eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Jak wypromować sklep internetowy?

Jak wypromować sklep internetowy?

2011-08-22 13:33

Przeczytaj także: Prowadzenie sklepu internetowego - logistyka


Obok pozycjonowania naturalnego należy także wspomnieć o kampanii linków sponsorowanych Google Adwords. Jak to działa? Internauta, wpisując w wyszukiwarkę frazę opisującą interesujący go produkt, obok wyników wyszukiwania naturalnego otrzymuje także linki sponsorowane. Klikając w taki link, przenosi się do promowanego sklepu, a sklep płaci określoną stawkę za każde takie kliknięcie. Zaletą takiego rodzaju reklamy jest to, że można dosyć precyzyjnie zaplanować parametry kampanii oraz dokładnie określić jej budżet.

Jest wiele metod, za pomocą których można promować swój sklep internetowy. Oczywiście nie trzeba stosować wszystkich jednocześnie, to wymagałoby przeznaczenia na działania w sieci ogromu czasu i sporego budżetu. Dlatego należy dokładnie przeanalizować, które z metod sprawdzą się w danym e-biznesie i które przyniosą oczekiwane zyski.

– Użyteczny i w pełni dopasowany do specyfiki działalności firmy e-sklep, który generuje znikomą sprzedaż, jest mało przydany. Doświadczenia największych platform e-Commerce wskazują, iż zyski w e-handlu to przede wszystkim efekt zakupów dokonywanych przez lojalnych klientów. Żeby ich zdobyć, należy przede wszystkim wywołać duży ruch i wykorzystać nowe formy komunikacji oraz interakcji z użytkownikami. Co tak naprawdę się liczy? Na początek należy zadbać o obecność w wyszukiwarce (pozycjonowanie i kampanie Adwords) oraz ściąganie ruchu z długiego ogona (tzw. long tail), który jest efektem właściwej optymalizacji kodu witryny. W kolejnej fazie promocji liczy się stała obecność w porównywarkach cen, platformach aukcyjnych czy systemach zakupów grupowych. Kiedy już ruch jest odpowiednio duży, należy skupić się na wsparciu decyzji zakupowych. Pomocne są tu narzędzia w postaci kontentu wideo, najlepiej osadzonego w kartach produktów lub na blogu. Dodatkowo na wzrost konwersji wpływają informacje o dostępności produktu, czasie i koszcie jego dostawy, opinie klientów, bezpieczeństwo danych oraz jasne warunki zwrotu lub wymiany zakupionego towaru.Włączenie nowych form komunikacji i interakcji z użytkownikami to kolejny krok do budowania lojalności oraz zwiększania wartości sprzedaży. Warto tu wspomnieć o budowaniu dialogu na Facebooku, informowaniu klientów o promocjach, wyprzedażach oraz personalizacji prezentowanej oferty. Nie należy zapominać też o aktualnych trendach. F-commerce, aplikacje mobilne i niszowe sklepy satelitarne, choć niekoniecznie jeszcze przekładają się na sprzedaż, są dodatkowymi punktami styku e-konsumentów ze sklepem internetowym.Przedstawione pomysły i sugestie stanowią podstawy i pewnego rodzaju wycinek nieograniczonych możliwości skutecznego wykorzystania kanału e-Commerce. Najważniejsza jest rozwaga i pragmatyczne podejście do wszystkich dostępnych sposobów promocji, gdyż błędne ich wykorzystywanie może mieć efekt odwrotny niż zakładany – mówi Marek Górecki, konsultant IDEACTO.

Barbara Molga, Product Manager Comarch iSklep24, iComarch24

poprzednia  

1 ... 3 4

Wizja firmy

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: