eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Ważność pozycji w Google

Ważność pozycji w Google

2005-03-09 01:44

Ważność pozycji w Google

© fot. mat. prasowe

Did-it, Enquiro wraz z Eyetools opublikowały raport, w którym zostały zawarte najważniejsze informacje dotyczące tzw. "Złotego trójkąta Google", czyli miejsca w wynikach wyszukiwania, na które internauci patrzą na samym początku oraz, na które najchętniej klikają.

Przeczytaj także: Na tropie wysokich pozycji w Google, czyli jak dobierać frazy kluczowe?

W celach zbadania zachowania internautów ludzie z laboratorium Eyetools w San Francisko przedstawili 50 osobom 5 różnych sytuacji, w których musieli oni użyć wyszukiwarki. Na wyszukiwarke zostało wybrane Google.

fot. mat. prasowe

Największą uwagę internauci zwracali na tzw. "Złoty trójkąt Google", który rozpoczyna się zaraz na pierwszym wpisie, jeden bok trójkąta (idący w dół) obejmuje cały czwarty od góry wpis, bok trójkąta idący w prawo obejmuje nasz szerokość prawie cały pierwszy wpis. Jak nie trudno się domyślić powstała w ten sposób przeciwprostokątna (jeśli można ja tak nazwać) przecina nas po kolei wpisy: 1,2,3,4 od góry.

Postrzegalność poszczególnych partii informacji wraz ze zniżaniem się ku dołowo strony drastycznie spada, tak mniej więcej przedstawia się stosunek poszczególnych partii strony:

1 - 100%
2 - 100%
3 - 100%
4 - 85%
5 - 60%
6 - 50%
7 - 50%
8 - 30%
9 - 30%
10 - 20%

Tak oto stopniowo spada procent postrzegalności odpowiednich wyników wyszukiwania przez internautów. Jak nie trudno zauważyć- część górna strony strony postrzegana jest w 100 procentach przy 20-to procentowym postrzeganiu dolnych elementów.

W przypadku linków sponsorowanych najbardziej rzucają się w oczy dwa pierwsze linki, trzeci oraz czwarty są chwytane w niewielkim stopniu. Linki sponsorowane zlokalizowane głównie po prawej stronie postrzegane są w obszarze przypominającym literę F.

Dla porównania, w takim stopniu postrzegane są linki sponsorowane:

1 – 50%
2 – 40%
3 – 30%
4 – 20%
5 – 10%
6 – 10%
7 – 10%
8 – 10%

oprac. : Przemysław Strzałka / Webdiary.pl

"Kto ma rację?" on-line

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: