eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polska kobieta w dużym mieście

Polska kobieta w dużym mieście

2006-03-08 13:11

O kobietach, jako konsumentkach, pisaliśmy już wielokrotnie i za każdym razem odkrywaliśmy coś nowego. W związku z tym, że panie stanowią niezwykle różnorodną grupę, tym razem postanowiliśmy sprawdzić czy na ich styl życia i zachowania zakupowe wpływa miejsce zamieszkania. W poniższym raporcie, przygotowanym przez Acxiom Polska, przyglądamy się Warszawiankom, Krakowiankom, Poznaniankom, Wrocławiankom oraz mieszkankom Trójmiasta.

Przeczytaj także: Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?

Najwięcej pań legitymujących się wykształceniem wyższym znajdziemy w Warszawie i Krakowie - ponad 34% kobiet pochodzących z tego miasta. W innych metropoliach odsetek wykształconych pań wynosi ok. 28%. Kobiety przedsiębiorcze, a więc określające swój status zawodowy jako właścicielki prywatnych firm, to przede wszystkim Poznanianki (6% mieszkanek) oraz Warszawianki (5% mieszkanek).

Gdzie najłatwiej kobietom zrobić karierę? Liczby pokazują, że najwyższy odsetek pań na stanowiskach kierowniczych, dyrektorskich i uprawiających wolne zawody znajduje się we Wrocławiu (11% kobiet tam zamieszkałych) oraz Poznaniu (ponad 9%). Najwyższymi zarobkami mogą pochwalić się jednakże mieszkanki stolicy – dochody powyżej 4000 zł netto zadeklarowało 8% Warszawianek. Na drugim miejscu znalazły się Poznanianki, których ponad 6% zarabia więcej niż 4 tys. zł. Za to największe zakupy robią Krakowianki oraz mieszkanki Trójmiasta – 14% tych pań przeznacza więcej niż 250 zł na tygodniowe wydatki.

Najwięcej kobiet stanu wolnego znajdziemy wśród Warszawianek (56%), a najmniej wśród mieszkanek Trójmiasta (44%). Właścicielki własnych domów lub mieszkań to przede wszystkim Krakowianki (ponad 64%), natomiast w wynajętych lokalach zamieszkuje najwięcej Poznanianek (13%).

Najbardziej oszczędne okazały się Poznanianki – ponad 9% z nich posiada jakieś instrumenty finansowe związane z oszczędzaniem. Na własny sprzęt komputerowy postawiły natomiast mieszkanki Wrocławia oraz Trójmiasta (po 37% pań z tych miast posiada w domu swój komputer). Te ostatnie najczęściej też korzystają z internetu łącząc się z domu przez stałe łącze (ponad jedna trzecia z nich), choć oszczędności poprzez zakupy na aukcjach internetowych poszukują zwykle Warszawianki (ponad 15% z nich).

W Warszawie i Poznaniu znajduje się także najwięcej miłośniczek nowości i pań podążających za najnowszymi trendami – deklarację, iż „są rzeczy, które kupuję niezależnie od ceny, kiedy tylko pojawi się jakaś nowość” złożyło po 25% mieszkanek tych miast.

Informacjami dotyczącymi odchudzania najbardziej interesują się mieszkanki Trójmiasta oraz Wrocławia (odpowiednio 38% i 35%) i to one najczęściej odwiedzają salony fitness oraz siłownie (ok. 10% z nich).

Dane pochodzą z najnowszej fali Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Do powyższego materiału wykorzystano dane o mieszkankach miast: Warszawy (próba: 667 osób), Krakowa (próba: 272 osoby), Poznania (próba: 206 osób), Wrocławia (próba: 226 osób) oraz Trójmiasta (próba: 248 osób).

oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: kobiety, badania kobiet, kobieta, Polki
Strach przed utratą pracy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: