eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Praca w marketingu: wymagania rosną

Praca w marketingu: wymagania rosną

2010-05-10 00:29

Przeczytaj także: Sektor budowlany: oferty pracy III 2010


Wśród wymagań stawianych przez pracodawców często pojawiają się też inne umiejętności miękkie. Należą do nich na przykład komunikatywność, umiejętność prezentacji i zdolności interpersonalne oraz negocjacyjne. Te ostatnie mają szczególne znaczenie w przypadku stanowisk, których specyfika wymaga częstych kontaktów z klientami. Sukces działań marketingowych zależy też w dużej mierze od innowacyjności specjalistów z tej dziedziny, dlatego - jak wynika z analizy Pracuj.pl - idealnego marketingowca powinna charakteryzować proaktywność, inicjatywa w działaniu, a przede wszystkim kreatywność. Wdrożenie projektów wymaga z kolei, co zaznaczają w ofertach pracodawcy, zdolności analitycznego myślenia i zorientowania na realizację założonych celów.

Marketing 2.0

Marketing to szeroka specjalizacja, która nieustannie wzbogaca się o nowe narzędzia. Jedną z jego odmian jest e-marketing, o którego powstaniu zadecydował rozwój sieci i prowadzonych w niej działań.

- Specjalista ds. e-marketingu zajmuje się różnymi obszarami działań w Internecie - od marketingu w wyszukiwarkach (SEM, SEO) przez reklamę displayową, e-mail marketing, analizę internetową, aż po najmodniejsze ostatnio social media – wyjaśnia Maciej Noga, dyrektor ds. marketingu w Grupie Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl. - W mniejszych firmach taki specjalista może zajmować się po trosze tym wszystkim naraz. W firmach, gdzie marketing internetowy ma duże znaczenie, zatrudnia się często pracowników wyspecjalizowanych w konkretnych obszarach e-marketingu - dodaje.

Coraz więcej firm w Polsce rozumie, jak ważnym elementem komunikacji marketingowej jest obecność marki w serwisach społecznościowych. Pracodawcy zaczynają rozglądać się za specjalistami ds. social media. Tendencja ta dotyczy nie tylko dużych marek globalnych, mających ogromne budżety marketingowe. Pracowników, którzy będą czuwać nad obecnością firmy w mediach społecznościowych, za pośrednictwem Pracuj.pl szukały ostatnio m.in.: wydawnictwo i serwis aukcyjny.

- Takich ofert będzie przybywać, bo umiejętność prowadzenia skutecznych działań marketingowych w serwisach społecznościowych jest nadal wyzwaniem dla wielu firm – przekonuje Maciej Noga.

poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: