Najcenniejsze marki świata 2013 - motoryzacja
2013-06-06 09:22
Toyota najcenniejszą marką © adimas - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki świata 2012 - motoryzacja
Cały sektor motoryzacyjny nieźle prosperował w roku 2012, kiedy to wartość całej kategorii wzrosła o 5%, co stanowiło znaczną poprawę w stosunku do roku 2011, gdy cały sektor zaliczył spadek o 7%.Peter Walshe, dyrektor Millward Brown odpowiedzialny za BrandZ, stwierdził: „Toyota odbudowała swoją reputację rzetelnej firmy, wykorzystując swoją zawsze silną markę do wydobycia się z sytuacji kryzysowej. Marki samochodowe nadal osiągają wysoką sprzedaż na szybko rosnących rynkach np. w Chinach, ale także w USA, gdzie w roku 2012 sprzedaż nowych samochodów podskoczyła o 13,4%, ponieważ klienci znowu zaczęli zaglądać do salonów dealerskich. Zarówno Toyota, jak i Honda skorzystały na tych zmianach, a udział lidera we wzroście sprzedaży aut w USA wyniósł 26%”.
Ponieważ klienci w USA znowu zaczęli pojawiać się w salonach dealerskich, zaczęło przybywać chętnych na zakup marek luksusowych. Wiele marek samochodów wprowadziło funkcje kojarzące się ogólnie z luksusem. Marki ściślej kojarzone z luksusem tzn. Mercedes-Benz i Audi, również podniosły wartość swoich marek – odpowiednio o 11% i 18%.
fot. adimas - Fotolia.com
Toyota najcenniejszą marką
Luksusowe marki motoryzacyjne osiągnęły stosunkowo dużą sprzedaż również w Chinach dzięki rosnącej grupie chińskich milionerów, a także – do pewnego stopnia – dzięki państwowym zakupom floty samochodowej. Aby jednak wspierać i promować chiński przemysł motoryzacyjny, rząd tego kraju zaplanował zmianę polityki i przechodzenie od zakupu marek zagranicznych na rzecz faworyzowania marek chińskich, takich jak np. Geely, Great Wall, BYD czy Cherry. Chiny pozostają jednak kluczowym rynkiem wzrostowym dla międzynarodowych marek motoryzacyjnych.
Nie licząc zmiany na samym szczycie, ranking marek motoryzacyjnych pozostał taki sam jak w roku 2012.
„Marki muszą nadal zaspokajać rozbudzone w 2012 r. oczekiwania związane z lepszą jakością i elementami luksusu bez względu na kategorię cenową. To pozwoli im na przyciągnięcie młodszych nabywców i „wychowywanie sobie” klientów na przyszłość” – konkluduje Walshe.
fot. mat. prasowe
Pierwsza dziesiątka najcenniejszych marek motoryzacyjnych – 2013
Informacje o badaniu
Ranking najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 to jedyna na świecie wycena wartości marek, w której uwzględnia się nie tylko rygorystyczną analizę danych finansowych, wyceny rynkowe, raporty analityczne i profile ryzyka, ale również opinie o poszczególnych markach. Raport badawczy (dostępny w Internecie) zawiera ranking oraz analizę najcenniejszych marek dla kluczowych regionów świata oraz dla 13 sektorów rynkowych, w tym technologii i telekomunikacji.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Tesla najcenniejszą marką motoryzacyjną
-
BrandZ™ Top 100 2017. Motoryzacją rządzą Toyota i Tesla
-
Najcenniejsze marki świata 2016 - motoryzacja
-
Najcenniejsze marki świata 2015 - motoryzacja
-
Najcenniejsze marki świata 2023. Apple wciąż na szczycie
-
BrandZ B2B: oto najcenniejsze marki z sektora rozwiązań dla biznesu
-
Najcenniejsze marki świata 2022. Apple na szczycie
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)