Rosną obroty w e-commerce. Pandemiczny boom, czy trwały efekt?
2021-04-08 10:21
E-commerce © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Czy wzrost udziału e-commerce w zakupach spożywczych ma szanse się utrwalić?
- Które gospodarki odczuwają najwięcej korzyści z przejścia w tryb zdalny?
- Które kraje poczyniły największe postępy w zakresie rozwoju e-commerce?
Pomimo że transformacja cyfrowa przebiega różnie, to jednak bez trudu można wyodrębnić dość uniwersalne trendy, które zaznaczają swoją obecność praktycznie w każdej długości i szerokości geograficznej. Mastercard wskazuje na kilka takich tendencji.
- Najwięcej zyskują kraje, które już wcześniej były scyfryzowane. Gospodarki, których znaczna część już przed pandemią funkcjonowała w sferze cyfrowej, takie jak np. Wielka Brytania czy USA, osiągnęły większe korzyści z przejścia w tryb zdalny. Efekty cyfrowej transformacji w ich przypadku są zarówno lepsze, jak i trwalsze, niż w krajach, gdzie wcześniej udział handlu elektronicznego był stosunkowo mały. Największe postępy, jeśli chodzi o przyspieszenie rozwoju e-commerce, poczyniły kraje Europy, Ameryki Północnej i Dalekiego Wschodu.
- Wzrost udziału e-handlu w zakupach spożywczych wygląda na trwały. Przed pandemią udział sprzedaży online w tym podstawowym sektorze handlu detalicznego był najmniejszy. Gdy jednak konsumenci przekonali się do e-zakupów, sklepy spożywcze i dyskonty odnotowały jedne z największych wskaźników wzrostu. Mastercard przewiduje, że w segmencie produktów spożywczych 70-80% wzrostu sprzedaży online z czasu pandemii utrzyma się również po niej.
- Obroty w międzynarodowym e-commerce wzrosły o 25-30%. Międzynarodowy e-handel odnotował w czasie pandemii silny wzrost, zarówno pod względem wolumenu sprzedaży, jak i liczby krajów, z których pochodziły zamówienia. Ta forma zakupów zapewnia konsumentom nieporównanie większy wybór produktów i ich dostawców. Nic dziwnego, że w okresie marzec 2020 – luty 2021 zwiększyli oni wydatki na zagraniczne zakupy online o 25-30%.
- Przeciętny konsument kupuje od większej liczby różnych e-sprzedawców. E-commerce zapewnia klientom większy wybór, co znalazło odzwierciedlenie w analizach Mastercard. Wynika z nich, że konsumenci na całym świecie korzystają z nawet o 30% większej liczby różnych serwisów online czy internetowych platform sprzedażowych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
-
Zakupy online: jakie trendy na kolejne lata wyznacza pandemia?
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
-
BLIK podsumował 2023 rok. Ma powody do zadowolenia
-
Jak przez 10 lat zmienił się polski e-commerce?
-
Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse
-
Czy zakupy online robią już wszyscy?
-
E-commerce: jak robimy zakupy online w nowej rzeczywistości?
-
E-commerce powoli hamuje
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)