eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża budowlana w e-commerce

Branża budowlana w e-commerce

2011-07-30 00:11

Branża budowlana w e-commerce

Branże firm na portalu sklepy24 z kategorii „Dom i ogród” © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Sklepów internetowych przybywa jak grzybów po deszczu, Polacy przyzwyczajają się do zakupów dokonywanych przez Internet, nie ulega wątpliwości, że oprócz tradycyjnego punktu sprzedaży opłaca się mieć sklep e-commerce. Jednak czy wszystkie branże mają szansę na boom w tym zakresie? Agencja badawcza ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. stworzyła raport "E-commerce w budownictwie", opierający się zarówno na danych wtórnych jak i pierwotnych. Zatem, jak wygląda internetowa sprzedaż produktów z branży budowlanej?

Przeczytaj także: Polacy doceniają e-commerce w branży budowlanej

Oszczędność czasu i ogromne możliwości wyboru i porównania cen powodują, że klienci coraz chętniej korzystają z ofert sklepów internetowych. Strach Polaków przed nowością i możliwymi nadużyciami zdecydowanie zmalał i w ofercie e-commerce pojawiają się coraz to nowe asortymenty towarów. Jest to rynek bardzo dynamiczny i można by rzec – nieograniczony, dlatego wart zbadania. Nie wszystkie branże doczekały się szczegółowych analiz pod kątem e-commerce, dotyczy to również rynku budowlanego.

Aby sprawdzić e-rynek sektora, specjaliści ASM poddali badaniu 150 sklepów internetowych zarejestrowanych w przewodniku kupujących on-line www.sklepy24.pl. W ramach przewodnika on-line w badaniu poddano następujące obszary, wchodzące w skład kategorii – Dom i Ogród:
  • Dekoracje i wyposażenie
  • Materiały budowlane
  • Meble
  • Narzędzia
  • Wyposażenie pozostałe

Okazuje się, że w kategorii Dom i Ogród dominują firmy specjalizujące się w sprzedaży elementów wyposażenia i dekoracyjnych. Przedsiębiorstwa z tej branży stanowią 39% wszystkich sklepów internetowych w kategorii. Następne miejsce w kolejności aktywnych na portalu firm zajmują te, których sprzedaż obejmuje materiały budowlane (14%). Najmniej licznie sprzedawane przez Internet są ogrody letnie i zimowe (4%). Jednakże należy zaznaczyć, iż ich mniejszy udział może wynikać z niewielkiej ogólnej liczby firm działających na rynku.

fot. mat. prasowe

Branże firm na portalu sklepy24 z kategorii „Dom i ogród”

Branże firm na portalu sklepy24 z kategorii „Dom i ogród”


Jeśli chodzi o szczegółowy asortyment produktów oferowanych w serwisie w kategorii Dom i Ogród to z badania wynika, że dominują artykuły oświetleniowe i elektryczne (32%), meble (26%), ceramika sanitarna i armatura (24%) oraz artykuły dekoracyjne ceramiczne (21%) i tekstylne (20%). Podstawowe artykuły budowlane są mniej popularne w e-sklepach – np. chemię budowlaną ma w ofercie tylko 8% firm a materiały wznoszeniowe 4%.

fot. mat. prasowe

Rodzaj asortymentu na portalu sklepy24 w kategorii „Dom i Ogród”

Rodzaj asortymentu na portalu sklepy24 w kategorii „Dom i Ogród”


Można by wnioskować, że klient polski jeszcze koncentruje się na kupnie detalicznym w e-commerce. Sprzedaż hurtowa jest na razie mniej popularna.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: