eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Finanse i usługi bankowe wg polskich internautów XII 2011

Finanse i usługi bankowe wg polskich internautów XII 2011

2011-12-08 12:12

Finanse i usługi bankowe wg polskich internautów XII 2011

Posiadane usługi i produkty finansowe © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Gemius prezentuje wyniki VI, jesienniej fali badania "Finanse i plany finansowe polskich internautów", zrealizowanego we współpracy z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowym. Internautów pytano o wykorzystywane produkty i usługi oferowane przez banki, korzystanie z internetowego dostępu do konta, jak również plany finansowe na najbliższe miesiące. Respondenci wypowiadali się także na temat wpływu kryzysu na ich codzienne życie.

Przeczytaj także: Finanse i usługi bankowe według polskich internautów

Wyniki VI fali badania „Finanse i plany finansowe polskich internautów” zostały zaprezentowane w raporcie o tym samym tytule. Zestawiono w nim dane otrzymane w sześciu falach badania, zrealizowanych od marca 2009 r. do listopada 2011 r.

Z jakich banków korzystają internauci?

Podobnie jak w poprzedniej fali badania, najpopularniejszym bankiem pozostaje PKO Bank Polski – blisko 1/4 wszystkich badanych korzysta z co najmniej jednej usługi w tym banku. Drugi pod względem odsetka korzystających jest Pekao SA, a na trzecim miejscu są ex aequo ING Bank Śląski oraz mBank.

Użytkownicy Internetu pytani o banki, w których posiadają konto osobiste, kartę debetową, kartę kredytową i możliwość debetu na koncie, najczęściej wymieniali PKO Bank Polski. Konto oszczędnościowe internauci najchętniej zakładali w ING Banku Śląskim, a Fundusze Inwestycyjne oraz Indywidualne Konta Emerytalne w Pekao SA.

Popularność usług bankowych

Najpopularniejszym produktem finansowym jest niezmiennie konto osobiste. Posiada je prawie 2/3 badanych. Wybierając konto osobiste, respondenci zwracali uwagę przede wszystkim na opłaty za prowadzenie konta – tę odpowiedź wskazało 55 proc. respondentów – a także możliwość obsługi konta przez internet (54 proc.).

Nieco mniej popularne wśród internautów są takie usługi finansowe jak: konta oszczędnościowe, karty kredytowe, debetowe, możliwość posiadania debetu na koncie, kredyt – każdy tych z produktów wskazała około 1/4 badanych.

fot. mat. prasowe

Posiadane usługi i produkty finansowe

Posiadane usługi i produkty finansowe


Dostęp do konta za pomocą Internetu

Wzrasta procent osób posiadających konto osobiste, które korzystają z niego przez Internet – jest to 70 proc. biorących udział w badaniu. Aż 15 proc. spośród nich do obsługi konta wykorzystuje telefon komórkowy, a 9 proc. korzysta ze smartphonów.

Spośród różnych funkcji konta internetowego respondenci najczęściej deklarują sprawdzanie stanu konta (98 proc. korzystających z internetowego dostępu do konta), wykonywanie przelewów jednorazowych (97 proc.) oraz sprawdzanie historii transakcji (96 proc.). Dość popularne są również doładowania telefonu komórkowego (70 proc.).

fot. mat. prasowe

Usługi wykorzystywane podczas korzystania z internetowego dostępu do konta

Usługi wykorzystywane podczas korzystania z internetowego dostępu do konta


 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: