eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polscy kibice a Facebook

Polscy kibice a Facebook

2012-07-03 13:59

Polscy kibice a Facebook

Kibice wszystkich dyscyplin łączcie się! © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (7)

Kibicować na Facebooku można na kilka sposobów - z dumą i szacunkiem dla godła i flagi, skrupulatnie analizując wyniki rozgrywek lub niezmiennie wspierając "naszych". Na śmiertelnie poważnie, czyli "po kibolsku" i zupełnie niepoważnie. A gdy wynik czy dyscyplina nie ma znaczenia - ważni są sportowcy. Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu Kompas Social Media przyjrzał się kibicom na Facebooku w czasie, gdy piłkoszał z szaleństwa EURO 2012 skręca powoli w stronę siatkówki.

Przeczytaj także: Polski Internet a sport

Sport, jako przedmiot swoich zainteresowań, zadeklarowało 12 233 469 użytkowników Facebooka – według stanu z 20 czerwca 2012 roku. Jest to wynik ponadnarodowy, tak jak uniwersalne jest słowo „sport”. Warto przyjrzeć się polskim kibicom na najpopularniejszym portalu społecznościowym – w dobie „post EURO 2012” i nadziei pokładanych w polskich siatkarzach, wszyscy, chcąc nie chcąc, jesteśmy sportowo zaangażowani.

fot. mat. prasowe

Kibice wszystkich dyscyplin łączcie się!

„Polska biało-czerwoni” to fanpage skupiający ponad 11 tys. kibiców wszystkich dyscyplin


„Polska biało-czerwoni” to fanpage skupiający ponad 11 tys. kibiców wszystkich dyscyplin. Równie interdyscyplinarny wymiar ma „kibicujemy polskim zespołom w europejskich pucharach” – lubiany przez ponad 250 osób. Podobny, narodowy aspekt zainteresowania sportem, pojawia się w nazwach „Doping Polskich kibiców” czy „Cała Polska kibicuje”. Wsparcie dla sportowców bez względu na dokonania deklarują osoby lubiące fanpage „Dumni Po Zwycięstwie, Wierni Po Porażce” – a jest ich ponad 3,5 tys. Nieco mniej sportowe przesłanie mają „uwielbiam przystojnych sportowców” czy „wyjdę za sportowca”. Są one lubiane przez mniejszą, lecz szybko rosnącą liczbę osób – „uwielbiam przystojnych sportowców” 20 czerwca miało 486 fanów, tydzień później było ich już 727.

Gała rządzi na Facebooku

Ponad 21 mln użytkowników Facebooka zadeklarowało Football jako jedno ze swoich zainteresowań – jest to oczywiście wynik globalny. Oznacza on, że piłka nożna jest najpopularniejszym sportem na świecie – inne dyscypliny, takie jak siatkówka, baseball czy bieganie mają – „zaledwie” - ok. 6-7 mln sympatyków. Wyniki dla Polski, co prawda rozbite na kilka różnych fanpage’y, też są imponujące – chociażby „Kocham Football” ma prawie 300 tys. fanów. Piłkę nożną jako swoje zainteresowania zadeklarowało ponad 190 tys. osób. Piłkarska reprezentacja Polski ma niejeden fanpage, najpopularniejszy liczy niemal 134 tys. sympatyków. Ciekawym zjawiskiem są kibice „prawdziwi” – znani przede wszystkim jako kibole. Ich obecność na Facebooku nie wiąże się z żadnym konkretnym zdarzeniem sportowym, lecz jest permanentna, ciągła i wszechstronna – prowadzą na przykład za pośrednictwem FB sprzedaż odzieży dla kibiców. Przykładem tego może być fanpage – „kibice – nasze kibicowskie życie”, który polubiło ponad 25 tys. osób. „Polscy kibice - Polish ultras” przyciągnęło ponad 1,8 tys. fanów. Uwagę zwraca akcent żeński – „Jestem dziewczyną, kocham piłkę nożną i wiem co to spalony” polubiło 1,8 tys. osób.

fot. mat. prasowe

Kibice piłki nożnej na Facebooku

Ponad 21 mln użytkowników Facebooka zadeklarowało Football jako jedno ze swoich zainteresowań


Piłkarze na celowniku

Piłka nożna to nie tylko gra, mecze i wyniki – to również, a dla wielu przede wszystkim – piłkarze, których popularność wzrosła znacząco okazji EURO 2012. „Jarają mnie piłkarze” – wyznało prawie 1000 osób na Faceboku. Ponad 350 użytkowników Facebooka jest pewnych, że ich mąż będzie piłkarzem. Którym konkretnie? Ponad 300 osób deklaruje zainteresowanie graczy z reprezentacji Polski, więc tam szukać należy najbardziej pożądanych kandydatów.

fot. mat. prasowe

Przez boisko do serca

Piłka nożna to nie tylko gra, mecze i wyniki – to również, a dla wielu przede wszystkim – piłkarze, których popularność wzrosła znacząco okazji EURO 2012


Wśród ulubionych sportowców Przemysława Tytonia wymienia ponad 30 tys. osób. Choć sportowo zaistniał przed EURO 2012, dla mediów i internautów na skalę masową narodził się w czasie mistrzostw. Fanpage „Tytoń na Prezydenta!” polubiło 850 osób. Forma, w jakiej podziw dla obrony Tytonia wyraził Wojciech Szczęsny („Brawo Ku***”), spotkała się z poparciem ze strony prawie 600 fejsbukowiczów. Jednocześnie, dla prawie 140 użytkowników Facebooka bramkarz reprezentacji jest tylko jeden i jest nim właśnie Szczęsny, czego wyrazem jest chociażby fanpage: „Jaram się Szczęsnym jak on obroną Tytonia *.*”. Jednocześnie nie zabrakło głosów wyrażonych facebookowymi inicjatywami, że to Tytoń powinien bronić polskiej bramki w czasie meczu z Czechami.

fot. mat. prasowe

Największy wygrany -Przemysław Tytoń

Wśród ulubionych sportowców Przemysława Tytonia wymienia ponad 30 tys. osób


 

1 2

następna

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: