Jak przechytrzyć Google
2005-03-26 00:04
Przeczytaj także: Wyszukiwarki internetowe: Yahoo! z największym wzrostem
Oczywiście ZoomInfo nie może ingerować w informacje, jakie pojawiają się w internecie i – w konsekwencji – w popularnych wyszukiwarkach. Stojąca za usługą firma postanowiła jednak obejść ten problem i na podstawie danych z internetu skompilowała dane o 25 mln użytkowników (baza danych ma powiększać się w tempie 500 tys. rekordów miesięcznie). Nad opracowaniem informacji czuwa automatyczny system skanujący miliony stron WWW. Użytkownicy mogą odnaleźć swój profil i nieodpłatnie wprowadzić do niego dowolne poprawki.Tok rozumowania jest prosty: by zdobyć informację o kimś, zamiast przeszukiwać wyszukane przez Google strony, wystarczy zajrzeć do bazy ZoomInfo. Ponadto profil użytkownika ZoomInfo ma być pierwszym z rekordów, jaki pojawi się po wpisania nazwiska użytkownika w Google. Pozwoli to internautom na sprawowanie kontroli nad swoim „sieciowym wizerunkiem”.
Wraz z popularyzacją internetu, wyszukiwarki takie jak Google stały się bardzo istotnym elementem pozyskiwania danych osobowych. Pracodawcy coraz częściej „googlują” kandydatów na nowe stanowiska, by zdobyć o nich więcej informacji. Dlatego niepożądane informacje pojawiające się na czyjś temat w sieci mogą poważnie zaszkodzić jego karierze. Nie bez znaczenia jest też zranienie miłości własnej – wszak coraz popularniej opisywaną aktywnością jest „ego surfing”, czyli wpisywanie w Google własnego nazwiska i sprawdzanie informacji na swój temat oraz śledzenie zmian w liczbie pojawiających się rekordów.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Pozycjonowanie w wyszukiwarce: jakie trendy Google 2019?
-
Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?
-
Google: najpopularniejsze wyszukiwania w 2014 roku
-
Google ogłasza koniec zdjęć autorskich w wynikach wyszukiwania
-
Wikipedia.org najpopularniejsza
-
Google zmienia wyświetlanie wyników wyszukiwania. By zadowolić KE
-
Komercjalizacja Google i Facebooka
-
Google Panda a przyszłość SEO
-
Zmiany w Google w 2010