-
BLIK przyśpiesza szybkie przelewy Alior Banku
Płatności za zakupy w internecie stają się jeszcze szybsze. Potwierdzenia transakcji realizowanej poprzez usługę „Płacę z Alior Bankiem” od teraz można dokonywać za pomocą BLIKa, a więc z pominięciem logowania się do serwisu bankowości internetowej. Szybkie przelewy w internecie (tzw. pay-by-link) są pierwszą, najchętniej wybieraną przez Polaków ...
-
Pożyczki unijne vs. kredyt inwestycyjny – dla kogo środki za 1%?
... . na wykończenie inwestycji i kupienie niezbędnego sprzętu. Jedynym zabezpieczeniem, jakie posiadała, był mini plac zabaw o wartości kilkuset tysięcy zł. W banku okazało się, że ... tutaj podejście jest indywidualne. Jeśli firma transportowa chce pożyczyć te pieniądze na zakup np. komputerów do firmy, a nie pojazdów, to finasowanie nadal jest możliwe. ...
-
Zakupy online pod lupą
Picodi, serwis oferujący kody rabatowe i kupony promocyjne do sklepów, przedstawia raport podsumowujący miniony rok w e-commerce. Analiza setki tysięcy transakcji internetowych pozwala dowiedzieć się, kim są Polacy dokonujący zakupów online i jakie są ich zwyczaje. Smartfony w tyle, kobiety górą Wprawdzie już od kilku lat każdy kolejny rok jest ...
-
VAT-23 tylko na środki transportu
Minikoparka nie jest środkiem transportu, podobnie kompresor, który nie ma własnego napędu jezdnego, a trzeba go ciągnąć za pojazdem. W rezultacie od takich zakupów w innym kraju UE nie należy składać VAT-23 – uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z dnia 05.07.2019 r. nr 0115-KDIT1-2.4012.225.2019.2.RS. Jakie ...
-
Dopłaty do samochodów elektrycznych nic nie zmienią?
Projekt rozporządzenia Ministra Energii przewiduje dopłaty do zakupu pojazdów elektrycznych przez osoby fizyczne. Zdaniem Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA) takie rozwiązanie jest zaledwie pozornym wsparciem dla elektromobilności i raczej nie należy się spodziewać, aby zaowocowało wzrostem ilości niskoemisyjnych aut w naszym ...
-
Obligacje skarbowe znowu blisko rekordu
Ponad 1,57 mld złotych – aż taką kwotę wydali Polacy na zakup detalicznych obligacji skarbowych ciągu zaledwie 31 dni lipca br. Do rekordu zabrakło mniej niż miliona złotych. Tak dobry wynik Minister ...
-
Zapłata kartą płatniczą wyklucza szybszy zwrot VAT?
Przy skróconym do 25 dni terminie zwrotu podatku VAT ustawodawca wymaga, aby zapłaty za zakupione towary i usługi następowały co do zasady za pośrednictwem rachunku bankowego. Czy zapłata kartą płatniczą bądź za pośrednictwem systemów płatniczych on-line, warunek ten spełniają? Podstawowy termin zwrotu podatku VAT wynosi 60 dni. Może on jednak ...
-
Jak powstrzymać formjacking?
Jak wskazuje opracowany przez F5 Labs Application Protection Report 2019, formularze online, w tym np. strony logowania i koszyki zakupów, coraz częściej znajdują się na celowniku cyberprzestępców, którzy przejmują je, polując na personalne dane finansowe (PFI) swoich ofiar. Formjacking, polegający na przesyle danych z przeglądarki klienta do ...
-
PCC od zakupu samochodu osobowego przez osobę niepełnosprawną
Zastosowanie zwolnienia z PCC od zakupu samochodu osobowego przez osobę niepełnosprawną jest uzależnione od tego, czy orzeczenie o niepełnosprawności zostało wydane w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Warunku tego nie spełnia orzeczenie Wojewódzkiej Komisji Lekarskiej Ministra ...
-
Do centrum handlowego po rozrywkę i dla sportu
2 na 3 Polaków w centrum handlowym pojawia się minimum kilka razy na przestrzeni miesiąca i coraz częściej celem takiej wizyty nie są przede wszystkim zakupy. Ludzi przyciągają nie tylko sklepy, ale również restauracje i ciągle uatrakcyjniania oferta rozrywkowa. Z badania zrealizowanego przez CBRE wynika, że kino, fitness czy sala zabaw dla dzieci ...
-
1/3 Polaków zakupy przez Internet robi min. raz w miesiącu
Zakupy przez internet stają się codziennością. Już 3 na 10 z nas deklaruje, że robi je minimum raz na miesiąc, a niemal połowa (46%) wskazuje, że robiłaby to jeszcze częściej, jeżeli tylko ceny oferowane przez e-sprzedawców były niższe aniżeli w sklepach stacjonarnych. To niektóre wnioski, do których prowadzi drugi z raportów opracowanych w ramach ...
-
Sankcje w PIT/CIT za brak zapłaty na rachunek (VAT) w 2020 r.
Rok 2020 przyniesie nowe sankcje, tym razem w podatku dochodowym, za dokonywanie zapłat za zakupy towarów i usług niezgodnie z wolą ustawodawcy. Chodzi tutaj o zapłaty na rachunki niezgłoszone fiskusowi oraz z pominięciem podzielonej płatności. Niestety regulacje wydają się nie być do końca doprecyzowane. Przypomnijmy, dotychczas dobrowolny ...
-
Pozycjonowanie w wyszukiwarce: jakie trendy Google 2019?
Zakupy online zyskują wśród Polaków coraz większą popularność. W poszukiwaniu produktów i usług najczęściej sięgamy po wyszukiwarkę Google. Jakie hasła cieszyły się największą popularnością w minionym roku? Najnowsze podsumowanie wskazuje m.in., że w kategorii „ile kosztuje” zwycięzcą okazała się fraza „ile kosztuje krowa?”, w przypadku przecen “ ...
-
GfK: w sklepach stacjonarnych wydajemy więcej niż Niemcy
Przeciętny Europejczyk zostawia w detalicznych sklepach stacjonarnych 29,9 proc. swojego budżetu. Średnią nieco przewyższają Polacy (35,7 proc.), ale i tak daleko nam do Węgrów (50 proc.). Okazuje się jednak, że wydatki na tradycyjne zakupy nie rosną – w minionym roku w 27 państwach UE spadły o 1 p.proc. Niewątpliwie jest to duża zasługa prężnie ...
-
Centra handlowe: odwiedzalność na minusie, sprzedaż o 1/4 niższa
W maju i w czerwcu centra handlowe odwiedziło 52,5 mln klientów, którzy tylko w pierwszym z badanych miesięcy wydali na zakupy 1,4 mld złotych. I wprawdzie od czasu odmrożenia handlu rośnie zarówno liczba odwiedzających, jak i obroty, to jednak do poziomów notowanych w minionym roku jest jeszcze daleko. Eksperci Retail Institute uważają, że centra ...
-
Zrównoważony rozwój a zachowania konsumentów
Sortujemy odpady, ograniczamy marnowanie żywności, nadajemy drugie życie przedmiotom, oszczędzamy wodę. Świadomość ekologiczna Polaków wzrasta z każdym rokiem. Większą dbałość o środowisko widać również w podejmowanych przez nas decyzjach zakupowych. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez Instytut Badawczy Capgemini raport "Jak zrównoważony ...
-
Shoper: listopad ucieszył e-commerce?
E-commerce czekało z utęsknieniem na Black Friday i Cyber Monday. I nie ma w tym nic zaskakującego, skoro w ostatnich latach te dwa dni znacznie windowały słupki sprzedaży. W tym roku było podobnie. Co więcej, okazało się, że świetnym okresem dla sklepów internetowych okazał się cały listopad - w minionym miesiącu klienci wydali na zakupy o 93 ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
Zimowe wyprzedaże w Polsce cieszyły się w minionych latach sporą popularnością. Rok 2020 był jednak inny z uwagi na pandemię i ograniczenia w handlu. Dlatego w styczniu 2021 na okazyjne zakupy planuje się wybrać tylko 27 proc. Polaków - tak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów. W badaniu ...
-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
O tym, że kupowanie w internecie cieszy się wśród Polaków rosnącą popularnością, mówiło się już od dawna. Jednak to właśnie w czasie pandemii zainteresowanie nimi raptownie wzrosło. Potwierdzeniem tego jest opracowany przez ExpertSender raport „Zakupy online w Polsce 2020”, z którego wynika, że w sieci kupuje już 8 na 10 internautów, z czego 11 ...
-
Pandemia zabiera nam radość z relacji międzyludzkich
Wybuch pandemii w błyskawicznym tempie zmusił nas do zmiany dotychczasowych nawyków. Tam, gdzie to tylko było możliwe, pojawił się home office, w tryb zdalny weszło również nauczanie i zakupy, a kontakty międzyludzkie ograniczone zostały do niezbędnego minimum. I to właśnie tych ostatnich, jak wynika z badania zrealizowanego przez Santander ...
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Niespodziewany wybuch pandemii w istotnym stopniu zmienił nasze przyzwyczajenia. Jednym z jego „skutków ubocznych” okazało się jeszcze bardziej wzmożone zainteresowanie zakupami online. Jak podkreśla Shoper, minione miesiące są jednym z najciekawszych okresów w całej historii polskiego e-commerce, który zaowocował całym szeregiem zmian. Oto 10 z ...
-
Rosną obroty w e-commerce. Pandemiczny boom, czy trwały efekt?
E-commerce to jeden z niewątpliwych beneficjentów pandemii. W czasach gdy dystans nabrał znaczenia, jakiego nie miał chyba nigdy, zakupy online mocno zyskały. Jak szacuje Mastercard w raporcie pt. "Odbudowa po pandemii: e-wolucja handlu", w minionym roku na każde 5 dolarów wydanych przez klientów sklepów detalicznych 1 dolar zasilał kasy ...
-
Boom na obligacje skarbowe trwa w najlepsze
Ostatni kwartał był pod względem sprzedaży detalicznych obligacji najlepszy w historii. Polacy na zakup tych papierów wydali ponad 10 miliardów złotych. Kusi ich oprocentowanie znacznie lepsze niż na lokatach. Minister może to jednak zmienić. ...
-
Najczęściej kradzione auta w Polsce to...?
... właścicielowi pojazdu odszkodowanie w ramach polisy AC. Warto rozważyć zakup ubezpieczenia autocasco w pakiecie z OC. Zwykle jest to tańsze rozwiązanie, niż kupno każdej z polis osobno. Często również towarzystwa ubezpieczeniowe oferują ochronę pojazdu przed kradzieżą w ramach AC mini, które jest tańszym rozwiązaniem w porównaniu do zakupu ...
-
Już nie osiedle mieszkaniowe, ale miasto w mieście?
Ekologia, wprowadzanie elementów sztuki czy dbałość o aranżację stref sprzyjających aktywności i spotkaniom mieszkańców. To niektóre z tendencji, jakie zaznaczyły się w minionej dekadzie w budownictwie wielorodzinnym. Okazuje się, że pandemia dodatkowo wzmocniła jeszcze trend dywersyfikacji i aktywności zakupowej w sklepach i punktach sprzedaży ...
-
W Orange Love więcej internetu i telewizji
... Love to też odmieniona propozycja telewizji w technologii satelitarnej. Klienci, decydujący się na jej zakup, będą mogli korzystać z dekodera 4K ULTRABOX + lub TVBOX + od CANAL + oraz ... ilość gigabajtów. W niektórych będą one nawet potrojone! I tak zwiększy się: w Orange Love Mini (za 89,99 zł za miesiąc) – z 10 GB na 15 GB, w Standard ( w cenie ...
-
Kursy i szkolenia online: co myślą o nich pracownicy?
W minionym roku "zdalny" i "online" okazały się słowami, które dość niespodziewanie nie znikały właściwie z naszych ust. Pandemia sprawiała, że pracowaliśmy, robiliśmy zakupy, oglądaliśmy wydarzenia kulturalne i uczyliśmy się zdalnie. Co ważne, ten ostatni przypadek dotyczył nie tylko o dzieci, młodzież i studentów. Z opracowanego przez Pracuj.pl ...
-
5 najmniejszych zamków na sprzedaż
... o najbardziej wyszukanych gustach. Chcąc stać się właścicielem czegoś nietuzinkowego, można rozważyć nawet zakup prywatnego zamku. Nie musi być to od razu obiekt na ... tys. euro – około 890 tys. zł - możemy stać się właścicielami średniowiecznej mini osady. Kompleks składa się z XIV-wiecznej wieży, ogrodu o powierzchni 260 metrów kwadratowych, gruntów ...
-
7 najdroższych winnic na świecie
... smutki i troski nie trafiają”. Może więc najlepszym sposobem na jesienną chandrę jest zakup własnej winnicy. W pakiecie dostajemy przecież spacery wśród winorośli, romantyczne wschody i ... w których możemy przyglądać się fermentacji winogron, a potem przeznaczyć je na sprzedaż. Mini Bordeaux w Azji Na próżno szukać póki co ofert na rynku azjatyckim, ...
-
Szczególna należyta staranność przy dokumentowaniu usług niematerialnych
Właściwe udokumentowanie wydatku jest jednym z niezbędnych kryteriów jego kwalifikacji do kosztów uzyskania przychodów. W związku z tym kwestia posiadania odpowiedniej dokumentacji do tej pory dotyczyła w głównej mierze podatku dochodowego. Od jakiegoś czasu wymóg odpowiedniego udokumentowania dokonywanego zakupu występuje także w kontekście ...
-
Instrumentalny charakter wszczynania postępowań karnych skarbowych
Dyrektor izby administracji skarbowej ustalił, że przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w branży budowlanej w 2013 r. w sposób nieuprawniony odliczył VAT naliczony na fakturach zakupowych od jednego z kontrahentów. Czy organ mógł sięgać tak daleko wstecz do rozliczeń podatkowych przedsiębiorcy? Mógł, bo na miesiąc przed upływem terminu ...
-
Tylko zakupy online? Co 4. konsument rezygnuje ze sklepów stacjonarnych
Pandemia doprowadziła do istotnych zmian w zachowaniach i oczekiwaniach konsumentów i już dziś wiadomo, że niektóre z nich z pewnością się utrwalą. Z badania Capgemini wynika, że co czwarty kupujący jest przekonany, że w przyszłości na zakupy w sklepach stacjonarnych decydować się będzie znacznie rzadziej niż dotychczas. Czego jeszcze sprzedawcy ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
Zainteresowanie e-commerce wśród konsumentów już od dawna znajdowało się na bardzo wysokim poziomie, a wybuch pandemii unaocznił nam tę popularność jeszcze wyraźniej. E-handel to także efektywny i skuteczny sposób zakupu produktów i usług korporacyjnych. Potwierdzeniem tego są chociażby dane napływające zza oceanu – tylko w minionym roku sprzedaż ...
-
GfK: wybuch wojny w Ukrainie nie załamał nastrojów konsumenckich w Polsce w III 2022
W marcu 2022 r. firma GfK odnotowała w Polsce minimalny spadek wskaźnika nastrojów konsumenckich. Wybuch wojny w Ukrainie nie wpłynął jeszcze istotnie na bieżące odczucia finansowe i zakupowe Polaków, ale znalazł już odzwierciedlenie w obawach dotyczących przyszłości. Bardziej niż przed miesiącem martwi nas na przykład przyszła sytuacja ...
-
Dobra luksusowe: spadki sprzedaży i zwrot ku e-commerce
Setka największych spółek z branży dóbr luksusowych odnotowała w minionym roku ponad 12-procentowy spadek przychodów ze sprzedaży - czytamy w komunikacie z raportu „Global Powers of Luxury Goods 2020. The new age of fashion and luxury” autorstwa Deloitte. Opracowanie wskazuje m.in., kto w najbliższych latach generować będzie już połowę zakupów w ...