eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Optymistyczna branża e-commerce

Optymistyczna branża e-commerce

2011-12-08 11:33

Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia

Ankietowani zostali także zapytani o to, co ich zdaniem przyciąga klienta do odwiedzenia danego sklepu. Istotnym jest fakt, że coraz więcej sklepów dostrzega korzyści płynące z budowania własnej marki, 44% ankietowanych uważa, iż to właśnie marka przyciąga klientów do sklepu.

Według respondentów czynnikami najsilniej oddziałującymi na klientów jest atrakcyjna cena (57%) i bogata oferta sklepu (52%). W zeszłym roku także były to najczęściej wybierane odpowiedzi: atrakcyjna cena (71%) i bogata oferta produktowa (67%). Deklaracje te mają swoje odbicie w przygotowywanych przez właścicieli e-sklepów specjalnych świątecznych ofertach.
Ankietowani, którzy odpowiedzieli, że przygotowują specjalne oferty świąteczne dla swoich klientów (było to 64, 5% respondentów), otrzymali także dodatkowe pytanie dotyczące szczegółów tej oferty.

fot. mat. prasowe

Jakie specjalne oferty przygotowuje dla klientów Pana/Pani sklep?

Jakie specjalne oferty przygotowuje dla klientów Pana/Pani sklep?

Zachęcić klientów do zakupów, poprzez wprowadzenie niższych cen deklaruje 41% ankietowanych w zeszłym roku ich wprowadzenie zadeklarowało 59,6% respondentów.

Klienci będą mogli uzyskać rabaty przy zakupie kilku towarów w 33% przebadanych e-sklepach, a wprowadzenie nowych produktów w celu uatrakcyjnienia swojej oferty deklaruje 31% respondentów. W roku 2010 wyniki te wyglądały następująco: niższe ceny i promocje – 59,6%, nowe produkty – 48 % Spadła liczba osób deklarujących pakowanie towarów w świąteczne opakowania z 19% głosów w 2010 roku do 9% w tym roku. Zakupione przez klientów produkty mają jednak trafiać do nich znacznie szybciej. W tym roku ich szybszą wysyłkę zadeklarowało 13% ankietowanych, a w zeszłym tylko 5,7%.

- Przygotowanie sklepów internetowych do zbliżających się świąt wypada optymistycznie. Jeżeli klienci faktycznie, będą mogli wybrać produkty z bogatego asortymentu w atrakcyjniej cenie i na dodatek zostaną one szybko przesłane, to mogą być szczęśliwe święta dla obu stron tej transakcji - komentuje Rafał Krawczyk.

Informacje o badaniu
Badanie było realizowane w listopadzie 2011 r. w oparciu o kwestionariusz ankietowy zawierający pytania typu zamkniętego jedno i wielokrotnego wyboru. Wzięło w nim udział 155 respondentów reprezentujących sklepy internetowe z różnych branż.

poprzednia  

1 ... 3 4

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: