-
Prywatność w sieci: ile jej jeszcze zostało?
W dzisiejszych czasach dyskusja o prywatności w sieci toczy się niemal bez ustanku. Firmy usilnie starają się wprowadzać coraz to nowsze zabezpieczenia danych swoich klientów i pracowników. Niektóre branże do szczególnej ochrony danych zobligowane są na mocy odrębnych przepisów. Tak jest m.in. w przypadku służby zdrowia, która musi stosować się do ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2015 r.
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku branża farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 262 miliony złotych, co jest wynikiem o 5 proc. wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku – wynika z najświeższej analizy domu mediowego Codemedia. W pierwszym kwartale największą część wydatków, bo aż 97% całego budżetu ...
-
Uchodźcy w Polsce: a co na to internauci?
Prawie 23 tysiące komentarzy związanych z problemem uchodźców w Europie ukazało się w polskim internecie i mediach społecznościowych – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów przeprowadzonej między 16 lipca a 3 września. Głównym miejscem dyskusji jest Facebook, gdzie opublikowano prawie 17 tysięcy wzmianek. Dyskusja trwa od połowy lipca, ...
-
Festiwale muzyczne 2015 w mediach
Sezon letnich festiwali muzycznych już za nami. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” przyjrzał się, jak wyglądała popularność poszczególnych imprez w mediach. Okazuje się, że choć najszerzej rozpisywano się o Przystanku Woodstock, liderem pod względem wskaźnika dotarcia oraz ekwiwalentu reklamowego został Open’er Festival. We wrześniu zakończył się ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w III kw. 2015 r.
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów opublikował wyniki najnowszego badania dotyczącego popularności miast wojewódzkich w mediach. W III kwartale 2015 r. łączna wartość materiałów odnośnie stolic poszczególnych województw wyniosła 9,5 mld złotych. Najczęściej pisano o Warszawie, ale w tytułach informacji dominował Kraków. Na temat miast wojewódzkich w ...
-
Likwidacja gimnazjów: a co na to internauci?
Wysokie stężenie dyskusji internetowych wokół wyborów parlamentarnych zostało utrzymane za sprawą zmian w systemie edukacji, zaproponowanych przez nowy rząd Prawa i Sprawiedliwości. Reforma szkolnictwa podniosła wrzawę porównywalną do okrzyków z długiej przerwy w szkole. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów, od 4 do 12 listopada na temat ...
-
Branża hotelarska w Polsce: walka o rentowość
W bieżącym roku przybysze z zagranicy mają stanowić 1/5 wszystkich gości hotelowych w naszym kraju, za co odpowiedzialny będzie w pewnym stopniu wzrost zainteresowania turystyką medyczną. Na znaczeniu zyskają opinie klientów zamieszczane w Internecie, a zwłaszcza w mediach społecznościowych. Rosnąć ma również waga działań z zakresu CSR, którym to ...
-
Piotr Głowacki i inni serialowi amanci w mediach w 2015 r.
Serialowi amanci liczyć mogą nie tylko na wzdychania zauroczonych fanek, lecz również na medialne zainteresowanie – jak wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w 2015 r. najwięcej publikacji poświęcono Piotrowi Głowackiemu. Łączna wartość materiałów na temat 10 najpopularniejszych aktorów została wyceniona na 236 mln złotych. Ranking „ ...
-
500 zł na dziecko w mediach. Internauci za czy przeciw?
W ciągu ostatnich 2 miesięcy w portalach internetowych i w mediach społecznościowych Polacy użyli słów „500 złotych na dziecko” ponad 48 tysięcy razy. Szansę na kontakt z publikacją na ten temat miało ponad 58 mln osób. Ponad połowa zabarwionych emocjonalnie informacji miała wydźwięk pozytywny – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. ...
-
Nielegalne leki mogą zabijać. Jak sprawdzić aptekę internetową?
Gdy aura za oknem sprzyja przeziębieniom i innym chorobom, trudno jest się bez nich obyć – począwszy od jesieni aż do wczesnej wiosny leki towarzyszą nam szczególnie często. Tymczasem w mediach coraz częściej pojawiają się doniesienia na temat ograniczeń w sprzedaży produktów leczniczych. Być może już niebawem nawet te medykamenty, które wydawane ...
-
Chcesz popularności? Zniknij jak Radiohead!
... wpisy ze swoich kont na Facebooku i Twitterze, mówi się o niej nawet 6 razy częściej niż zwykle. Jak wynika z analizy publikacji w social media przeprowadzonej przez IMM, aż 91% z wpisów zamieszczonych w sieci wyraża entuzjazm z powodu powrotu zespołu i chwali pomysł na "znikanie". Od 1 do 4 maja ...
-
Politycy i partie w mediach IV 2016
Jak wynika z kwietniowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość jest niezmiennie najczęściej przywoływaną w mediach partią, choć liczba publikacji na jej temat spadła w stosunku do marca o 5 tysięcy. Wśród polityków również bez niespodzianek – króluje Jarosław Kaczyński przed Ryszardem Petru i Grzegorzem Schetyną. Mimo ...
-
Politycy i partie w mediach V 2016
Jak wynika z majowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość pozostaje najczęściej przywoływaną w mediach partią, jednak jej popularność nadal spada. Wart podkreślenia jest znaczący wzrost liczby publikacji na temat Polskiego Stronnictwa Ludowego, które tym razem uplasowało się na pozycji wicelidera. W najnowszym raporcie ...
-
Najpopularniejsi polscy vlogerzy 2015: przetasowania w czołówce
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” po raz kolejny już dokonał przeglądu polskiej vlogosfery. Analizie poddano obecność medialną kluczowych polskich vlogerów obecnych na YouTube. Kto okazał się najpopularniejszy? Pod lupę wzięto opublikowane w minionym roku materiały prasowe, internetowe oraz emisje radiowe i telewizyjne. Bezsprzeczne zwycięstwo ...
-
Politycy i partie w mediach VI 2016
Jak wynika z czerwcowej analizy "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, Prawo i Sprawiedliwość pozostaje najczęściej przywoływaną w mediach partią, jednak jej popularność znów spadła, i to aż o 18% w stosunku do maja. Na drugie miejsce powróciła Platforma Obywatelska. Prawo i Sprawiedliwość było w czerwcu partią najczęściej występującą w mediach. ...
-
Reklamodawcy w TV: Orange, Lidl oraz Play na podium
Największymi reklamodawcami telewizyjnymi w pierwszym półroczu 2016 roku byli Orange, Lidl oraz Play, najwyższe wzrosty zanotowały Biedronka oraz T-Mobile – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Z rankingu wypadł Kaufland. Niekwestionowanym liderem minionego półrocza został Lidl (29 079), wyprzedzając zeszłorocznego zwycięzcę – Orange, który ...
-
Opłaty za wodę nie wzrosną, ale i tak jest drogo
Krajowe media niedawno poinformowały, że rząd na razie zrezygnował z podniesienia opłaty za wodę. Decyzja polityków ucieszyła wielu właścicieli mieszkań, bo bieżąca woda ...
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
Według domu mediowego Codemedia, największymi reklamodawcami telewizyjnymi minionego roku okazali się Lidl, T-mobile i Orange. Z kolei najwyższym wzrostem nakładów na reklamę mógł pochwalić się Carrefour, który wydał aż o 553% więcej niż rok wcześniej. Grono marek, które zdołały w minionym roku przekroczyć próg 20 000 GPR w grupie 4+ powiększyło ...
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
Najbardziej aktywnymi reklamodawcami telewizyjnymi 2016 roku okazały się firmy trudniące się produkcją leków i suplementów diety - wynika z najnowszej analizy domu mediowego Codemedia. Na miejscu lidera znalazł się Aflofarm, a tuż za nim uplasowała się Polpharma. W czołowej "10" zestawienia znalazł się również reprezentacja firm z branży FMCG oraz ...
-
Tablet Acer Iconia Tab 10 z Quantum-Dot
Tablet Acer Iconia Tab 10 z wyświetlaczem Quantum-Dot jest dedykowany do odtwarzania multimediów. Nowe tablety zostały wyposażone w system Android 7.0 Nougat, procesory MediaTek, wyświetlacze o szerokim kącie widzenia z technologią IPS oraz zaawansowane głośniki. Za łączność odpowiada technologia bezprzewodowa 802.11ac. Iconia Tab 10 – ...
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
Według domu mediowego Codemedia, największym reklamodawcą telewizyjnym minionego półrocza okazała się farmacja. Pierwszą pozycję zestawienia ponownie zajął Aflofarm z GRP na poziomie 114 551, 24, a za nim uplasowali się Polpharma oraz Unilever. Z TOP 10 wypadł T-Mobile, który ustąpił miejsca PepsiCo. Najnowsze zestawienie Codemedia dowodzi, że w I ...
-
Najbardziej wpływowi polscy sportowcy
Agnieszka Radwańska, Lewy, a może bohater wszech czasów, czyli Adam Małysz? Kim są najbardziej wpływowi polscy sportowcy? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwał dom mediowy MediaCom. Okazuje się, że pierwsze miejsce w rankingu zajmuje Kuba Błaszczykowski, któremu udało się wyprzedzić zarówno Krzysztofa Hołowczyca, Marcina Gortata, jak i kapitana ...
-
Gdzie po najgorszy internet mobilny?
W mediach bez problemu znajdziemy informacje na temat operatorów, którzy oferują najszybszy internet mobilny w kraju oraz miejscach, gdzie na szybkość przesyłu danych nie można narzekać. Trudniej jest jednak o dane wskazujące drugą stronę medalu. Przed nami taki właśnie antyranking - oto regiony, gdzie szybki internet mobilny to raczej sfera ...
-
Tylko połowa rodziców zachęca dzieci do owoców i warzyw
... inż. Katarzyna Wolnicka, ekspert Instytutu Żywności i Żywienia im. prof. dr. med. Aleksandra Szczygła. Polskie owoce coraz rzadziej Wśród pięciu najpopularniejszych owoców ... Zarządu Dyrekcji Handlowej Intermarché. O badaniu Badanie zostało przeprowadzone przez Havas Media na zlecenie sieci Intermarché, zarządzanej przez Grupę Muszkieterów. Jego ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XI 2020
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach badania Mediapanel. W listopadzie liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,5 mln osób. Badania realizowane są od października według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XII 2020
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach badania Mediapanel. W grudniu liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,3 mln osób. Badania realizowane są od października według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych ...
-
Badania internetu Gemius/PBI I 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach badania Mediapanel. W styczniu liczba internautów wyniosła 29,1 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,4 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Styczniowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach badania Mediapanel. W lutym liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 23,9 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Lutowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów ...
-
Badania internetu Gemius/PBI III 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach badania Mediapanel. W marcu 2021 liczba internautów wyniosła 29,2 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 23,9 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Marcowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IV 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach badania Mediapanel. W kwietniu liczba internautów wyniosła 29,1 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 24,1 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Kwietniowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach Mediapanel. W maju liczba internautów wyniosła 28,9 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 24,2 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Majowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach Mediapanel. W czerwcu 2021 roku liczba internautów wyniosła 28,9 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 23,6 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Czerwcowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VIII 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach Mediapanel. W sierpniu liczba internautów wyniosła 28,9 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 24,1 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Sierpniowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach Mediapanel. We wrześniu liczba internautów wyniosła 29,1 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 24,2 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Wrześniowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów ...
-
XVIII Konkurs Chopinowski w mediach
Zakończył się XVIII Konkurs Chopinowski. Tegorocznym zwycięzcą został Kanadyjczyk Bruce Liu. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził ile wzmianek pojawiło się w mediach na temat tego najważniejszego wydarzenia kulturalnego w Polsce. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził gdzie i jak często w okresie od 2 do 23 października ukazywały się wzmianki ...