eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Polacy doceniają e-commerce w branży budowlanej

Polacy doceniają e-commerce w branży budowlanej

2014-07-11 12:54

Polacy doceniają e-commerce w branży budowlanej

Jakie domy budują Polacy? © fot. mat. prasowe

7 na 8 Polaków wyraża zadowolenie z obsługi i wsparcia, z jakimi mają do czynienia, składając w sieci zapytania ofertowe dotyczące usług i produktów budowlanych – wynika z badania zrealizowanego przez Oferteo.pl. Potwierdzeniem satysfakcji klientów może być m.in. rosnąca liczba zapytań, która w 2013 roku zanotowała aż 46-procentowy wzrost.

Przeczytaj także: Branża budowlana w e-commerce

Wzrost liczby zapytań o oferty widoczny był przede wszystkim w najpopularniejszej kategorii w serwisie, jaką jest budownictwo (47,8% zapytań w roku 2013). Użytkownicy wybierają również takie kategorie jak usługi finansowe i doradztwo (14,7%), transport (12,4%) czy opał (10,7%). Choć w zgromadzeniu ofert wspomagano się narzędziami internetowymi, późniejsze kryteria wyboru były analogiczne do tych, jakie brały pod uwagę osoby poszukujące firm w tradycyjny sposób (offline) – pokazuje ankieta przeprowadzona na grupie 211 osób, które w Oferteo.pl poszukiwały firmy budowlanej.

Blisko połowa respondentów na pierwszym miejscu stawiała korzystną cenę (47%). W drugiej kolejności zwracano uwagę na doświadczenie firmy w realizacji podobnych zleceń (27%). W przypadku usług budowlanych liczyła się dyspozycyjność firm w terminie, w którym inwestor chciał rozpocząć budowę (16% respondentów). Serwis Oferteo.pl oferuje możliwość kontaktu z dotychczasowymi klientami danej firmy w celu pozyskania referencji lub publikacji ich w sieci, na co uwagę zwracało 6% osób zainteresowanych nawiązaniem współpracy z nowym dostawcą czy wykonawcą.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis, w roku 2013 osoby decydujące się na budowę domu najczęściej poszukiwały firmy, której zamierzały zlecić budowę niepodpiwniczonego domu w technologii tradycyjnej murowanej, z dachówką ceramiczną na dachu, o powierzchni użytkowej 100-150 metrów kwadratowych. Raport preferencji budowlanych Polaków pokazywał również, że w 2013 roku najwięcej domów powstawało na terenach wiejskich, a przeciętny inwestor dysponował działką o powierzchni 1000-2000 metrów kwadratowych.

W 2013 roku z Internetu korzystała ponad połowa Polaków (18,5 mln osób) . Jest to jedno z głównych źródeł wiedzy konsumentów w czasie zakupów - średnio 1/3 decyzji zakupowych polskich internautów podejmowanych jest na podstawie zdobytych w sieci informacji. Są to nie tylko dane dotyczące poszukiwanych produktów i usług, ale również oferujących je firm. Dla 59% e-konsumentów Internet jest wiarygodnym źródłem informacji , a wielu potwierdza jego przydatność w zawieraniu transakcji. Internet pozwala bowiem na szybkie dotarcie do dostawców produktów i wykonawców usług w celu podjęcia z nimi współpracy.

fot. mat. prasowe

Jakie domy budują Polacy?

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez serwis, w roku 2013 osoby decydujące się na budowę domu najczęściej poszukiwały firmy, której zamierzały zlecić budowę niepodpiwniczonego domu w technologii tradycyjnej murowanej, z dachówką ceramiczną na dachu, o powierzchni użytkowej 100-150 metrów kwadratowych.


Informacje o badaniu
Przedstawione dane pochodzą z analizy 3 638 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl w 2013 roku przez osoby zamierzające zlecić budowę domu oraz z analizy pogłębionych wywiadów ankietowych przeprowadzonych na grupie 211 respondentów.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: