. Wiele reklam zamiast trafiać do wąskiego grona odbiorców, trafia do wszystkich. Generowanie miliona kontaktów z reklamą czy dużego zasięgu powoduje tylko chaos komunikacyjny i nadmiar treści reklamowych, z których trudno konsumentowi coś wychwycić – analizuje Piotr Bieńko. Powoduje to przesycenie mediów treściami reklamowymi. Tracą na tym zarówno media, jak i ich odbiorcy, zmęczeni natłokiem reklam, a przede wszystkim tracą marketerzy, którzy płacą za niepotrzebne kontakty reklamowe. Często dzieje się tak dlatego, że reklamodawcy są przekonani, że więcej znaczy lepiej. Z naszego doświadczenia wiemy, że najważniejsze jest precyzyjne targetowanie, które daje dobry zwrot z inwestycji – dodaje Piotr Bieńko, Prezes Codemedia.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Branża farmaceutyczna a wydatki na reklamę
Branża farmaceutyczna - nastroje 2012
Branża farmaceutyczna bez optymizmu
Polscy farmaceuci wybierają pracę w kraju
Co 5. apteka jest zadłużona
Lewiatan: zakaz reklamy aptek musi zniknąć z przepisów
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
Witam, Czy zakup reklamy swojej firmy na bilbordzie mogę wpisać w koszty?
Jak zbudować system wynagrodzeń w firmie sprzedażowej?
Jak zbudować zespół na talentach Gallupa?
Kupno mieszkania na kredyt czy jednak wynajem?
Już 22 sierpnia mija termin na zmianę formy opodatkowania. Czy warto przejść na skalę podatkową?
GUS o średniej krajowej w VII 2022: wzrost o 15,8% r/r
BTC/USD silnie spada do dolnego ograniczenia kanału 2-miesięcznego trendu wzrostowego
Zamówienia publiczne: zmiana wynagrodzenia umownego z uwagi na nadzwyczajny wzrost cen?