-
Marketing behawioralny w social media
Czy wiesz jak bardzo pozytywnie może na interakcję z odbiorcami wpłynąć wykorzystanie zdjęć i wideo wzbudzających emocje? Chcesz wiedzieć jak nawiązać kontakt na poziomie emocjonalnym aby kształtować zachowania potencjalnych klientów? Nasze umysły podejmują decyzje głównie w oparciu o emocje związane z daną sytuacją. W tym artykule, przedstawimy ...
-
Czy rynek pierwotny otworzy się na potrzeby seniorów?
Opublikowany niedawno raport autorstwa ekspertów firmy REAS „Budownictwo senioralne w Polsce – perspektywy rozwoju”, przedstawia ciekawą tezę, zakładającą istotny wzrost w najbliższych dekadach znaczenia rodzimego starszego pokolenia jako uczestnika rynku nieruchomości. Czy to oznacza nowe wyzwanie dla deweloperów, którzy już dziś powinni pomyśleć ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
Jak przedstawia się moralność płatnicza polskich sieci handlowych? Jakimi płatnikami są hipermarkety, a jakimi małe, osiedlowe sieci handlowe. Odpowiedzi na te i inne pytania próbuje udzielić analiza opracowana przez wywiadownię gospodarczą Bisnode. Przedmiotem niniejszej analizy jest omówienie zjawiska zatorów płatniczych w kontekście ...
-
Rejestr dłużników buduje wiarygodność płatniczą
Dla większości z nas znalezienie się w rejestrze dłużników nie jest raczej szczytem marzeń. Warto jednak pamiętać, że bazy zadłużonych, jak np. Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor, nie są już tylko i wyłącznie bazami danych o kłopotliwych płatnikach, ale również kopalnią wiedzy o wysokiej moralności płatniczej. Biuro Informacji Kredytowej i Biura ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
Euler Hermes przedstawia analizę laureatów Plebiscytu Złoty Płatnik 2014. Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria pozwalające przyznać im certyfikat. Tylko 5 proc. firm działających na polskim rynku uzyskało ponadprzeciętne wyniki: Wskaźnik ...
-
Czego nie mówi dobry lider?
Bycie liderem nie jest łatwym zadaniem, bycie dobrym liderem – tym bardziej. Aby się sprawdzić w tej roli nie wystarczą jedynie wysokie kompetencje, konieczne są także konkretne cechy osobowościowe, zdolności interpersonalne i umiejętność podnoszenia morale zespołu. Serwis GoWork podpowiada, czego nigdy nie powie swoim podwładnym dobry przywódca. ...
-
Za co Polacy kochają wakacje w Turcji?
Turyści nie wzięli sobie do serca ostrzeżeń MSZ dotyczących Turcji. W odróżnieniu od Tunezji ten kraj w 2015 roku należał do najpopularniejszych urlopowych kierunków. Turyści wyjeżdżali tam najchętniej z biurem podróży Coral Travel/Wezyr Holidays i spędzali je w wyraźnie wyższym standardzie niż gdzie indziej. I to za mniejsze pieniądze. ...
-
Bitdefender 2016 w polskiej wersji językowej
4 listopada na polskim rynku zadebiutuje najnowsza wersja oprogramowania Bitdefender 2016. Dzięki ulepszonej technologii maszynowego uczenia się Bitdefender błyskawicznie zidentyfikuje nowe zagrożenia. Behawioralna Detekcja Ransomware uniemożliwi próby zablokowania danych użytkownika, a nowa konsola Bitdefender Central ułatwi zarządzanie i zapewni ...
-
Czy Polacy lubią centra handlowe? Tak, ale...
Instytut badawczy IQS przyjrzał się profilom klientów odwiedzających centra handlowe. Analiza dowiodła, że najliczniejszą grupą są tzw. Moralizatorzy, którzy lubią zakupy w galeriach, ale sympatia ta nie jest bezinteresowna. Przeprowadzone przez IQS badanie pozwoliło dokonać segmentacji klientów centrów handlowych. W tym celu zestawiano osobiste ...
-
Egzekucja komornicza uzdrawia moralność płatniczą?
Od 2008 roku KPF i KRD BIG SA przyglądają się polskiej gospodarce z punktu widzenia rzetelności rozliczeń pomiędzy kontrahentami. Niestety. Wnioski z tej analizy nie napawają optymizmem. Niski poziom moralności finansowej ciągle pozostaje faktem i to brzemiennym w kosztownych skutkach. Jak inaczej wytłumaczyć bowiem fakt, że w warunkach stabilnego ...
-
Sezon na lody w social media
Tylko w ciągu pierwszych 2 tygodni sierpnia w internecie pojawiło się aż 27 tys. wzmianek na temat lodów. Posty i komentarze Polaków mogły zostać wyświetlone ponad 92 mln razy – wynika z monitoringu w IMM. Poznań, Warszawa i Kraków okazały się miastami lodowych smakoszy, a wśród marek dominują Koral, Grycan i Algida. Pod względem popularności w ...
-
Video online. Co i gdzie oglądamy?
Polskich użytkowników urządzeń mobilnych charakteryzuje wysoka konsumpcja internetowych treści video. Co oglądamy najchętniej? Jak często? W jakich sytuacjach? Które aplikacje wybieramy? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi analiza, którą IRCenter opracował na podstawie projektu Multiscreening 2016 oraz danych behawioralnych Mobigate. Jak ...
-
Unikanie opodatkowania? Nie mamy z tym problemu
O ile Polacy absolutnie nie są wyrozumiali dla oszustów, którzy posługują się cudzym dowodem w celu wyłudzenia kredytu bankowego, o tyle już przymrużą oko na kogoś, kto unika płacenia VAT. Dość łaskawie patrzymy również na tych, którzy pracują na czarno, aby uniknąć ściągnięcia wierzytelności z pensji. Oto wyniki badania "Moralność Finansowa ...
-
Ukryte koszty wolnego Internetu - jak firmy tracą na słabym Internecie?
Większość firm stawia na szybki, sprawdzony Internet, jednak niektóre, w ramach obcinania kosztów, decydują się na sieć wolniejszą. Takie myślenie jest krótkowzroczne, gdyż na dłuższą metę może odbić się nie tylko na zyskach firmy, ale także na morale pracowników. Wybierając Internet dla firmy, warto znaleźć dobrego, sprawdzonego dostawcę. Szybka ...
-
Prawa konsumentów 65+ ciągle łamane
Seniorzy to grupa konsumentów wyjątkowo narażonych na nieuczciwe praktyki rynkowe. Dlatego też ich bezpieczeństwo na rynku jest jednym z ważniejszych celów UOKiK. Niestety pomimo podjętych w tym kierunku działań prawa konsumentów w wieku senioralnym ciągle bywają naruszane. Działania niezgodne z prawem Praktyka Urzędu Ochrony Konkurencji i ...
-
Kaspersky Fraud Prevention Cloud przeciwko oszustwom online
Zmagasz się z zagrożeniami związanymi z oszustwami online? Kaspersky Lab ma dla ciebie nowe rozwiązanie. Firma poinformowała właśnie o wprowadzeniu na rynek Kaspersky Fraud Prevention Cloud. Jest to stworzone specjalnie z myślą o firmach narzędzie, które nie tylko udostępnia swoim użytkownikom globalną bazę dotyczącą reputacji urządzeń, ale ...
-
Nieetyczne zachowania. Gdzie jest granica akceptacji?
Czy nieetyczne zachowania to w polskim społeczeństwie standard czy może raczej odosobnione sytuacje? Czy nasze postawy są wystarczająco etyczne, aby banki i firmy ubezpieczeniowe nie musiały obawiać się strat? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najświeższa odsłona badania „Moralność finansowa Polaków 2017”. Jego autorzy już po raz drugi ...
-
Czy mamy zaufanie do banków i instytucji finansowych?
Przed nami kolejna porcja wyników najnowszej edycji badania „Moralność finansowa Polaków”. Tym razem przyglądamy się ocenom, jakie wystawiamy instytucjom finansowym. Czy zaufanie do banków i ubezpieczycieli jest w polskim społeczeństwie powszechne czy raczej należy do rzadkości? Jak oceniamy ich uczciwość? Czy uważamy ich oferty za rzetelne? ...
-
Mamy mniejsze zaufanie do banków niż do dłużników
Czy Polacy mają zaufanie do banków? Jak postrzegają wysokość prowizji i opłat bankowych? Czy przedstawiana im oferta finansowa jest przejrzysta i nie budzi wątpliwości? Co sadzą o wysokości wypłacanych im odszkodowań? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza lektura raportu „Moralność finansowa Polaków”. Jego autorzy przyjrzeli się również ...
-
Polacy dobrze wiedzą, jak wyłudzić odszkodowanie
Czy oszuści ubezpieczeniowi mogą się cieszyć społeczną akceptacją? Z pewnością nie u wszystkich, ale i tak całkiem spora, bo 15-procentowa grupa Polaków skłonna jest zaakceptować oszukańcze zachowania wobec firm ubezpieczeniowych - wynika z badania Moralność Finansowa Polaków 2017. O tym, że nie są to tylko deklaracje, najlepiej wiedzą sami ...
-
Biometria behawioralna zamiast hasła dostępu
Kod PIN, hasło dostępu, dane logowania. Bez tych informacji większość z nas nie wyobraża sobie życia. I właściwie nie ma w tym nic zaskakującego, skoro ciągi cyfr i liter otaczają nas na niemal każdym kroku. Wiele wskazuje jednak na to, że już wkrótce będziemy mogli o nich zapomnieć. Gartner sugeruje, że kłopotliwe zapamiętywanie haseł odejdzie do ...
-
Sztuczna inteligencja nie rozumie ludzkich emocji
Sztuczna inteligencja to obecnie jeden z głównych tematów poruszanych w kontekście najgorętszych trendów technologicznych. Niesione przez nią możliwości przedstawiają się imponująco, ale nie brakuje również wyzwań i dylematów wiążących się z jej wykorzystaniem. Dowodem na to może być jedno z ostatnich badań SAS, które pokazuje m.in., że dla 1/3 ...
-
Czy RODO oznacza kres digital marketingu?
Prywatne informacje i dane osobowe to niezwykle cenne zasoby, kluczowe w kontekście Business Intelligence. Stanowią bogaty bank wiedzy behawioralnej oraz dają możliwości profilowania klientów nieocenione dla specjalistów od marketingu. Odpowiednie zarządzanie nimi jest obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek. Już teraz niejednokrotnie przedstawiciele ...
-
Nietrafiona rekrutacja pracowników - co dalej?
Realne straty finansowe, opóźnienia w projektach, spadek wydajności i niskie morale w zespole – to tylko część konsekwencji, z jakimi musi zmierzyć się firma po nieudanej rekrutacji. Na jakie rozwiązania ze strony agencji może liczyć pracodawca? Jak właściwie określić zasady współpracy? Organizacja zlecając rekrutację firmie zewnętrznej decyduje ...
-
Honda Civic X 1.5 VTEC Turbo CVT 5D - trzech muszkieterów i lekcja aikido
Przyszedł dzień, aby ubrać kimono i udać się po prawdziwego osiłka z kraju kwitnącej wiśni. Civic Type R, bo o nim mowa, miał przez 7 dni odsłaniać przede mną swoje tajemnice, ale niestety poddał się brutalnej sile perswazji i został rozbity tuż przed testem. W zamian dostałem wersję z półtoralitrową jednostką turbo i skrzynią CVT. Może szału nie ...
-
Upadłość konsumencka: raj dla nierzetelnych?
Upadłość konsumencka to coraz bardziej popularny sposób na wyjście z kłopotów finansowych. Po złagodzeniu warunków, jakie należy spełnić, aby z niej skorzystać, zainteresowanie nią znacznie wzrosło. Teraz szykuje się kolejna zmiana przepisów, a wraz z nią kolejna liberalizacja, która umożliwia swobodny dostęp do upadłości konsumenckiej wszystkim ...
-
Na jakie zachowania nieetyczne przymykamy oko?
Jakie nadużycia finansowe Polacy są w stanie zaakceptować, a które znajdują się na czarnej liście mało tolerowanych zachowań? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza odsłona badania „Moralność finansowa Polaków 2018”. Okazuje się, że sprzeciw w społeczeństwie budzi m.in. unikanie odpowiedzialności poprzez przepisywanie majątku na rodzinę czy ...
-
Oszustwa ubezpieczeniowe w samochodzie i w szpitalu
Ubezpieczyciele nie mają najłatwiejszego życia. Doskwierają im m.in. niezwykle kreatywni oszuści komunikacyjni, którzy imają się najróżniejszych sztuczek, jak np. upozorowana kradzież czy stłuczka - widmo. Co więcej, badanie "Moralność Finansowa Polaków" dowodzi, że rośnie odsetek Polaków, którzy są w stanie zaakceptować oszukańcze zachowania ...
-
Upadłość konsumencka: zmiany budzą zastrzeżenia
Ogłoszenie upadłości konsumenckiej jest szansą na wyjście z długów. Po złagodzeniu warunków, które należy spełnić, aby ogłosić bankructwo, zainteresowanie konsumentów tym rozwiązaniem gwałtownie wzrosło, a roczna liczba upadłości podskoczyła aż trzykrotnie. Najnowszy projekt resortu sprawiedliwości zakłada kolejne złagodzenie przepisów. Eksperci ...
-
Upadłość konsumencka na nowo, czyli o zachęcaniu do lekkomyślności
Rada Ministrów przyjęła i przekazała do Sejmu projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo upadłościowe oraz niektórych innych ustaw, który jeszcze bardziej zliberalizuje reguły ogłaszania upadłości konsumenckiej. Przedstawiciele firm zrzeszonych w KPF stoją na stanowisku, że zaproponowane brzmienie przepisów to chybiony pomysł. Ich obecny kształt może ...
-
Gospodarowanie odpadami. Wysypiska nie płoną i nie płacą
Ogień trawiący wysypiska śmieci już nie płonie. Wśród firm gospodarujących odpadami przybywa jednak takich, które wzbudzają pożary w finansach swoich dostawców. Z danych BIG InfoMonitor oraz BIK wynika, że na przestrzeni roku zaległości finansowe branży wzrosły aż o 2/3, sięgając tym samym 237 mln zł. Faktur i rat kredytów nie opłaca terminowo już ...
-
Ponad 1 mld zł wierzytelności powrócił do obrotu gospodarczego
Na przestrzeni ostatnich czterech lat zrzeszonym w KPF firmom windykacyjnym udało się odzyskać przeszło 10 mld złotych. Tylko w pierwszych trzech miesiącach tego roku do obrotu gospodarczego udało się przywrócić 1,12 mld zł. Nominalna wartość portfela wierzytelności sięga obecnie 86,28 mld zł, co w zestawieniu z danymi GUS oznacza, że członkowie ...
-
Do czego posunie się Polak, żeby otrzymać kredyt?
Posługiwanie się cudzym dokumentem tożsamości w celu uzyskania kredytu bankowego jest w naszym kraju klasyfikowane jako przestępstwo, które zagrożone jest nawet karą pozbawienia wolności. Okazuje się jednak, a dowodzi tego tegoroczna analiza moralności finansowej Polaków, przeprowadzona przez ZPF w partnerstwie z BIG InfoMonitor, Everest Finanse i ...
-
Koronawirus: pracownicy potrzebują wsparcia liderów
Jeszcze do niedawna z rynku pracy napływały niemal wyłącznie dobre wiadomości. Mało kto obawiał się utraty pracy, wynagrodzenia podążały wzrostową ścieżką, a zapotrzebowanie na niektórych specjalistów było wręcz niespotykane. Bieżące realia prezentują się zgoła inaczej. Wybuch pandemii spowodował, że nastroje pracowników ostro pikowały - aż 44% ...
-
Przetwarzanie i ochrona danych w ramach procedury whistleblowingu
Whistleblowing to coraz popularniejsze w ostatnim czasie pojęcie, posiadające liczne definicje. Międzynarodowa Organizacja Pracy określa go jako "raportowanie przez obecnych lub byłych pracowników o nielegalnych, niewłaściwych, niebezpiecznych lub nieetycznych praktykach pracodawców". Natomiast według autorek jednej z pierwszych publikacji w tej ...