eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Praca w marketingu: wymagania rosną

Praca w marketingu: wymagania rosną

2010-05-10 00:29

Praca w marketingu: wymagania rosną

Liczba ofert pracy w działach marketingu w I kwartale 2010 wg regionów © fot. mat. prasowe

Liczba ofert pracy w marketingu powoli rośnie, a wraz z nią rosną także wymagania stawiane specjalistom z tej dziedziny. Dziś idealny marketingowiec to kreatywny strateg, który wie, co w mediach społecznościowych piszczy. Analiza ofert zamieszczonych w serwisie Pracuj.pl pokazuje, co jeszcze według pracodawców składa się na obraz pożądanego kandydata na to stanowisko.

Przeczytaj także: Sektor budowlany: oferty pracy III 2010

Marketing w liczbach

Co prawda propozycje pracy dla marketingowców stanowią niecałe 5% wszystkich ofert w serwisie Pracuj.pl, ale z analizy wynika, że ich liczba w pierwszym kwartale tego 2010 roku była aż o 44% wyższa, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku marketingowcy mogli wybierać spośród 2686 ofert pracy, natomiast w samym kwietniu pracodawcy zamieścili już 931 ofert skierowanych do tych specjalistów.

Od stycznia do końca marca 2010 roku pracowników do działu marketingu najczęściej poszukiwały firmy z branży handlowej oraz marketing/media/reklama – łącznie ich propozycje stanowiły 40% wszystkich ogłoszeń. Sporo ofert można było również znaleźć w przemyśle lekkim oraz sektorze FMCG.

fot. mat. prasowe

Liczba ofert pracy w działach marketingu w I kwartale 2010 wg regionów

Liczba ofert pracy w działach marketingu w I kwartale 2010 wg regionów

Pracuj.pl podaje, iż w zdecydowanej większości pracodawcy poszukiwali specjalistów – 2085 ofert, w dalszej w kolejności osób na stanowiska kierownicze – 367 ofert. Do najczęściej poszukiwanych stanowisk w analizowanym okresie należały: specjalista ds. marketingu, project manager, merchandiser i brand manager. Praca czekała też na przeszło sześćdziesięciu dyrektorów marketingu. Zgodnie z najnowszymi trendami widać zapotrzebowanie na specjalistów i menedżerów ds. e-marketingu, zaczynają się również pojawiać oferty stricte związane z mediami społecznościowymi, jak na przykład propozycja pracy na stanowisku social media specialist w firmie z branży nowych technologii.

Tradycyjnie, najwięcej marketingowców poszukiwały firmy z województwa mazowieckiego. Ofert z tego regionu było nieco ponad 900, niemal czterokrotnie więcej niż w przypadku drugiego w zestawieniu województwa wielkopolskiego.

Marketing praktyczny

Z analizy wynika, że wymagania stawiane specjalistom ds. marketingu uzależnione są w dużej mierze od branży, w jakiej przyjdzie im pracować. Dlatego też, jednym z istotnych atutów pracownika działu marketingu jest znajomość branży firmy, do której kandydat chce aplikować. W dużych, międzynarodowych korporacjach oczywistym wymaganiem jest znajomość języków obcych, ale ważna jest także umiejętność współpracy z osobami z różnych kultur.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: