-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012
... w centrum i na północy kraju. Sprawność organizacyjna tej duńskiej sieci i jej nowatorskie akcje promocyjne pozwalają prognozować jej dalszy dynamiczny rozwój na ... tym roku dostrzec można wzmożony wpływ zachowań nabywczych polskich konsumentów na działania sieci handlowych. Polacy nadal preferują niskie ceny, jednakże przykładają coraz większą wagę ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2011
... zanotowały wzrost aż o 2,47 punktu. Wśród najbardziej dynamicznych sieci zwraca uwagę obecność Alma Delikatesy (wzrost o 1,97 punktu), która wyraźnie odżyła po poważnych rynkowych trudnościach w poprzednim okresie. W obecnej edycji po raz pierwszy zamieszczono ranking sieci zarządzanych przez firmy z dominującym polskim kapitałem. W tej kategorii ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... konsumenckich związanych z patriotyzmem konsumenckim i preferowaniem produktów regionalnych. Problemem strategicznym sieci jest jej regionalny charakter, co ogranicza rozwój organiczny i osiąganie efektu skali. Informacje o badaniu Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych. Ranking ten stanowi wszechstronną ocenę w skali 1-100 (według 75 kryteriów ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych I 2012
... dużymi i małymi, a nieraz bezpośrednio konkurującymi między sobą. Zadanie to jest karkołomne pod względem logistycznym. Interesująco wygląda ranking sieci o największym wzroście uzyskanych punktów. Wśród najbardziej dynamicznych sieci prym wiodą grupy średniej wielkości, lecz wyraźnie wyróżniające się na swoich rynkach działania. Liderem jest sieć ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych IX 2010
... polski) można włożyć do lamusa. Rodzimi handlowcy mogą być również dumni z sieci POLOmarket (67,34 pkt.), która zajmuje stabilną i silną 14. pozycję wyprzedzając wiele sieci o zachodniej proweniencji. Po raz kolejny ranking ukazuje także klasyfikację w ramach poszczególnych formatów. Wśród supermarketów liderem jest Intermarche (70 ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2011
... uwzględnia konsolidację zarządzanych przez siebie sieci. Największą dynamikę wyników spośród wszystkich ocenianych sieci wykazała sieć Krakowski Kredens (wzrost ... w województwie mazowieckim, niejako „na zapleczu” najsilniejszych sieci detalicznych w kraju. Sukcesy rynkowe odnoszone przez sieci sklepów własnych z rodzimym kapitałem, takie jak ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2010
... , a nawet zmiana hasła, z którego wynikało wcześniej, że „Lidl jest tani”, a teraz okazuje się, że zakupy w sklepach tej sieci to „Mądry wybór”. Menedżerowie tej sieci wyraźnie muszą przyglądać się poczynaniom rynkowym swojego głównego konkurenta, jakim jest Biedronka, a wnioski przekuwają w przemyślane poczynania marketingowe. O szczególną ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce
... Lidla (70,79 pkt.) z pozycji dziewiątej na siódmą. Wynika to głównie z coraz większego uznania, jakie zyskują produkty marek własnych tej sieci oraz z aktywnych działań promocyjnych. Z pierwszej dziesiątki wypadła natomiast najwyżej notowana sieć supermarketów o polskim kapitale Piotr i Paweł. Nowością w sierpniowym wydaniu rankingu ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2012
... są w stanie zyskać powszechnej sympatii wśród polskich konsumentów. Na przeszkodzie stoi organizacja sprzedaży i problemy związane z wyglądem tych sklepów. Operator tej sieci musi dużo popracować nad likwidacją pojawiających się często kolejek, poprawić jakość obsługi klientów i sprawić, by regały i alejki miały bardziej atrakcyjny ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2013
... do 300 m² powierzchni) na czele nadal znajdują się Delikatesy Centrum. Podobnie jak wszystkie sieci należące do Grupy Eurocash, utraciły one jednak rozwojowy impet ... , że ceny nie są z księżyca, a lokalizacje są w największych miastach. Porównanie aktywności sieci detalicznych na polskim rynku jednoznacznie wskazuje na coraz większe zróżnicowanie w ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych X 2013
... historii. Sklepy zwane do niedawna tradycyjnymi na potęgę przyłączają się do różnej maści sieci detalicznych. W Polsce mamy sieci sklepów własnych, franczyzowych, partnerskich, agencyjnych… Coraz częściej jednak kryterium podziału będzie prostsze – sieci będą dzieliły się na mocne i słabe. Grupy sprawnie zarządzane i mające silne zaplecze ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych XI 2010
... locally” będą zmuszeni pomyśleć o zastosowaniu wariantu greckiego, czyli podjęcia decyzji o opuszczeniu polskiego rynku. KOMENTARZ Przedświąteczna huśtawka - czyli sieci w górę, sieci w dół Pod koniec roku większość sieci detalicznych w naszym Rankingu zachowuje się tak, jak kolarze przed wjazdem na ostatnią prostą przed metą. Wzmaga się ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych II 2018
... standardy) na poziomie premium. W organizowaniu akcji promocyjnych Lidl zostawił daleko w tyle handlowy peleton, z Biedronką na czele. Główną barierą rozwoju tej sieci jest standardowa wielkość placówek handlowych (średnio ok. 1260 m²), co uniemożliwia ekspansję do małych miejscowości i na mniejsze osiedla mieszkaniowe. 4. Kaufland Kaufland ...
-
Sieci detaliczne w Polsce: Tesco liderem
... ranking firm handlowych prowadzących sieci detaliczne w Polsce. Dość niespodziewanie wygrało Tesco przed Biedronką i Carrefourem. W rankingu SBK Marketing dokonano oceny sieci ... dokonano oceny 30 największych firm handlowych prowadzących 46 sieci detalicznych. Ranking oparto na wynikach badania Detal Spożywczy w Polsce 2010. Zwycięzcą rankingu zostało ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
... .com. Z danych opublikowanych przez Deloitte wynika, że suma przychodów, które największe sieci detaliczne zdołały wygenerować w minionym roku podatkowym zdołała osiągnąć niemal 4,31 bln dolarów, ... ., a JD.com 81,3 proc. Po raz czwarty w raporcie Deloitte znalazł się ranking 50 największych na świecie e-sprzedawców. Aż 80 proc. z nich znalazło się ...
-
Najpopularniejsze marki sieci detalicznych w Polsce 2023: Rossmann, Lidl i Biedronka
... , Lidl i Biedronka to liderzy najnowszego rankingu TOP10 Retail Brands, opartego na danych YouGov BrandIndex, autorstwa agencji badawczej Inquiry. Ranking prezentuje marki sieci detalicznych najbardziej popularne wśród konsumentów w Polsce w 2023 roku. Wskaźnik YouGov BrandIndex jest miarą całkowitej kondycji marki obliczonej z następujących ...
-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
... pl, Reserved i Zara, a w kategorii drogerie: Rossmann, Hebe i Sephora. Najważniejsze wnioski z badania „OC&C Retail Proposition Index” 2022 dla detalistów i sieci handlowych Głównym wyzwaniem dla sieci handlowych jest obecnie spadek zaufania konsumenckiego i niepewność, która, według prognoz, będzie się utrzymywać jeszcze w 2023 r. Z drugiej strony ...
-
Największe sieci handlowe rosną wolniej
... firm kończący się najpóźniej w czerwcu 2014 r.). Ranking firm powstał na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie tylko samych łącznych obrotów firmy. Powyższe zestawienie dziesięciu sieci to zapowiedź pełnej wersji 18. edycji raportu 250 największych światowych sieci detalicznych Deloitte pt. „Global Powers of ...
-
Największe sieci handlowe walczą o wyniki
... spożywcze. Informacje o publikacji: The Global Powers of Retailing 2016. Navigating the digital divide przedstawia 250 największych sieci sprzedaży detalicznej na świecie, uszeregowanych według wielkości przychodów. Ranking firm powstał na podstawie wielkości przychodów ze sprzedaży detalicznej, a nie łącznej sumy obrotów. Tegoroczna edycja raportu ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2014
... i odpowiada ona już za 5,8 proc. PKB wypracowanego w 2012 roku. Informacje o raporcie: Raport 2014 Global Powers of Retailing przedstawia ranking 250 największych światowych sieci detalicznych oraz po raz pierwszy 50 największych e-sprzedawców, Opracowanie zawiera również prognozę dla gospodarki światowej, trendy w nadchodzących miesiącach oraz ...
-
Sieci handlowe wybierają Polskę
... rankingu, wielu detalistów planuje również rozwój na rynkach wschodzących. W pierwszej dwudziestce rankingu połowa krajów to rynki wschodzące. Ponad 41% wszystkich sieci handlowych planuje rozwój w co najmniej jednym kraju Europy Środkowo-Wschodniej, a plany 39% detalistów obejmują również Europę Południową. “W związku ze wzrostem zaufania ...
-
Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny
... że postawił klienta na pierwszym miejscu. Tegoroczny ranking wskazuje, że konsumenci doceniają efektywność i wartość, jaką oferują im duże sieci handlowe. Nasza analiza wskazuje jednak, ... w tarapatach również wpłynęły na ranking kategorii: Marki posiadające silną obecność w Europie, zwłaszcza hipermarkety i sieci handlujące żywnością, odczuły skutki ...
-
Najcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny
... Optimor, pozwala wskazać 100 najcenniejszych marek świata i stworzyć ich ranking według kryterium wartości pieniężnej. Podstawą rankingu jest analiza oparta na danych ... sklepie. Sieci takie jak John Lewis i Tesco w Wielkiej Brytanii czy Walmart w USA oferują obecnie bezpłatny bezprzewodowy Internet w swoich sklepach”. Informacje o badaniu Ranking ...
-
Rynek detaliczny liczy na e-commerce
... z USA przekraczają dziesięć procent całkowitych przychodów wszystkich sieci w zestawieniu, a przychody pierwszej dziesiątki stanowią 29 proc. wyniku wszystkich detalistów z listy. Informacje o raporcie 16. edycja opracowania przedstawia ranking 250 największych światowych sieci detalicznych na podstawie osiągniętych przychodów (powszechnie dostępne ...
-
Rynek detaliczny: kryzys uszczuplił zyski
... , iż ranking największych światowych firm detalicznych nie uległ zmianie. Liderem nadal pozostaje Wal-Mart, a drugie miejsce zajmuje Carrefour. Na trzecią lokatę wskoczyło Metro, deplasując tym samym Tesco. Przychody pierwszej dziesiątki rankingu stanowiły 30 proc. całkowitych przychodów ze sprzedaży 250 największych sieci detalicznych. Jednym ...
-
Handel detaliczny: Rosja i Ukraina najatrakcyjniejsze
... . Z powodu niewielkiego rynku oraz silnej i dobrze zadomowionej konkurencji, małe kraje Europy Środkowej zostały uznane z mniej atrakcyjne dla firm planujących rozwój sieci detalicznych, według rankingu PMR Indeks Atrakcyjności Handlowej Miast™ (Country PMR Retail Attractiveness Index™). Sytuacja Polski jest jednak zupełnie inna, głównie ...
-
Najcenniejsze marki świata 2011 - handel detaliczny
... konsolidacji swoich licznych linii biznesowych pod wspólną marką. Doskonałe wyniki pozwoliły sieci Walmart poświęcić dużą część roku na negocjacje z siecią detaliczną Massmart z ... swój portal, co przyniosło mu 15-procentowy wzrost wartości marki. Informacje o badaniu Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top ...
-
Smartfony wspomogą rynek detaliczny
... , która odpowie na pytanie, czego konsumenci naprawdę chcą i potrzebują, nadal pozostanie wyzwaniem dla branży detalicznej. Informacje o raporcie Raport przedstawia ranking 250 największych światowych sieci detalicznych w oparciu o powszechnie dostępne dane firm za rok podatkowy 2010 (obejmujący lata podatkowe kończące się najpóźniej w czerwcu 2011 ...
-
Najcenniejsze marki świata 2014 - handel detaliczny
... do konsumentów wraz z zakupami spożywczymi. Asda – marka brytyjska należąca do właścicieli sieci WalMart (nr 20 w globalnym rankingu detalistów, wartość marki: 4.6 mld USD) ... Brown Optimor, obecnie weszło w dziewiąty rok swojej historii. Jest to jedyny ranking biznesowy, w którym przy obliczaniu wartości marek bierze się pod uwagę nie tylko ...
-
Handel detaliczny w strefie Euro: konsumpcja odporna na inflację?
... i zyski wiodących firm skorzystały również na wzroście udziału w rynku nieistniejących już sieci detalicznych i niezależnych sklepów, które nie zostały ponownie otwarte po pandemii. ... wyników ryzyka, przypisując wynik od 1 (najlepszy) do 10 (najgorszy) w oparciu o ranking sektorów pod względem wzrostu obrotów od 2019 r., zadłużenia netto do EBITDA ...
-
Handel detaliczny w Europie: główne trendy
... kontynuacja trendu zwyżkowego Na nasyconych zachodnioeuropejskich rynkach konsolidacja sieci sklepów oraz wolniejszy rozwój handlu online w niektórych ... najwyższą efektywność powierzchni sprzedażowej odnotowano w Luksemburgu, Szwajcarii, Norwegii i Szwecji. Ranking zamyka Ukraina, ze współczynnikiem efektywności na poziomie 27 proc. wartości ...