eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMedia › Polskie kobiety w Internecie

Polskie kobiety w Internecie

2012-03-08 11:27

Polskie kobiety w Internecie

Kobieta... © fot. mat. prasowe

Piękna, silna i mądra - takie określenia najczęściej pojawiają się w odniesieniu do kobiet w publikacjach internetowych. A co kobiety mówią o sobie? Co je cieszy, martwi, czego potrzebują? O czym rozmawiają na bezpiecznie anonimowych forach internetowych? - odpowiedzi na te pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w analizie przygotowanej z okazji Dnia Kobiet we współpracy z serwisem Sympatia.pl.

Przeczytaj także: Profil polskiej internautki

8 marca kobiety uczcić można goździkami i rajstopami, udziałem w Manifie lub wspólną modlitwą za ofiary feminizmu – wiele jest sposobów świętowania, wiele też interpretacji słów „kobieta”, czy „kobiecość”. Instytut Monitorowania Mediów zbadał przekazy internetowe dotyczące kobiet i te stworzone przez kobiety w okresie od 1 marca 2011 do 1 marca 2012 roku.

Kobieta doceniana w sieci

Słowo „kobiecość” pojawiło się w Internecie prawie 23 tys. razy na przestrzeni 12 miesięcy. Najczęściej pojawiające się określenie dotyczące kobiet to „piękna” – 22 tys. publikacji. Na odległym drugim miejscu znalazła się „silna” (2,6 tys. materiałów), następnie „mądra” (2,1 tys. publikacji) i „niezależna” (1,7 tys. postów). Wysoko uplasowały się też „zadbana” i „szczęśliwa”.

fot. mat. prasowe

Kobieta...

W kontekście kobiet najczęściej używanym słowem jest "piękna"


Kobiety o sobie

Piękno nie bez powodu kojarzy się z kobietami – z analizy przekazów internetowych wynika, że zagadnienia dotyczące urody są dla kobiet ważne. Lektura publikacji na forach poświęconych urodzie, dla matek – obecnych i przyszłych, osób dbających o linię, wskazuje na to, że kobiety traktują swój wygląd bardzo poważnie, czasem niepokojąco poważnie. „Chcę być piękna” – te słowa pojawiły się w internecie prawie 1,3 tys. razy. 950 publikacji zawierało deklarację „chcę być szczupła”. W 240 materiałach pojawiły się słowa „chcę być atrakcyjna”, ale kilkanaście z nich nie odnosiło się do urody, tylko atrakcyjności zawodowej – np. „chcę być atrakcyjna na rynku pracy”.

Dla kogo to wszystko?

Na forach dla osób odchudzających się częstą praktyką jest konieczność podania przyczyny walki ze zbędnymi kilogramami. Jako motywację internautki podają często względy zdrowotne lub niezadowolenie z siebie, niekiedy zaś walka o atrakcyjny wygląd jest związana ze staraniem o zainteresowanie obecnego partnera lub szukaniem nowego. Przykłady deklaracji kobiet: „hmmm, na pewno robię to dla siebie oraz dla mojego męża, chce być atrakcyjna. Znajdzie się też kilka osób, którym chce żeby kopara opadła”, „Nie chcę, żeby mój mąż zniechęcił się do mnie, obcując z taką górą kilogramów”, „Chcę, żeby mój mąż i dziecko byli ze mnie dumni” lub „jak dla kogo?? dla tych wszystkich którzy chodzą ulicami żeby mieli w końcu na kogo popatrzeć”.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: