-
Czy powszechność pracy zdalnej utrudnia nam powrót do biur?
... . Niektórzy pracownicy zderzą się z rzeczywistością. Niechętnie powrócą do biur, a raczej niechętnie powrócą do biur w wymiarze narzuconym przez pracodawcę. Obserwacje rynku i ... ostatnim czasie popularne były wszelkiego rodzaju inwestycje w siedzibę firmy – przeprowadzki do budynków o wyższym standardzie, reorganizacje stanowisk pracy oraz remonty ...
-
Finansowa zachęta do zawarcia umowy jest kosztem uzyskania przychodu
... jednorazowa kwota, stanowiąca wkład gotówkowy w koszty prac aranżacyjnych oraz koszty przeprowadzki, stanowi wydatek, który spełnia kryteria określone w art. 15 ust. 1 updop oraz ... wymagań potencjalnego najemcy, jak również pokrycia w całości albo części kosztów przeprowadzki, będzie miała zastosowanie generalna zasada wynikająca z art. 15 ust. 4d ...
-
Przeprowadzka do nowego biura - skomplikowany proces, który można uprościć
... na dobę (np. banki, firmy IT, BPO/SSC) mogą potrzebować indywidualnego planu przeprowadzki, uwzględniającego wszystkie obostrzenia techniczne i operacyjne. Trzeba zawsze pamiętać o różnych uwarunkowaniach budynkowych, mogących mieć bezpośredni wpływ na realizację przeprowadzki. Dotyczy to przede wszystkim dostępu dla pojazdów i używania komunikacji ...
-
Poszukiwanie pracy: kobiety vs mężczyźni
... oznacza, że 80% kobiet i 81% mężczyzn szuka pracy na OLX krócej niż pół roku. Kobiety są mniej skłonne do przeprowadzki Choć perspektywa przeprowadzki za pracą nie cieszy się popularnością zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, to panowie prędzej przystaliby na taką propozycję (34 ...
-
Założenie firmy za granicą = oszczędności w podatku dochodowym i ZUS
... są jednym z najczęstszych miejsc emigracji biznesowej, zwłaszcza wśród mniejszych firm, uciekających przed podatkiem dochodowym, zachłannym ZUS-em i wizją głodowej emerytury. Legalność przeprowadzki gwarantuje unijne prawo Zakładanie firmy w Wielkiej Brytanii lub innym, dowolnie wybranym państwie Unii, a co za tym idzie możliwość optymalizacji ZUS ...
-
Czas na nowe biuro. Przeprowadzka nie musi być koszmarem
... zapis często umieszczano w umowach, teraz jest on rzadziej spotykany. Dlaczego warto to sprawdzić? Czasem taki zapis może podważyć finansowo plan przeprowadzki, znacząco podnosząc koszty związane z opuszczeniem dotychczasowej powierzchni. Przywrócenie powierzchni do stanu poprzedniego może wiązać się z wyburzaniem ścianek działowych, demontażem ...
-
Czy to już prawdziwy boom na coworking?
... , coraz więcej wyzwań stoi przed operatorami coworkingowymi. Coworking w odróżnieniu od biur tradycyjnych oferuje najemcom większą elastyczność, jest również bezpieczniejszy m.in. ze ... pozwalającego na kontynuowanie pracy w oczekiwaniu na nową powierzchnię w trakcie przeprowadzki”. Elastyczne miejsca pracy to dziś istotny element europejskiej ...
-
Rynek biurowy w Warszawie IV kw. 2023: mała podaż, stały popyt
... około 220 tys. m kw., co pokazuje, że obecnie w stolicy przybywa niewiele biur. W czwartym kwartale do użytku dostarczono 40,6 tys. m kw. powierzchni biurowej w ... może wynikać z faktu, że dla najemców istotną kwestią jest ograniczenie kosztów ewentualnej przeprowadzki i dostosowywania powierzchni do swoich potrzeb. Nowe umowy na przestrzeń biurową w ...
-
Kompleks biurowy Garnizon.biz w Gdańsku
... na powierzchnię biurową - znajdą ją w tej samej lokalizacji bez konieczności przeprowadzki. To przewaga wieloetapowych założeń biurowych, takich jak Garnizon.biz nad mniejszymi projektami. Z ... można tu wynająć to 50 m2). Warto również wspomnieć o walorach widokowych biur – Gamma ma widok na odrestaurowane zabytki (to także szczególny walor jedynego ...
-
Powierzchnie biurowe: jak deweloperzy kuszą najemców?
... z czynszu, nakłady inwestycyjne itd., jak i innowacyjne zachęty typu pokrycie kosztów przeprowadzki, zakup wyposażenia biura są wręcz niezbędnym elementem każdej oferty. Niestety ... danej powierzchni. Od pewnego czasu zauważamy również, że klienci oczekują biur idealnie dopasowanych do potrzeb. Dlatego staramy się zapewnić naszym najemcom biura ‘ ...
-
Przeprowadzka do nowego biura: 5 zadań office managera
... opracowany przez Dział Wynajmu Powierzchni Biurowych BNP Paribas Real Estate "Niezbędnik office managera". 1. Zacznij od porządków Pierwszy krok w przygotowaniu do przeprowadzki to przegląd przechowywanych w biurze rzeczy. Aby wszystko przebiegało sprawnie, warto zaangażować do niego osoby z różnych działów, a cały proces podzielić na ...
-
Rynek biurowy: najdroższe lokalizacje 2013
... na stabilnym poziomie. Ze względu na niepewność najemcy skupili uwagę na strategiach obniżania kosztów takich jak renegocjacje umów najmu lub przeprowadzki do obiektów oferujących bardziej efektywną powierzchnię”. Richard Aboo, Partner, Dyrektor działu powierzchni biurowych w polskim oddziale Cushman & Wakefield, powiedział: „Pomimo dość ...
-
Polski rynek biurowy i inwestycyjny - dziś i jutro
... pre-let, oraz wynikający z tego wzrost odsetka wolnych powierzchni biurowych w większości miast regionalnych. Taka sytuacja jest dla wielu najemców okazją do przeprowadzki oraz obniżenia czynszu. Stawki czynszu za najlepsze powierzchnie w Warszawie wynoszą obecnie ok. 25-26 EUR/mkw/miesiąc, podczas gdy w lokalizacjach poza centrum Warszawy ...
-
Kupno mieszkania: rzadko sprawdzamy dewelopera
... dzieci z rodzinami. Może lepiej zacząć od mniejszego lokum i niższej raty kredytowej, zapewniając sobie większy komfort obsługi zadłużenia nawet kosztem kolejnej przeprowadzki. Zawsze wraz ze zmianą sytuacji rodzinnej i poprawą możliwości finansowych można zdecydować się na zmianę. Rozważyć większe wydatki na lepsze technologie ...
-
Powierzchnie biurowe 2015-2017: Warszawa, Budapeszt, Bukareszt, Bratysława, Praga
... korzystnie wpływających na wyniki rynku biurowego stolicy. W pierwszej połowie 2015 r. odnotowano wysoki wolumen transakcji najmu, w czym duży udział miały renegocjacje, i przeprowadzki firm już obecnych w Warszawie, a także umowy najmu zawierane przez nowych najemców dopiero wchodzących na warszawski rynek. W wyniku utrzymującej się wysokiej ...
-
Polskie firmy 2016: warunki prowadzenia biznesu
... lub nawet bezpośrednim sąsiedztwie, prowadzenie działalności gospodarczej jest znacznie prostsze i przyjemniejsze, niż w kraju, wówczas rodzima gospodarka może stracić wskutek „przeprowadzki” przedsiębiorstw istotny impet ekonomiczny, wynikający wprost z działalności całej rzeszy mikro, małych i średnich firm. Ostatecznie wydaje się, że pozycje ...
-
Powierzchnie biurowe od A do Z: rozszyfrowujemy angielski żargon
... wynajmującego lub najemcę (np. koszty związane z wykończeniem powierzchni, takie jak ściany szklane lub specyficzne dla najemcy elementy wyposażenia serwerowni, koszty przeprowadzki). CBD (czyt. si-bi-di): z ang. Central Business District, czyli centralny obszar biznesu. W Warszawie jest to kwartał znajdujący się pomiędzy ulicami: Nowogrodzką ...
-
Rynek nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych II kw. 2016
... niższych cenach, albo z elastycznym harmonogramem wpłat. Jednak nabywcy w wielu przypadkach decydują się na mieszkania z rynku wtórnego, które zapewniają komfort szybkiej przeprowadzki oraz poczucie bezpieczeństwa transakcji. W programie MDM do 5 lipca br. złożono wnioski o równowartości 50% zaplanowanej przyszłorocznej kwoty na wypłaty. To ...
-
Znajdź swoje wymarzone M!
... godzinami w korkach podczas dojazdów doprowadza cię do białej gorączki? Powodów do przeprowadzki może być wiele. Jednak sam proces szukania i wyboru tej właściwej oferty ... co tracić czas na przeglądanie tysiąca stron, wykonywanie telefonów i odwiedzanie biur sprzedaży, skoro wszystko to można zrobić w ciągu kilku chwil w weekend w jednym miejscu? Już ...
-
Wtórny rynek nieruchomości V 2018
... kwoty w cennikach deweloperów powodują, że także prywatni właściciele mieszkań usztywniają się w negocjacjach. Niewątpliwą zaletą mieszkań z drugiej ręki jest możliwość szybkiej przeprowadzki i obszerny wybór mieszkań w niemal każdych cenach. W Warszawie zakres cen sprzedawanych mieszkań jest duży i wynosił od 5 000 do 14 000 zł ...
-
Polski sektor BPO liderem regionu
... 45% powstaje w największych miastach poza stolicą. Dostępność gotowych do wprowadzenia się biur jest warunkiem niezbędnym przyciągającym nowych inwestorów – kiedy już podejmą decyzję co ... nich np. budżet przeznaczony na wyposażenie biura. Negocjować można także koszty przeprowadzki, mebli biurowych, projektu wnętrza czy logo na fasadzie, możliwe są ...
-
Sprzedaż mieszkania - antyporadnik
... wyszukiwania, co drastycznie obniży szanse na sprzedaż. Skorzystaj z kilkunastu biur nieruchomości. Wierzysz w zapewnienia, że jeśli w sprzedaż Twojego mieszkania będzie ... mieszkania – często nawet rodzina i najbliżsi sąsiedzi dowiadują się dopiero w momencie przeprowadzki. Przecież oni mogą być także Twoją grupą docelową. Decyduj, kiedy odbierasz ...
-
Kupno mieszkania: jak nie stracić?
... w bo przypadku dużych miast liczyć będzie się np. dzielnica, w której zlokalizowano najwięcej biur. Na danym osiedlu także są bardziej i mniej pożądane lokale. ... mieszkanie stać niewielu. Płynność takiej nieruchomości jest ograniczona i w przypadku ewentualnej potrzeby przeprowadzki, mogą pojawić się problemy ze sprzedażą. Powyższych zasad nie można ...
-
Zdolność kredytowa: co o niej decyduje?
... za darmo. Przed udzieleniem kredytu banki mogą też zajrzeć do Biur Informacji Gospodarczej, gdzie widnieją dane o niezapłaconych alimentach, rachunkach za media, telefon, ... pomieści przyszłych potomków. Lepiej jednak narazić się na jedną lub dwie przeprowadzki i zmieniać mieszkanie wraz z poprawą statusu i sytuacji życiowej niż nadwyrężać budżet do ...
-
Digital nomads i workation w branży IT. Rosnący trend czy nisza?
... ostatnich miesiącach firmy starają się zachęcać lub nawet zmuszać pracowników do powrotu do biur, to w branży IT nadal większość osób pracuje zdalnie lub hybrydowo. Na przestrzeni ... to ona spowodowała, że relokacje stały się niszowe - firmy nie muszą opłacać przeprowadzki nowego członka lub członkini zespołu, jeżeli zgodzą się na jego pracę zdalną. ...