eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?

Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?

2010-03-03 12:57

Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?

Sytuacja osobista © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W lutym 2010 r. portal Ceneo.pl przeprowadził wśród swoich użytkowników ankietę mającą na celu zbadanie preferencji zakupowych polskich internautek. Na podstawie badania zarysował się profil kobiety zaopatrującej się w wirtualnych sklepach. Respondentki zostały zapytane także o wymarzony prezent, którego jeszcze nie otrzymały od swojego partnera - w związku ze zbliżającym się Dniem Kobiet lista padających odpowiedzi może być cenną wskazówką dla panów.

Przeczytaj także: Polska kobieta w dużym mieście

Kim jest kobieta kupująca on-line?

Zakupy są domeną kobiet – niejedna z pań może godzinami chodzić po galeriach handlowych, oglądać, wybierać i kupować produkty. A jak preferencje kobiet wyglądają podczas zakupu w Internecie: co najchętniej kupują, czego nie zakupią, jak często odwiedzają sklepy internetowe? Z badania Ceneo.pl wynika, że zaledwie 8% kobiet zadeklarowało, że nie dokonuje zakupów przez Internet.

fot. mat. prasowe

Sytuacja osobista

Sytuacja osobista





Największą grupę kupujących w internetowych sklepach stanowią kobiety między 21 a 40 rokiem życia – łącznie aż 69%. Tę grupę wiekową charakteryzuje niezależność finansowa oraz dobra znajomość Internetu – stąd tak duży udział procentowy. Ponadto 1/4 internautek pochodzi z dużych miast powyżej 500 tys. mieszkańców oraz jest zamężna - aż 43%. Panie niebędące w żadnym związku to zaledwie 16%.

Z badania wynika także, że kobiety, które ukończyły studia magisterskie stanowią największą część kupujących on-line – 27%. Internautki z wykształceniem niepełnym podstawowym lub podstawowym to najmniejsza grupa – zaledwie 2%.

„Window shopping” – nie tylko off-line

Osoby, które przechadzają się po galeriach handlowych, oglądają produkty, ale ich nie kupują, uprawiają tzw. „window shopping”. Również w sklepach internetowych kobiety bardzo chętnie przeglądają produkty, nie kupując ich. Codziennie w sieci zakupy robi tylko 1% pań, a aż 21% zadeklarowało, że każdego dnia odwiedza sklepy internetowe. Najwięcej z ankietowanych dokonuje zakupów w Internecie sporadycznie – kilka razy w roku. Zdaniem Ceneo.pl, patrząc na szybko rozwijający się rynek e-commerce można prognozować, że te wyniki będą się zmieniać – będziemy coraz częściej zaopatrywać się w wirtualnych sklepach.

fot. mat. prasowe

10 najchętniej odwiedzanych kategorii przez kobiety

10 najchętniej odwiedzanych kategorii przez kobiety

A jakie produkty panie oglądają w Internecie najczęściej? W ankiecie Ceneo.pl zapytał się internautki o to jakie kategorie, spośród tych dostępnych na Ceneo.pl, są przez nie najchętniej odwiedzane – istniała możliwość wybraniu kilku odpowiedzi. Chyba nikogo nie dziwi, że spośród kilkunastu kategorii na pierwszym miejscu znalazły się „odzież, obuwie, dodatki”. Panowie, którzy również odpowiedzieli na to pytanie, jaką swoją ulubioną kategorię wybrali „Sprzęt RTV” – aż 62% ankietowanych mężczyzn. Topowa dla pań kategoria, u płci przeciwnej uplasowała się dopiero na 10 miejscu z wynikiem 15%.

Ponadto badanie pokazuje, iż panie są trzykrotnie aktywniejsze w poszukiwaniu, jak również częściej od mężczyzn dzielą się własnym doświadczeniem i opiniują produkty. Spośród całego wachlarza, panie najczęściej dzielą się opiniami oraz polecają produkty z pięciu kategorii:
  • Zdrowie i Uroda
  • Filmy
  • Dom i Ogród
  • Dla dziecka
  • Odzież, obuwie, dodatki
Przeczytaj także: Polskie kobiety w Internecie Polskie kobiety w Internecie

 

1 2

następna

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: