eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny

Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny

2013-05-29 09:42

Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny

Amazon najcenniejszą marką świata w kategorii handlu detalicznego © justaa - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Amazon wyprzedził sieć Walmart i stał się najcenniejszą marką świata w kategorii handlu detalicznego w ósmym już dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 opracowywanym przez Millward Brown Optimor. Ten detalista osiągnął wzrost wartości swojej marki o 34% (45,7 mld USD) i podskoczył o cztery miejsca, zajmując 14. pozycję w rankingu Top 100. Z kolei Walmart urósł o 5% i osiągnął wartość marki na poziomie 36,2 mld USD, co dało mu 18. pozycję w Top 100 (spadek o jedno miejsce).

Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2012 - handel detaliczny

W ciągu ostatniego roku wartość całej kategorii handlu detalicznego wzrosła o 17%, osiągając 242 mld USD (w ubiegłym roku spadek o 5%). Motorem wartości okazało się ożywienie gospodarki amerykańskiej, rosnąca rola marki jako wyróżnika sieci detalicznych, a także konieczność pozyskania konsumentów pragnących robić zakupy w dowolnym miejscu i czasie, często w biegu czy poza domem. Tegoroczne badanie zostało rozszerzone – uwzględniono w nim także (po raz pierwszy) sieci apteczno-drogeryjne oraz domy handlowe.

Dzięki wzrostowi wartości o 43% w stosunku do ubiegłego roku Home Depot zajmuje 9. miejsce na liście najszybciej rosnących marek (Top Risers). W ten sposób awansował on o 21 miejsc do góry w rankingu Top 100 (obecnie na 41. pozycji). Home Depot zajmuje 3. miejsce w kategorii handlu detalicznego i zyskuje dzięki rosnącemu optymizmowi konsumentów w USA. Inną szybko rosnącą marką jest Ebay, notujący wzrost wartości o 40% do poziomu 17,7 mld USD. Marka ta awansowała o 17 miejsc i obecnie zajmuje 47. pozycję w rankingu Top 100.

fot. justaa - Fotolia.com

Amazon najcenniejszą marką świata w kategorii handlu detalicznego

Amazon osiągnął wzrost wartości swojej marki o 34% (45,7 mld USD) i podskoczył o cztery miejsca, zajmując 14. pozycję w rankingu Top 100.


Debiutantem w pierwszej setce jest sieć Woolworths – na 80. pozycji w całym rankingu i 8. w kategorii handlu detalicznego. Wartość tej marki wynosi 11 mld USD. Inni debiutanci w tej kategorii to Whole Foods (13), Walgreens (14), CVS (15) oraz Coles (20). Zmiany te nastąpiły częściowo wskutek zmiany zakresu kategorii – od tego roku obejmuje ona również sieci drogeryjno-apteczne. Jedyną siecią, która wypadła z Top 100, był Carrefour (miejsce 98. w ubiegłym roku). Aldi spadł o 12 miejsc na pozycję 99., notując 5-procentowy spadek wartości (do 8,9 mld USD).

Robin Headlee, wiceprezes Millward Brown Optimor, stwierdził: „Amazon odzyskał palmę pierwszeństwa dzięki temu, że postawił klienta na pierwszym miejscu. Tegoroczny ranking wskazuje, że konsumenci doceniają efektywność i wartość, jaką oferują im duże sieci handlowe. Nasza analiza wskazuje jednak, że w kategorii handlu detalicznego obniżyły się nieco takie wskaźniki jak chęć posiadania marki, zaufanie i polecanie przez użytkowników. Aby dotrzeć na szczyt, firma musi zaoferować silną obietnicę i konsekwentnie ją realizować. Musi być także innowacyjna i reagować na potrzeby konsumentów, wyróżniając się w sposób dla nich istotny”.

Inne ważne wyniki z rankingu sektora detalicznego:
  • Mocna obecność: Najcenniejsze marki branży detalicznej są dostępne wszędzie tam, gdzie są klienci – nawet Amazon otworzył sklep „w realu”, żeby zapewnić klientom nowe doświadczenie ze swoją marką. Marki te tworzą ekosystemy, które wychodzą do konsumentów i w jednolity sposób się z nimi kontaktują, zapewniając im spójne doświadczenie w różnych kanałach kontaktu. Aby wygenerować ruch i zbudować lojalność, detaliści dokładali wielu starań, aby konsumenci lepiej się czuli w ich sklepach.

fot. mat. prasowe

Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek handlu detalicznego – 2013

Amazon wyprzedził sieć Walmart i stał się najcenniejszą marką świata w kategorii handlu detalicznego w ósmym już dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 opracowywanym przez Millward Brown Optimor.


 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: