eGospodarka.pl

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?

Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?

2015-02-18 10:41

Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?

Jak uzyskać wysoką pozycję w Google? © maxsim - Fotolia.com

Wyścig po pierwszy wynik w wyszukiwarce wymaga sporego wysiłku, przemyślanej strategii i dużo motywacji. To nie lekki spacerek, a porządna wyprawa. Cel do osiągnięcia jest szczytny: wysokie pozycje. Metoda: dobranie odpowiednich fraz kluczowych. Jak się do tego zabrać? Jak znaleźć frazy, które staną się dla Twoich potencjalnych klientów tropem do szukanej strony? Podsuwamy kilka sprawdzonych porad.

Przeczytaj także: 7 porad jak zwiększyć ruch w wynikach wyszukiwania

Trop nr 1: spojrzyj na stronę oczami klienta


Wyobraź sobie, że jesteś swoim klientem. Osobą, która poszukuje produktów z Twojej branży. Co byś wpisał w Google? Jak byś sformułował swoje pytanie? Na samym początku poszukiwań trafionych fraz kluczowych spróbuj wczuć się w rolę kogoś, kto jeszcze nie zna Twojej strony. Zapytaj znajomych i rodziny, w jaki sposób szukaliby Twoich produktów czy usług.

Trop nr 2: przemawiaj odpowiednim językiem


Jakim językiem mówi Twój klient? Czy używa słów potocznych, czy dba o poprawną polszczyznę przy wpisywaniu słów do wyszukiwarki? Powinieneś to wiedzieć, zanim ustalisz swoje frazy kluczowe. Zastanów się, jaka jest Twoja grupa docelowa. Wyróżnij wiek, zainteresowania, poziom wykształcenia, płeć. Słowa kluczowe, na które się zdecydujesz, powinny odzwierciedlać styl mówienia klienta, którego chcesz przyciągnąć.

Trop nr 3: poznaj swoją konkurencję


Na frazy, które sobie upatrzyłeś, prawdopodobnie już pozycjonuje się wiele innych stron. Warto wiedzieć więc, jaka jest konkurencyjność Twoich słów kluczowych. Oprócz tego sprawdź, po wpisaniu jakich fraz ukazują się strony Twojej konkurencji. Będzie to dla Ciebie wskazówka, które zbitki wyrazów powodują odnalezienie branży czy niszy, w której Ty także działasz.

fot. maxsim - Fotolia.com

Jak uzyskać wysoką pozycję w Google?

Skutecznym sposobem osiągnięcia tego celu jest dobranie odpowiednich fraz kluczowych.


Trop nr 4: oceń swoje szanse


Wybieraj frazy, w które opłaca się inwestować. Znajdziesz je m.in. po częstotliwości ich wyszukiwania. Możesz to sprawdzić dzięki narzędziu Google Keyword Tool. Im więcej osób stara się znaleźć frazę, tym większa jej popularność, a co za tym idzie: większe szanse, że Twoja strona zostanie szybciej odnaleziona. Nie zapominaj też o frazach z tzw. długiego ogona, czyli long tail. Są to dłuższe związki wyrazowe, np. „stoły drewniane na zamówienie” zamiast „stoły”. Czasami to właśnie one skuteczniej naprowadzają internautów na szukaną witrynę, niż jednowyrazowe hasła.

Trop nr 5: przeanalizuj wyniki wyszukiwania


Czasami najbardziej oczywista fraza, związana z Twoją działalnością, może okazać się nietrafiona. Dlatego zanim zdecydujesz się na dane słowa kluczowe, dokładnie przeanalizuj to, co pokazuje się na pierwszej stronie po wpisaniu ich w wyszukiwarkę. Na przykład zajmujesz się branżą „marketing i reklama”. Okaże się jednak, że na takie hasła wyświetlają się tylko oferty szkół wyższych. Twoja fraza jest więc niespójna z celami większości osób, które wpisują ją w wyszukiwarkę.

Trop nr 6: weź pod uwagę swój budżet


Przy wyborze fraz kluczowych bardzo ważne jest też, by dopasować do nich budżet i skalę swoich operacji. Zanim zabierzesz się za ustalanie słów do wyszukiwarki, przemyśl dokładnie całą strategię e-marketingową. Na tej podstawie podejmuj decyzje związane właśnie chociażby z doborem odpowiednich fraz kluczowych.

Jeśli prowadzisz np. mały sklep z telewizorami we Wrocławiu, wybierz „telewizory wrocław”, czy „sklep z telewizorami wrocław”. Jeśli jednak prowadzisz szeroko zakrojoną sprzedaż sprzętu RTV w sieci, bardziej relewantne dla Twojej strategii będą frazy „telewizory” lub „RTV”. W dalszej perspektywie przyniosą lepsze pozycje i pozytywnie wpłyną na wizerunek sklepu.

Trop nr 7: uważaj na odpowiedni kontekst


Kluczem do zdobycia skutecznych fraz kluczowych jest umieszczenie ich w odpowiednim kontekście. Musisz mieć pewność, że frazy są sformułowane na tyle szczegółowo, żeby internauta wiedział, co dokładnie masz mu do zaoferowania. Np. jeśli organizujesz kursy jogi, wybierz frazę „joga kurs”, zamiast ogólnego „joga”.

Ponadto sprawdzaj, czy treść na stronie jest zbieżna z wybranymi słowami kluczowymi. Powinny one naturalnie wplatać się w kontekst treści – dopiero wtedy będą użyteczne dla internauty oraz atrakcyjne dla wyszukiwarki.

Trop nr 8: wykorzystuj trendy


Treść jest niezwykle istotna zarówno dla Twojego potencjalnego klienta, jak i dla robota wyszukiwarki. Żeby strona była czytana chętnie, musi pokrywać się z bieżącymi potrzebami internautów. Przykładowo: prowadzisz sklep internetowy z ubraniami dla kobiet. Zbliża się Boże Narodzenie. Fraza, która może odnieść sukces w takim kontekście, to np.: „strój na wigilię”. Zwracaj więc uwagę na trendy, zbliżające się okazje i święta. Myśl, jak swój klient i staraj się zgadnąć, czego może szukać akurat o tej porze roku.

W drogę!


Podsumowując, odpowiednio dobrane frazy kluczowe są niezwykle ważnym elementem strategii e-marketingowej Twojej firmy. Zanim wyruszysz w podróż po wysokie pozycje, zajmij się mocnym research’em, przemyśl cele oraz przeprowadź analizę konkurencji. Tak spakowany, możesz śmiało wybierać się na szczyt wysokich pozycji. Frazy kluczowe staną się wtedy widocznymi dla Twoich klientów tropami i krok po kroku zaprowadzą ich do Twojej strony. Miłej podróży!

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: