eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Marketingowcy tracą czas pracy

Marketingowcy tracą czas pracy

2011-08-22 12:45

Marketingowcy tracą czas pracy

Jak często zdarza Ci się mieć poczucie straconego czasu pracy? © fot. mat. prasowe

44% pracowników firm marketingowych uważa, że często marnuje czas - wynika z raportu Barometr Project Management przygotowanego przez EasyProject. Jednocześnie tylko 9% firm decyduje się na stosowanie wspólnej metodyki dla wszystkich prowadzonych projektów.

Przeczytaj także: Ile czasu marnujemy w pracy?

Z opublikowanego właśnie raportu Barometr Project Management wynika, że aż 44% pracowników firm marketingowych ma poczucie, że często lub bardzo często traci bezproduktywnie czas. Nigdy nie doświadcza tego jedynie 2% uczestników badania. Jednocześnie tylko niespełna 1/10 firm korzysta ze specjalistycznych narzędzi do zarządzania prowadzonymi projektami.

„Produktywność zespołów agencyjnych łatwo zwiększyć nawet o 10-20%” – komentuje Marek Roj, twórca EasyProject i współautor raportu – „Pracownicy firm, w których wdrożono system do zarządzania projektami dużo rzadziej narzekają na marnowanie czasu”.

Niemal w połowie firm w branży marketingowej (47%) nie stosuje się żadnej metodyki prowadzenia projektów. Aż 7% uczestników badania, na którym oparto raport deklaruje wprost, że wprowadzanie specjalnej metodyki pracy nad projektami uważają za bezcelowe. Natomiast tylko 19% respondentów na bieżąco aktualizuje harmonogram, powiadamiając o tym klienta.

Inne, wymienione przez uczestników badania problemy, z jaki spotykają się na co dzień to m.in. kłopoty z zabezpieczeniem dokumentacji projektowej (51%), nieobecności członków zespołu (31%) czy kłopoty komunikacyjne związane z nieudokumentowaną akceptacją materiałów (20%).

fot. mat. prasowe

Jak często zdarza Ci się mieć poczucie straconego czasu pracy?

Jak często zdarza Ci się mieć poczucie straconego czasu pracy?


„Zastosowanie odpowiedniej metodyki i oprogramowania pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia tego typu problemów.” – dodaje Marek Roj.

Informacje o badaniu
Badanie Barometr Project Management) zostało przeprowadzone w marciu na grupie 582 pracowników firm marketingowych: agencji reklamowych, interaktywnych, PR oraz eventowych, a także firm consultingowych i domów mediowych. Raport został przygotowany przez twórców EasyProject – oprogramowania do kompleksowego zarządzania projektami, oraz przy wsparciu Fundacji Komunikacja 2.0, promującej nowoczesne, oparte na wykorzystaniu nowych technologii narzędzia komunikacji w biznesie. Patronat medialny nad badaniem objęły: IAA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy) oraz serwisy Wirtualnemedia.pl, Mediarun.pl i Marketingowiec.pl.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: