GemiusAudience w Czechach
2004-12-16 00:03
Przeczytaj także: Gemius będzie badał Internet w Turcji
Czeskie Stowarzysznie na rzecz Reklamy w Internecie (SPIR) – ogłosiło latem 2004 roku przetarg na realizację całościowego badania oglądalności internetu – NetMonitor. Do przetargu stanęły cztery firmy: GFK, iAudit, United Interactive - obecny dostawca badań oraz firma Gemius wraz ze swoim czeskim partnerem – firmą Mediaresearch. Pod koniec września United Interactive i Gemius zostały zaproszone do dalszych negocjacji, a 9 grudnia 2004 SPIR podpisał trzyletni kontrakt z firmą badawczą Gemius SA.Badanie NetMonitor Audience (tak oficjalnie nazwano badanie w Czechach) pozwoli przede wszystkim oszacować intensywność korzystania z sieci około 3 milionowej czeskiej widowni internetowej. Określony zostanie również profil społeczno-demograficzny użytkowników internetu oraz zasięg i współoglądalność uczestniczących w badaniu serwisów.
Wyniki badania oglądalności witryn i aplikacji internetowych - publikowane w cyklu miesięcznym - wspierać będą przede wszystkim pracę brokerów, domów mediowych i innych podmiotów zajmujących się planowaniem kampanii reklamowych oraz zakupem powierzchni reklamowej w internecie.
Pomiar oglądalności witryn i aplikacji internetowych na dynamicznie rozwijającym się rynku czeskim realizowany jest według opracowanej przez Gemius SA metodologii badania gemiusAudience, które w Polsce od początku października 2004 roku zastąpione zostało badaniem Megapanel PBI/Gemius.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Branża e-commerce na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat
-
Firmy logistyczne: które strony WWW najpopularniejsze?
-
Badanie GO96 od Gemius i IIBR
-
Gemius: zmiany w Ranking.pl
-
Statystyki internetu wg Gemiusa
-
Zmiana badania Prawdziwy Profil
-
Badania internetu Gemius/PBI III 2024
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2024