Gemius SA na Litwie
2004-10-28 13:52
Przeczytaj także: Gemius będzie badał Internet w Turcji
W litewskiej edycji badania udział wzięło ponad 50 witryn internetowych (w tym witryny zrzeszone w sieci reklamowej Ad.net oraz największy litewski portal internetowy - Delfi).Autorska metodologia badania gemiusAudience, opracowana przez firmę Gemius, pozwala na określenie wielkości internetowej widowni oraz intensywności korzystania z witryn, profilu społeczno-demograficznego użytkowników, a także zasięgu i współoglądalności wybranych serwisów. Ponadto wykorzystanie danych z badania realizowanego przez TNS pozwoliło na opracowanie wskaźnika "liczba użytkowników (real users)", tożsamego z liczbą internautów, odwiedzających każdą z badanych witryn. gemiusAudience to badanie panelowe, którego wyniki publikowane są w cyklu miesięcznym.
Według danych z sierpnia 2004 roku, na Litwie było ponad 646,5 tys. internautów (mających 15 lub więcej lat). Łącznie wykonali oni ponad 148 milionów odsłon, spędzając przeciętnie 4 godziny 47 minut na użytkownika (real user) na wszystkich serwisach, które wzięły udział w badaniu. 50,61% litewskich internautów w sierpniu stanowiły kobiety, a 49,36% mężczyźni. Kobiety są generalnie mniej aktywne w Internecie – przeciętnie spędzają one w sieci mniej czasu (średnio 4 godziny 41 minut, podczas gdy mężczyźni 12 minut dłużej) oraz wykonują mniej odsłon (214 na użytkownika (real user), a mężczyźni – 243). Poniżej zamieszczony został ranking najpopularniejszych witryn litewskich według liczby użytkowników (real users), liczby odsłon oraz średniego czasu na użytkownika.
Wyniki gemiusAudience wspierają przede wszystkim pracę brokerów, domów mediowych i innych podmiotów zajmujących się planowaniem kampanii reklamowych oraz zakupem powierzchni reklamowej w Internecie.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Branża e-commerce na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat
-
Firmy logistyczne: które strony WWW najpopularniejsze?
-
Badanie GO96 od Gemius i IIBR
-
Gemius: zmiany w Ranking.pl
-
Statystyki internetu wg Gemiusa
-
Zmiana badania Prawdziwy Profil
-
Badania internetu Gemius/PBI III 2024
-
Jakie strony internetowe popularne w Wielkanoc?
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2024