Polski Internet a manifa 2012
2012-03-14 10:37
Przeczytaj także: Polskie kobiety w Internecie
A co na sztandarach?
Rozdzielenie państwa i Kościoła – to najczęściej przywoływany w Internecie postulat manifestantek. Niemal 700 razy napisano, że feministki walczyły w tym roku o świeckie państwo. Drugim najczęściej przywoływanym wątkiem są żłobki i przedszkola, których zdaniem demonstrujących jest zbyt mało. Na ten temat pojawiło się prawie 450 publikacji. Trzecim najbardziej medialnym tematem haseł było Euro 2012 – w opinii manifestantek jest to jednorazowa impreza niepotrzebnie i niesprawiedliwie pochłaniająca ogromne środki z budżetu państwa. Napisano na ten temat ok. 415 materiałów. Niewiele mniej odnosiło się do problemu przemocy wobec kobiet.
fot. mat. prasowe
O co wg mediów internetowych walczą feministki w 2012?
W internecie spokój
- Wszystkie tegoroczne manify zostały zapowiedziane w publikacjach internetowych, także ich przebieg zrelacjonowano w wielu artykułach: typowo informacyjnych oraz wyraźnie stronniczych. Zgodnie z prawidłami Internetu, publikacje te były komentowane przez internautów, jednak trudno mówić o jakichś szczególnych dyskusjach czy poruszeniu w social media w związku z manifami – zaznacza Nina Olszewska z Instytutu Monitorowania Mediów.
W Internecie można było znaleźć komentarze tej treści: „Manifa to mega-wstyd w oczach wszystkich tych, którym problemy Polek leżą na sercu” , „normalne ładne dziewczyny nie chodzą na coś takiego”, „Bez opamiętania i z przyzwoleniem na patologiczny obraz społeczeństwa, bez tradycyjnej rodziny i wartości, rychło czeka nas samozagłada. Trzeba przerwać taniec Idiotów i powrócić do normalności i świadomości zbudowanej na wartościach rozwoju społecznego. Durnota ma swoje granice”, jednak te wypowiedzi są równoważone wypowiedziami wspierającymi feministki czy chwalącymi poszczególne postulaty. - Można zaryzykować stwierdzenie, że pokojowy charakter manif, także spokojne kontrmanifestacje, przełożyły się na nastroje w sieci – dodaje Olszewska.
informacje o badaniu
Analizę wykonano na podstawie 1 880 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania. Raport obejmuje okres od 8 do 12 marca 2012 r.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Polska bizneswoman podwaja zyski
-
Kobiety na rynku pracy: stres, mikroagresja i wypalenie zawodowe
-
Strajk kobiet popularniejszy niż WOŚP. 3,5 mld wyświetleń
-
Strajki kobiet. Jaka jest medialna siła protestów?
-
BIK: kredyty konsumpcyjne ulubionym produktem kobiet
-
Polskie kobiety i ich kredyty
-
PIN do telefonu? Nie dla partnera!
-
Bankowość online a zakupy nie. Tak wybierają Polki
-
Polki nie lubią ryzyka
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)